AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Hei Jeg vil sette opp en mat stall i oslo sentrum. Vil selge et par indiske retter. Hvor i oslo kan man gjøre dette? Og hvordan får man tillatelse? Hvem skal jeg kontakte? Kan noen hjelpe meg? Anonymkode: bd475...009
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Hva er en mat stall? Jeg vet ikke engang hva en matstall er så her må du fortelle litt mer Anonymkode: 0b804...a57 2
Outlander Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 Mener nok en stand eller "food truck" lignende. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er en mat stall? Jeg vet ikke engang hva en matstall er så her må du fortelle litt mer Anonymkode: 0b804...a57 Vet ikke hva det heter på norsk. Food stand eller food stall. Hvis du har vært på mela festivalen i oslo så har du sikkert sett at folk har all maten de selger på et bord og står og selger. Anonymkode: bd475...009
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 1 minutt siden, Outlander skrev: Mener nok en stand eller "food truck" lignende. Helt riktig! Anonymkode: bd475...009
Outlander Skrevet 1. september 2016 #6 Skrevet 1. september 2016 Du trenger tillatelse fra Mattilsynet og Oslo kommune. Om Oslo kommune er vanskelig kan du få salgstillatelse fra Mattilsynet og tillatelse fra en grunneiere og da kan du selge det som "privat". Men tror at Oslo prøver å la food trucks kommer tilbake etter de sluttet å gi dem tillatelser.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #7 Skrevet 1. september 2016 http://www.regelhjelp.no/etatenes-sider/narings-og-fiskeridepartementet/emner/serveringsbevilling/ Her står det noe som kanskje kan være nyttig Anonymkode: 6913e...66c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #8 Skrevet 1. september 2016 3 minutter siden, Outlander skrev: Du trenger tillatelse fra Mattilsynet og Oslo kommune. Om Oslo kommune er vanskelig kan du få salgstillatelse fra Mattilsynet og tillatelse fra en grunneiere og da kan du selge det som "privat". Men tror at Oslo prøver å la food trucks kommer tilbake etter de sluttet å gi dem tillatelser. Takk for svaret. Det du skrev høres mer ut som om jeg skal drive det som en fast jobb, men det er ikke det. Jeg vil bare gjøre det noen ganger. Ofte er det utenlandske festivaler der man kan ha en food stand. Det var sånn jeg tenkte på. Vet du om noen festivaler der jeg kan ha food stand? Ts Anonymkode: bd475...009
Outlander Skrevet 1. september 2016 #9 Skrevet 1. september 2016 Du får ikke lov å selge mat til folk uten tillatelser beklager. Det er noe regler - du kan være hvem som helst som selger mat - ingen kjenner deg, eller hva du har opp i maten din. Og om folk blir dårlige av det, hvem skal ha ansvar da? Betyr ikke at folk IKKE selger ting som bakevarer osv uten, men de kan få straff. Festivaler må du neste google eller besøk kommunens hovednettsider. Eller søke på "matfestivaler" - kan være at du får lov å selge der, men det er da DE som har fått tillatelse for deg - alt er regulert her.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #10 Skrevet 1. september 2016 22 minutter siden, Outlander skrev: Du trenger tillatelse fra Mattilsynet og Oslo kommune. Om Oslo kommune er vanskelig kan du få salgstillatelse fra Mattilsynet og tillatelse fra en grunneiere og da kan du selge det som "privat". Men tror at Oslo prøver å la food trucks kommer tilbake etter de sluttet å gi dem tillatelser. Ok. Kan du hjelpe meg med det? Finnes det noe skjema som jeg må fylle ut for å få salgstillatelse fra oslo kommune eller mattilsynet? Hvordan går jeg frem? Ts Anonymkode: bd475...009
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #12 Skrevet 1. september 2016 24 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev: Mat stall faktisk. Er d morsomt? Det heter stall på engelsk Anonymkode: bd475...009
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #13 Skrevet 2. september 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er d morsomt? Det heter stall på engelsk Anonymkode: bd475...009 Vet du hva stall betyr på norsk? Anonymkode: 7b7d4...6fd 2
Rosa Sitron Skrevet 2. september 2016 #14 Skrevet 2. september 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er d morsomt? Det heter stall på engelsk Anonymkode: bd475...009 Det er morsomt nok til at jeg smiler hver gang tråden dukker opp i feeden min iallfall. Ikke vondt ment altså. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #15 Skrevet 7. september 2016 Noen som gidder å hjelpe meg? Hvordan søker man om tillatelse fra kommunen eller matilsynet Ts Anonymkode: bd475...009
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #16 Skrevet 7. september 2016 Den Friday, September 02, 2016 at 8.58, AnonymBruker skrev: Vet du hva stall betyr på norsk? Anonymkode: 7b7d4...6fd Hva betyr det? Anonymkode: bd475...009
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #17 Skrevet 7. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som gidder å hjelpe meg? Hvordan søker man om tillatelse fra kommunen eller matilsynet Ts Anonymkode: bd475...009 Gikk du inn på linken jeg la ut? Der står det hva en søknad skal inneholde, hvor den skal sendes og at den skal sendes skriftlig. I tillegg står det at du ikke trenger å søke når virksomheten er av sporadisk karakter. Folk som selger vafler for operasjon dagsverk eller lapskaus på loppemarked f.eks er fritatt. Hvorvidt unntaket også gjelder for privatpersoner som vil selge noen få ganger, kan du spørre dem om. Er du heldig, kan det jo hende du slipper. Anonymkode: 6913e...66c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #18 Skrevet 8. september 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva betyr det? Anonymkode: bd475...009 Der er der hestene bor. Anonymkode: 0b804...a57
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #19 Skrevet 8. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Der er der hestene bor. Anonymkode: 0b804...a57 Så tittelen på innlegget er at du ber oss mate en stall i Oslo. Det finner jeg ganske sprøtt. Anonymkode: 0b804...a57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå