Gå til innhold

Bensinpenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som sitter på med meg til og fra jobb hver dag, men som til nå ikke har betalt. Han har ikke tilbudt seg å betale, men jeg sa i fra at jeg ikke synes det er urimelig at han betaler litt. Alternativet hans er jo å ta kollektivtransport, som ikke er gratis. Problemet er at han ikke skjønner hvorfor han bør betale meg, siden jeg kjører forbi der han bor likevel. Det er et poeng det, men hvorfor skal jeg bruke flere tusen kroner i måneden på bensin pluss få slitasje på bilen pga hyppig bruk og han reise gratis, er mitt spørsmål tilbake.

Det hører også med til historien at han bor hjemme hos foreldrene og der betaler han verken husleie eller mat, så han har jo penger. Uansett må de fleste regne med utgifter til å komme til og fra jobb.

Hva synes egentlig folk? Er jeg kjip som ikke vil ha gratispassasjer? 

Anonymkode: 72669...88b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lar altså snyltere sitte på med deg og så er du så konflikt sky at du må bruke KG for å klage på dine egne valg?

Anonymkode: c0d51...57d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en kollega som sitter på med meg til og fra jobb hver dag, men som til nå ikke har betalt. Han har ikke tilbudt seg å betale, men jeg sa i fra at jeg ikke synes det er urimelig at han betaler litt. Alternativet hans er jo å ta kollektivtransport, som ikke er gratis. Problemet er at han ikke skjønner hvorfor han bør betale meg, siden jeg kjører forbi der han bor likevel. Det er et poeng det, men hvorfor skal jeg bruke flere tusen kroner i måneden på bensin pluss få slitasje på bilen pga hyppig bruk og han reise gratis, er mitt spørsmål tilbake.

Det hører også med til historien at han bor hjemme hos foreldrene og der betaler han verken husleie eller mat, så han har jo penger. Uansett må de fleste regne med utgifter til å komme til og fra jobb.

Hmm jeg sitter på med en kollega som skal forbi meg av og til når jeg får logistikkproblemer. Passer på å gå av på bussholdeplassen så han slipper ekstra tidsbruk, allikevel har jeg gitt han en 200 lapp annen hver gang, jeg sparer 160 så da tenker jeg det blir win win og litt ekstra win for ham;)

Har han ikke engang foreslått det er han nok ung og aner ikke hva det koster bare å eie en bil som står stille så du må nok fortelle ham det ja:)

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du er ikke kjip, selvfølgelig skal han betale for bensin. Synes du det er ubehagelig å "kreve" det, la det fade ut ved feks si du er en annen plass, at du derfor kjører en annen vei,eller noe sånt.

Anonymkode: d8a48...f79

• Liker 2
Skrevet

Siden du uansett må kjøre samme veien er vel statens kjøregodtgjørelse for ekstra passasjer rimelig (en krone per kilometer). Dog kan du jo ta akkurat så mye han er villig til å betale. Start lavt og øk prisen til han ikke gidder sitte på mer, så senker du prisen litt.

Men hvis dere er venner trenger du ikke være kjip.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...