Gå til innhold

Når kan jeg si opp forsikringen på huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har solgt huset mitt og de har overtatt i dag. Kan jeg si opp forsikringen nå eller må jeg vente til tinglysningen er i orden?

Anonymkode: 57ef3...457

Skrevet

Send en sms til eier og spør om de har tegnet forsikring. Det er veldig greit for alle parter at det ikke er brudd i tiden huset er forsikret fordi oppdagelse av fukt om to år hos ny eier som har vært i flere år uten at noen visste det, kan dekkes fra din forsikringstid. 

Anonymkode: 21207...a77

Skrevet

De har jo boliglån og det får du vel ikke før huset er forsikret?

Skrevet

Man må ikke være forsikret for å få boliglån. Er det ikke bare å sende en sms da? "Hei. Til orientering sier vi opp husforsikringen vår hos xx i dag. Vennlig hilsen Xx" 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke være forsikret for å få boliglån. Er det ikke bare å sende en sms da? "Hei. Til orientering sier vi opp husforsikringen vår hos xx i dag. Vennlig hilsen Xx" 

Jo det må man, men kjøper svarer ikke på sms. Er det virkelig mitt ansvar at de skal forsikre huset som de har overtatt? Kan jeg ikke si opp min forsikring? Noen som kan og vet noe om dette?

Skrevet

På kontraktsmøtet så skrev også kjøper under på at boligen skal være forsikret fra overtakelsesdato. Så du kan bare si opp din.

• Liker 1
Skrevet

Har de tatt over boligen har de også tatt over risikoen. Det er bare å si opp forsikringen. 

Unntak er om du har gitt dem adgang til boligen før avtalt overtakelse i følge kontrakten. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg sa opp forsikringen fra overtagelsesdatoen. Altså, forsikringen gjaldt til og med overtagelsesdatoen, i og med at jeg var eier frem til det klokkeslettet de overtok. Fra da av er det de nye eiernes ansvar, ikke ditt, å holde boligen forsikret.

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, Million skrev:

Jeg sa opp forsikringen fra overtagelsesdatoen. Altså, forsikringen gjaldt til og med overtagelsesdatoen, i og med at jeg var eier frem til det klokkeslettet de overtok. Fra da av er det de nye eiernes ansvar, ikke ditt, å holde boligen forsikret.

Tusen takk for svar dere. Da sier jeg opp i morgen 

Skrevet

Når kjøper har overtatt er kjøper ansvarlig for å forsikre boligen. Du trengernikke forsikring på et hus du ikke eier. I tillegg har du en måneds oppsigelse på forsikringer utenom hovedforfall. 

Anonymkode: 4bcba...c5c

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når kjøper har overtatt er kjøper ansvarlig for å forsikre boligen. Du trengernikke forsikring på et hus du ikke eier. I tillegg har du en måneds oppsigelse på forsikringer utenom hovedforfall. 

Anonymkode: 4bcba...c5c

Ringte og sa opp på dagen . Trengte ikke noen frist :)

Skrevet
Den 2.9.2016 at 21.55, AnonymBruker skrev:

Ringte og sa opp på dagen . Trengte ikke noen frist :)

Ja, du sa nok opp, men den vil gjelde 1 måned frem i tid som du også betaler for.

Skrevet
9 timer siden, debattanten skrev:

Ja, du sa nok opp, men den vil gjelde 1 måned frem i tid som du også betaler for.

Har allerede betalt ut året, men skulle få pengene tilbakebetalt sa de, så nei betaler da ikke lengre enn til da jeg sa opp

Skrevet
11 timer siden, debattanten skrev:

Hvilket møkkaselskap er det som opererer med slike regler? Har aldri hørt eller opplevd oppsigelsestid på risikoer man ikke lengre er i besittelse av, kun oppsigelsestid når det gjelder bytte mellom to selskaper. Men kanskje jeg bare har vært heldig med valg av selskap.

Anonymkode: 5c7b0...83c

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket møkkaselskap er det som opererer med slike regler? Har aldri hørt eller opplevd oppsigelsestid på risikoer man ikke lengre er i besittelse av, kun oppsigelsestid når det gjelder bytte mellom to selskaper. Men kanskje jeg bare har vært heldig med valg av selskap.

Anonymkode: 5c7b0...83c

Det lurer jeg også på. Jeg skulle få tilbake de pengene jeg hadde betalt for mye for. Og de stoppet det fra den dagen jeg ringte. Må være et møkkaselskap ja som tar seg betalt for et objekt som allerede er forsikret av de nye eierne!

Skrevet

Forsikringer løper til dagen de sies opp. Ikke et minutt lenger. Man har ikke oppsigelsestid på forsikringer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...