Gå til innhold

Drit lei forholdet!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jeg er gift med har 5 barn og jeg begynner og bli drit lei hele forholdet. Har noen spørsmål som jeg lurer på og håper dere kan svare på :-)

Hvem skal betale maten når de kommer hit annenhver helg?

Barna er 12 og 13 år, når synes dere det er normalt med leggetid?

Skal barna ta bussen de 3 milene når de skal hjem eller er de for små? dette er 2 gutter.

Han har hele familien sin her nede og jeg har bare min datter. Før lot han meg være endel av familien men ikke nå lenger. DVS før besøkte vi moren sammen det gjør vi aldri sammen lenger nå.

Har lyst til å flytte fra han men vet ikke pokker ossen jeg skal gjøre det...har dere noen gode råd???

Hei og hopp :veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen barn, og heller ingen stebarn, så jeg vet ikke om jeg kan være til hjelp. Men jeg kan svare på spørsmålene dine ut fra min sunne fornuft.

Jeg syns Far skal betalt maten når de er på besøk annenhver helg.

Leggetid for 12-13 åringer i helgene: ca kl. 22. på skoledager ca kl 21

Jo, to gutter på 12 og 13 år kan godt ta bussen alene.

Skrevet

Hei,

Takk for ditt svar, det er jammen ikke lett og være stemor for 5 :roll:

Her er barna opp hele natten i helgene og når jeg konfronterte han med det at jeg synes 11.30 er passelig blir han helt ute av styr....

Skrevet

11.30 syns jeg er veldig sent for 12-13 åringer. Selv om det er helg.

Det virker ikke som om du har det så greit, og det er leit. Mannen din må akseptere deg og ditt, selv om det er hans barn. Når de er i DERES hjem så må du også være med på å bestemme syns jeg.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg syns 22 er for tidlig å legge 12 og 13 åringer. Mine barn som er 11 og 10 får være oppe til 22.30, og det samme får de fleste kameratene deres. Derfor å legge en 12-13 åring kl 22 er tidlig. Men syns 23.30-00 er passelig tid i helgene.

Har dere felles økonomi så blir det jo dere som må betale maten. Men har dere delt økonomi syns jeg det skal gå av faren til barna sin penger.

Dere er to personer som skal sette grense rsamme i deres hus, og er ikke faren med på å la deg være med å bestemme, så har han lagt egget. Det er ikke mange som orker å gå dag ut og dag inn i sitt eget hjem, uten å ha noe en skulle sagt til om.

Når de barna er hos dere, så burde dere to ha satt reglene sammen før de kom. Det vil si, at dere to må være enige i reglene. Er dere ikke det, så er det lett for at ting går gale.

Det kan jo hende faren har dårlig samvittighet ovenfor barna, og det gir utslag i manko på regler.

Jeg vet faktisk ikke om jeg ville sendt de på bussen alene 3 mil. Gutter er og blir gutter, og selvfølgelig er noen mer moden enn andre, men mye kan gå gale også.

De kan gå av tidligere, for å finne på andre ting ol. Så om faren kjører de, så syns jeg han kan fortsette med det, uten at du skal behøve "legge deg i" det. Det kan være en fin tid for far og barn sammen alene. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvem skal betale maten når de kommer hit annenhver helg?

Barna er 12 og 13 år, når synes dere det er normalt med leggetid?

Skal barna ta bussen de 3 milene når de skal hjem eller er de for små? dette er 2 gutter.

Har lyst til å flytte fra han men vet ikke pokker ossen jeg skal gjøre det...har dere noen gode råd???

Jeg mener at dem som har ungene bør betale for dem.

Når det gjelder legge tid for ungene syntes jeg at ikke senere enn halv elve er passe. Vist ungene legger seg for sent, vil dette gå utover dem selv i ukedagene når de er på skolen. Blir mindre opplagt.

Når de er sammen, syntes jeg det er greit at de reiser alene. Dere kan jo få noen til å følge de til bussholdeplassen og ha noen som kan hente dem.

Vist forholdet er slik å forstå, så syntes jeg du absolutt bare burde flytte fra ham. Og da tenker jeg på vist du ikke lenger finner løsninger eller elsker ham.

Gå til trygdekontoret og få informasjon på hvilken stønader du eventuelt vil ha krav på osv. Søk om bostøtte i tillegg. Nå vet jeg ikke under hvilken forhold du vil ha etter ett brudd med tanke på bosted, men skader ikke å søke om det.

Gjest alisia ikke innlogget
Skrevet

:oops: Meg som skrev innlegget over. Glemte å logge meg inn.

Skrevet

Nei er ikke så lett dette, det går jo utover datteren min også når de skal være oppe hele natten :-x

Har prøvd og prate med han men da bare sier han vi at vi har mere problemer en leggetid og når jeg da sier fortell så gidder han ikke svare engang. Synes dette er barnslig oppførsel av en mann som er 45 år. Hva skal jeg gjøre???

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har selv barn på 12 år og leggetiden her i huset er kl 2100 i ukedagene og k 22.00 i helgene. Jeg mener det er passe tid når de 12-13 år.

Grunnen til at det blir en time lengere i helgene er fordi da får barnet en slags følelse ar det er helg for den også.

Det er viktig at barn har rutiner hmt legging uansett om det er ukedag eller helg.

Hvis dere har delt økonomi er det naturlig at faren betaler maten deres

I forhold til å kjøring så har jeg det slik i mitt tilfelle at jeg kjører barnet til faren, og faren kjører henne tilbake på søndagen. Dette er en ordning som fungere veldig godt for våres del.

Ønsker deg lykke til uansett hvilket valg du foretar deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...