AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Hei dere, Søker litt råd her inne. For om lag 2,5 mnd. siden ble jeg kjent med en veldig bra mann. Nå, pga. av uforutsette omstendigheter, så er å innlede et forhold mellom oss satt litt på vent. Ønsker ikke å utdype hvorfor, men det har ingenting med følelsene for hverandre eller eventuelle andre tredjeparter. Vi var helt single begge to når vi møtte hverandre. Vi liker hverandre utrolig godt, men å innlede et forhold akkurat nå er litt komplisert. Så, kort oppsummert har vi mye kontakt, vi snakker sammen omtrent daglig. Vi ønsker begge å holde på hverandre, da vi har veldig god kjemi, snakker utrolig godt og åpent sammen om alt. Har dere noen gode råd i forhold til hvordan man på en god måte bevarer vennskapet når det samtidig er følelser i bildet? Dette er en person jeg for alt i verden ikke vil miste, og om omstendigheten nå er slik at vennskap er det som er mellom oss akkurat nå, så vil jeg bevare det så godt jeg kan. Takk for alle svar/bidrag. - ts Anonymkode: c105a...f22
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Hvor lang tid vil det ta før det kan være realistisk for dere å innlede et forhold? Bor dere langt borte fra hverandre? Ingen muligheter over hodet til å besøke hverandre i helger for eksempel? Anonymkode: 946ac...5f5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid vil det ta før det kan være realistisk for dere å innlede et forhold? Bor dere langt borte fra hverandre? Ingen muligheter over hodet til å besøke hverandre i helger for eksempel? Anonymkode: 946ac...5f5 Takk for svar Hvor lang tid det vil ta før vi kan innlede et forhold? Det er det vi ikke vet enda. Hinderet vårt er et jobbtilbud (i utlandet), og han vet ikke om han kommer til å si ja. Vi bor ikke i samme by nå, men er ikke så langt unna. Begge bor i Norge, så en kort flytur eller noen timer i bil. Det er gode muligheter for å besøke hverandre nå. Er ikke det det står på. Men, vi begge vet at om vi fortsetter å møtes, så blir vi sammen. Det er bare ikke til å unngå. Det sier litt om følelsene som er opp i dette. Han ønsker heller ikke å "rote ting til" nå, og han er redd for at vi kan såre hverandre. Dette kan jo igjen påvirke det å innlede et forhold når hele denne situasjonen er avklart. Blir det bare tull og rot slik omstendigheten er nå, så påvirker jo det hele vår relasjon. - ts Anonymkode: c105a...f22
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 (dytter denne) Anonymkode: c105a...f22
Den mystiske Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 Fra det du skriver, så virker det jo som en mann å satse på. Dersom han aksepterer jobben i utlandet, kunne du selv, uavhengig av kun han, vurdert å bo i samme land som han? Hvis ja, kjør på og søk jobber/studere gjerne i eller nær samme by som han. (Dersom han er komfortabel med dette.) Føler du selv at det landet er uaktuelt for deg, leit å skrive det, glem han. Blir litt som å smi mens jernet er varmt. Eventuelt vent til han er tilbake i Norge igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Den 06.09.2016 at 16.53, Den mystiske skrev: Fra det du skriver, så virker det jo som en mann å satse på. Dersom han aksepterer jobben i utlandet, kunne du selv, uavhengig av kun han, vurdert å bo i samme land som han? Hvis ja, kjør på og søk jobber/studere gjerne i eller nær samme by som han. (Dersom han er komfortabel med dette.) Føler du selv at det landet er uaktuelt for deg, leit å skrive det, glem han. Blir litt som å smi mens jernet er varmt. Eventuelt vent til han er tilbake i Norge igjen. Tusen takk for svar Han er virkelig en god person, og en som er verdt å satse på. Han er en slik person jeg alltid har håpet å treffe. Det samme sier han om meg. Det finnes nok gode muligheter for meg også i det landet. Om det ikke blir jobb kan jeg studere litt, ja. Ettersom du er mann; hva tenker du om at han bruker så lang tid på å ta en avgjørelse? Han sier at han enda er like usikker og ikke kommet noe nærmere en avgjørelse nå enn når vi fikk vite dette, som nå nærmer seg 1,5 mnd. Jeg bare tenker; hvis dette virkelig er en så fantastisk god mulighet som man ikke kan gå glipp av, hva er det å tenke over? Alle rundt han, familien, venner, slekt, jeg, har sagt at vi kommer til å støtte han om han velger å dra eller bli. Jeg maser ikke på han om dette, men snakker med han når han selv bringer temaet opp i samtalen. Jeg lar egentlig bare han styre hvor mye/lite han ønsker å prate om disse tingene. Anonymkode: c105a...f22
Den mystiske Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 TS: Den faktiske grunnen til at han bruker så lang tid å bestemme seg er det nok kun han som vet. Allikevel, så tror jeg at han er så usikker på grunn av at han har innsett hva han "mister" hvor han bor nå. Dette er på tanke med familie, venner, aktiviteter og så videre.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 3 timer siden, Den mystiske skrev: TS: Den faktiske grunnen til at han bruker så lang tid å bestemme seg er det nok kun han som vet. Allikevel, så tror jeg at han er så usikker på grunn av at han har innsett hva han "mister" hvor han bor nå. Dette er på tanke med familie, venner, aktiviteter og så videre. Er veldig enig med deg; det er jo bare han som har svaret på hvorfor ting tar tid. Han har fortalt meg mye om hva det er som gjør at han er så usikker. Jeg tror egentlig bare jeg ville tenke litt høyt i forhold til om det kan være andre ting også, som gjerne er lettere for en mann å tenke seg til eller se slik situasjonen står nå. Det må nesten bare ta den tiden det tar Tusen takk for svar! - ts Anonymkode: c105a...f22
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #9 Skrevet 11. september 2016 Dere har bare kjent hverandre 2.5 måneder og selv om kjemien er bra betyr ikke det at forholdet deres ville vart. Derfor er det tryggere å ta en jobb og fokusere på karriere, enn å gå inn i forhold med deg. Jeg (er kvinne) ville nok valgt karrieren- den skal jo vare til pensjonist Anonymkode: 63587...b28 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #10 Skrevet 11. september 2016 Gir du slipp på han kommer du til å angre resten av livet. Du aner ikke hvor mang tullinger det er der ute. Fiks det før et er for sent. Anonymkode: 8d9ed...4cc 1
Gjest Bossa Nova Skrevet 11. september 2016 #11 Skrevet 11. september 2016 Har du funnet en bra mann, så hold på han. Jeg sier det bare. Hvordan bevare vennskapet hvis han flytter? Vel, det er vel bare å ha jevnlig kontakt og være ...en venn. Jeg synes det er litt voldsomt at dere har kontakt daglig, men det er gjerne sånn i begynnelsen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #12 Skrevet 11. september 2016 Dette klarer dere! Kjærlighet overvinner alt Anonymkode: 31b25...49c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #13 Skrevet 11. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere har bare kjent hverandre 2.5 måneder og selv om kjemien er bra betyr ikke det at forholdet deres ville vart. Derfor er det tryggere å ta en jobb og fokusere på karriere, enn å gå inn i forhold med deg. Jeg (er kvinne) ville nok valgt karrieren- den skal jo vare til pensjonist Anonymkode: 63587...b28 Takk for svar Jeg er fult klar over at vi ikke har kjent hverandre veldig lenge. Det er jo helt naturlig at han ønsker å vurdere denne jobben, uavhengig av hvor lenge vi har kjent hverandre. Egentlig er jeg litt glad for at vi kun har kjent hverandre i så kort tid, og at dette ikke dukket opp noen måneder inn i forholdet. Det ville vært mye verre. Men, dette er jo ikke et spørsmål om han skal velge meg eller jobben. Jeg ser det i hvert fall ikke slik; han mister jo ikke meg og vårt vennskap selv om han eventuelt velger å prøve seg i den jobben. Jeg støtter han uansett hva han velger å gjøre. Om han velger å bli, så må det være for mange andre grunner enn meg. Hvis ikke kan vi jo risikere at det faktisk kan bli et problem senere. Jeg er veldig karriereorientert selv, og støtter han fult ut i det å prøve noe som kan løfte karrieren hans og gi han bredere erfaring. - ts Anonymkode: c105a...f22
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #14 Skrevet 11. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gir du slipp på han kommer du til å angre resten av livet. Du aner ikke hvor mang tullinger det er der ute. Fiks det før et er for sent. Anonymkode: 8d9ed...4cc Takk for svar Jeg har (uheldigvis) erfart at det finnes tullinger der ute tidligere, så det at jeg fant denne mannen er jeg veldig takknemlig for. Jeg har på ingen måte planer om å gi slipp på han. Vi har mye kontakt og snakker masse sammen. Jeg er ærlig med han når vi snakker sammen og har aldri lagt skjul på hva jeg føler. Det har ikke han heller. Men, allikevel må jeg gi han litt rom og tid til å ta en selvstendig avgjørelse. Jeg har innsett for lenge siden hvilken god mann dette er. Det er jo hovedgrunnen til at jeg ønsker å holde på vennskapet og relasjonen til han er klar for å gå videre med forholdet. Avstand har vi snakket mye om, og hvordan det eventuelt skal løses. - ts Anonymkode: c105a...f22
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #15 Skrevet 11. september 2016 4 timer siden, Bossa Nova skrev: Har du funnet en bra mann, så hold på han. Jeg sier det bare. Hvordan bevare vennskapet hvis han flytter? Vel, det er vel bare å ha jevnlig kontakt og være ...en venn. Jeg synes det er litt voldsomt at dere har kontakt daglig, men det er gjerne sånn i begynnelsen. Takk for svar Var egentlig en enkel oppskrift på å bevare vennskapet, ja Jeg ser at det kanskje virker litt voldsomt at vi snakker så ofte sammen. Men, vi har hatt omtrent daglig kontakt siden vi ble kjent med hverandre, så da har det bare blitt slik. Vi snakker ikke timevis hver dag nå altså. Men, du kan si at vi har kommet veldig nær hverandre på kort tid. - ts 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette klarer dere! Kjærlighet overvinner alt Anonymkode: 31b25...49c Takk for støtten :) Jeg skal i hvert fall gjøre mitt for at vi med tiden innleder forholdet videre, og at denne jobben / avstanden ikke ødelegger det vi har og forholdet vi kan få i fremtiden - ts Anonymkode: c105a...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå