AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Har i de siste par ukene hatt en luftveisinfeksjon, i forrige uke steg crp fra 80-110 på to dager, legen hørte pipelyder i brystet og satte meg på doxylin 100 mg 2 tabletter pr dag i 10 dager. Er nå på dag 7 og har nå spist 13 av 20 tabletter. Er mye bedre i brystet, crp var 30 på mandag. Men siden tirsdag har jeg hatt en ekkel hodepine, med ømhet/smerter over øynene, det kjennes ut som om det trykker bak øynene og jeg ser ikke alltid helt klart. Leste i pakningsvedlegget i går kveld at en av de sjeldne bivirkningene er godartet trykk i hjernen, med synsforstyrrelser. Hodepine er visst også en bivirkning. Har ringt legen, og venter på at hun skal ringe meg tilbake iløpet av dagen. Skal spørre om å få slutte med kuren selv om jeg har 3 dager igjen. Er mye bedre av infeksjonen, men kan ikke gå rundt med den ekle hodepinen og det trykket over øynene. Oppdaget tilfeldigvis at dette var en bivirkning, har ikke for vane å lese om alle bivirkningene da man kan innbille seg bivirkninger lettere har jeg hørt. Skulle se hvor lang tid før og etter jeg kunne innta melkeprodukter, og leste da bivirkningene i samme slengen. Går ikke fast på medisiner så det kan ikke komme av andre medisiner. Foruten hodesymptomene har jeg kun vært uggen i magen men det er jo vanlig med antibiotika. Lurer egentlig bare på om noen andre kjenner til disse bivirkningene av doxylin? Hva gjorde legen med det? Ny kur med annet preparat eller sluttet du på kuren? Bare lurer i påvente av svar fra legen. Anonymkode: 57ee7...72c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå