AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Min svigerinne har anskaffet seg en hund sammen med eksen, som den gang ikke var eks, og han stakk av for et par år siden. Nå sitter hun igjen med hunden, men hun overlater den til sine foreldre hver dag fra 07-17, og veldig ofte i helgene så hun kan dra på fest med vennene sine. Hun har overhodet ikke gjort en innsats for å venne hunden til å være alene hjemme, hun prøvde å ha den hjemme imens hun jobbet, men da ulte og bjeffet den så naboene klaget. Så ga hun opp og bruker sine foreldre som gratis hundepassere - de er pensjonister og sitter fast hjemme med denne hunden hver dag fordi eieren bare "skal ha den". Den blir sendt frem og tilbake hver dag. Hadde hatt det mye bedre hos noen som ga den mental og fysisk stimuli og utfordringer. Tror neppe den har det særlig bra, uansett, den er aggressiv! Jeg og hundeeierens bror (min kjæreste) tør ikke å være i nærheten av den, for den er sinna. Knurrer, snerrer, flekker tenner, hopper mot deg og skal ta deg, den småbiter til og med i hundepassernes armer og fingre hvis den blir irritert. Og den veier 35 kg så det er ingen småtass heller. Og nå går det helt over styr, den hunden styrer alt. Nå kan ikke svigerinnen min feire jul med oss (har ikke feiret sammen på 6-7 år!) fordi hunden ikke kan være alene. Vi skal nemlig feire jul hos svigerforeldrene mine for en gangs skyld, og da må svigerinnen min sitte i leiligheten sin og sture sammen med hunden, for den kan ikke være alene. Dette er bare et eksempel, det er likedan i bursdager. Jeg forstår bare ikke hva hun skal med den hunden, om det er "det eneste hun har igjen etter at eksen var utro og stakk av og fikk unge med en annen en", eller om det er en form for ocd - jeg aner ikke! Hun vil helst ikke ha noe med hunden å gjøre, dvs hun nekter å forsøke alene hjemme-trening, eller å gå på kurs. Hun nekter å selge den til et bedre hjem hos noen som vet hva det vil si å ha den blandingen hun har. Hun utfordrer ikke hunden mentalt og fysisk, det er kanskje ikke rart at de er aggressiv og stresset, og usikker. Hun setter den bort med en gang helgen kommer for da skal hun finne på noe gøy med venner, og hunden kan ikke være med. Mon tro hvorfor, gitt... Ikke kan hun betale noen fremmede for å gå tur med den, nei, det skal overlates til de 70 år gamle foreldrene hennes som nesten ikke klarer å holde igjen hunden engang. Jeg synes bare rett og slett hele hundegreiene går til hodet på folk! Det er bare et dyr? Hunden er riktignok 6 år gammel og lever kanskje i 4-5 år til skal man se på størrelsen og rasene som den er blandet med, men det vet man jo ikke. I mellomtiden må hun kutte ut sin egen familie, sitt eget kjøtt og blod, fordi den aggressive hunden ikke kan være alene hjemme i leiligheten. Jeg synes det er sykt, jeg! Hvis noen hadde gjort det samme med en kanin, så hadde folk ledd av dem. Anonymkode: f08b6...7e2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 mest overrasket over at du omtaler 70 åringer som så gamle. Mine foreldre er 70 og superspreke, det samme er mine tanter og onkler og svigerforeldre, Jeg jobber med masse folk som nærmer seg 70 med stormskritt og de blir sure hvis noen kaller dem gamle. De har ikke noe problemer med å gå tur med store hunder. 70 år i dag er noe helt annet enn for 20-30 år siden. Nå over til problemstillingen med hunden. Hun er en elendig hundeeier som burde hatt en oppstrammer. Det er helt tydelig at hun ikke burde hatt hund. Å ha hund krever å gi hunden det den trenger av mosjon og stimuli. Jeg har selv en middels rase og hun krever bl.a tur to ganger om dagen og litt mental trening hver dag. Vi er to stykker som deler ansvaret, men hun trenger jo det samme om det er arbeidsuke, helg eller ferie. Det er ikke for sent å trene hunden til å være alene eller hverdagslydighet, men siden hunden her er stor og agressiv bør hun kontakte hundeskole og få skikkelig veiledning. Anonymkode: b1f6f...303 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Bah sånne mennesker -.- meld henne til Mattilsynet eller noe. Kanskje de kan ta fra henne hunden, noe jeg håper de gjør. Det er ikke bare misshandling når man slår et dyr, det er misshandling når man IKKE TAR VARE PÅ DET! Herregud jeg hadde ikke klart å bare stå å se på at hunden går mot avliving fordi den garantert kommer til å bite snart Anonymkode: 5cbdf...761
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 Høres ikke ut som en optimal hundeeier, nei.. Men jeg synes jo at det er positivt at hun har ordnet pass til hunden når hun er på jobb, siden den ikke klarer å være alene hjemme. Mye bedre det enn at hun lar den være redd hjemme. Når det er sagt er det synd at hun også forlater den i helgen, i og med at hun er såpass mye borte ellers i uken. Jeg ville nok prioritert tid med hunden min fremfor en fest hver helg, dersom den stort sett er hos "besteforeldrene" ellers i uka. Anonymkode: 60943...55a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå