AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Når får jeg beskjed om at det er inne? De skal jo overta i morgen . Skal jeg ikke ha beskjed fra oppgjørsavdelingen eller megler at kjøpesummen er betalt inn på meglerkonto? Den skulle jo være inne senest to dager før og nå er det jo bare en dag før. Megler bekreftet at jeg skulle få beskjed når kjøpesummen var betalt inn av banken deres, Har ikke fått noe beskjed om at noe er kommet inn. Jeg tør jo ikke å gi de nøklene før dette er i orden? Noen som vet om jeg får vite det bare rett før eller noe? Anonymkode: 55b52...c9f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 ring megler nå. Anonymkode: c6e96...d5c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 Vi har nettopp kjøpt leilighet. Vi og selger fikk sms når pengene var inne på meglers konto. Selger hadde ikke gitt fra seg leiligheten før det. Ring megler ja. Anonymkode: abb12...079
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har nettopp kjøpt leilighet. Vi og selger fikk sms når pengene var inne på meglers konto. Selger hadde ikke gitt fra seg leiligheten før det. Ring megler ja. Anonymkode: abb12...079 Når fikk dere sms da? Dagen før overtakelsen?Og ca klokkeslett ? ? Anonymkode: 55b52...c9f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når fikk dere sms da? Dagen før overtakelsen?Og ca klokkeslett ? ? Anonymkode: 55b52...c9f Vi fikk sms flere dager på forhånd, dagen etter at kjøper hadde lagt inn. Husker ikke tiden, men i løpet av arbeidsdag. Anonymkode: c6e96...d5c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #6 Skrevet 1. september 2016 Du skal få beskjed fra oppgjørs avd. hos ditt meglerkontor, når pengene er på klientkonto og du kan gi fra deg nøkkelen. Er du usikker, ta en telefon. Ikke gi fra deg nøkkel før du er helt 100% sikker på at alt er ok Anonymkode: 2be07...a76
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #7 Skrevet 1. september 2016 Takk for svar. Jeg skal ringe megler nå Anonymkode: 55b52...c9f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #8 Skrevet 1. september 2016 Han tar ikke tlf så jeg skrev ei mld angående dette. Håper jeg får svar for hvis ikke kan jeg ikke levere ifra meg nøklene mine Anonymkode: 55b52...c9f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #9 Skrevet 1. september 2016 Fått svar at han skulle kontakte meg i morgn tidlig.. WTF Må jo vite om eg skal ta fri fra jobb eller drite i å møte opp. Merkelig. Jeg gir da ikke nøklene ifra meg uten å vite. Er det normalt at det tar så lang tid og at jeg liksom ikke skal vite det før samme dag? Anonymkode: 55b52...c9f
Rosa Sitron Skrevet 1. september 2016 #10 Skrevet 1. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fått svar at han skulle kontakte meg i morgn tidlig.. WTF Må jo vite om eg skal ta fri fra jobb eller drite i å møte opp. Merkelig. Jeg gir da ikke nøklene ifra meg uten å vite. Er det normalt at det tar så lang tid og at jeg liksom ikke skal vite det før samme dag? Anonymkode: 55b52...c9f Da svarer du på SMS at han må svare, eller du kan ringe meglerkontoret/oppgjørsavdelingen.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #11 Skrevet 1. september 2016 16 minutter siden, VinterSnø skrev: Da svarer du på SMS at han må svare, eller du kan ringe meglerkontoret/oppgjørsavdelingen. Har svart at han fikk sjekke dette med banken om pengene var på tur! Dette er jo bare rot, vil jo vite det iallefall i dag så jeg vet om jeg skal ta fri fra jobben for å levere ifra meg nøklene til nye eiere Anonymkode: 55b52...c9f
Million Skrevet 1. september 2016 #12 Skrevet 1. september 2016 Jeg fikk sms to dager i forveien om at pengene var på plass. Synes det er dårlig at du ikke har fått noe. Som du selv sier, du kan ikke gi fra deg noen nøkler før det er bekreftet at pengene er inne!
Ullgenser Skrevet 1. september 2016 #13 Skrevet 1. september 2016 Vi har nettopp solgt vår leiligheten og beskjed om at kjøpesummen var innbetalt fikk vi hele 5 dager før... Og en megler som gjør seg så utilgjengelig, for et så kritisk spørsmål, i løpet av en helt vanlig arbeidsdag? Wow. Hvis du ender med å ta deg fri fra jobb til ingen nytte så ville jeg faktisk forsøkt meg på å trekke fra tapt arbeidsfortjeneste fra meglerhonoraret, for da syns jeg ikke megleren din har gjort jobben sin... 5
stan Skrevet 1. september 2016 #14 Skrevet 1. september 2016 Ring sjefen til megler og forklar problemet. Megler burde på eget initiativ sjekket og gitt deg informasjon.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #15 Skrevet 1. september 2016 Da vi kjøpte for ett år siden måtte vi overføre pengene noen dager før overtakelse. Hvis jeg husker riktig overtok vi den 1. i måneden, og måtte overføre innen 26? Så da sjekket vi med megler at pengene var på konto før vi dro til overtakelse, noe jeg regner med selger også gjorde. Dersom dere er usikre, kan dere høre med megler, og eventuelt kjøper/banken? Men jeg ville ventet til i morgen tidlig, og se om de kommer da. Du skal IKKE gi nøklene før pengene er overført og bekreftet på konto. Anonymkode: b6cb4...eee
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #16 Skrevet 1. september 2016 Har enda ikke fått bekreftet om beløpet er inne. Megler sa jeg skulle ike bekymre meg og han skulle sjekke om det var inne i morgen tidlig. Er jo helt sylt når de skal overta i morgen! Anonymkode: 55b52...c9f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #17 Skrevet 1. september 2016 Sykt skuklle det stå.. Har tatt meg fri fra jobb pga de skal overta tidlig på dagen i morgen. Nåde om ikke pengene er inne til i morgen tidlig! Anonymkode: 55b52...c9f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #18 Skrevet 1. september 2016 Det er ikke unormalt at megler ikke ser pengene på sin klientkonto før samme dag som overtagelsen. Når kjøpers bank har ordnet med overføring av penger, er ikke det penger megler ser umiddelbart på klientkontoen, med mindre pengene kommer fra samme bank. Det er jo også sånn at (og dette vet du sikkert fra din egen konto) at du ser at det er penger på vei inn, og penger som er disponible på konto, men du ser ikke hvem de kommer fra før det har gått litt tid. Og nettopp derfor skal oppgjøret være innbetalt i god tid før overtagelsen. Jeg håper du har belaget deg på at alt går på skinner, og tatt fri - men du må selvfølgelig ikke overlevere nøkler uten at pengene står på konto. Anonymkode: 2e254...5ee
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #19 Skrevet 1. september 2016 Her er det snakk om så pass store penger at man setter normalt sett ikke over pengene før samme dagen eller aller nødigst dagen før. Kjøper skal ikke ha nøkler før megler har fått penger på konto så her får du ta en telefon til megler i morgen. Anonymkode: 709d5...1e9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #20 Skrevet 2. september 2016 Gikk gjennom huset sammen med nye eiere og enda hadde jeg ikke fått bekreftelsen på at beløpet var kommet inn. Stresset veldig men plutselig kom bekreftelsen 1 time etter vi avtalte at huset skulle overtas. Først da turte jeg å levere ifra meg nøklene. Dette er for dårlig altså'! Kan da umulig være normalt. Anonymkode: 55b52...c9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå