Gå til innhold

Jeg er ei blid og utadvent dame, er det feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan slå av en prat med hvem som helst:fnise: Men lurer litt på hvilket inntrykk folk får av utadvente mennesker egentlig :ohmy: 

Anonymkode: 939cd...050

Videoannonse
Annonse
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Hvis målet ditt er å være for deg selv og ikke få nye venner, så er det feil å være blid og utadvendt. 

Skrevet
3 minutter siden, PseudonymBruker skrev:

Hvis målet ditt er å være for deg selv og ikke få nye venner, så er det feil å være blid og utadvendt. 

Enig med deg i det, men det er ikke målet mitt :) Men jammen er det vanskelig å få nye venner allikevel. Spes hvis man er ny i byen:dry: Godt jeg trives i mitt eget selskap da:fnise:

Skrevet

Det er utadvendt, og så er det FOR utadvendt. Jeg personlig syns de som er for utadvendte er veldig slitsomme. De har en tendens til å overkjøre andre fordi de elsker sin egen stemme og må være i fokus hele tiden. Jeg føler de egentlig er litt høye på seg selv. Så har du også de som skravler i vei om alt mulig hjernedødt tullball; de såkalte "skravlekjerringene". Jeg er helt vanlig utadvendt selv,men kan ikke fordra de høylytte som aldri holder kjeft.

Anonymkode: d65bd...0c2

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er utadvendt, og så er det FOR utadvendt. Jeg personlig syns de som er for utadvendte er veldig slitsomme. De har en tendens til å overkjøre andre fordi de elsker sin egen stemme og må være i fokus hele tiden. Jeg føler de egentlig er litt høye på seg selv. Så har du også de som skravler i vei om alt mulig hjernedødt tullball; de såkalte "skravlekjerringene". Jeg er helt vanlig utadvendt selv,men kan ikke fordra de høylytte som aldri holder kjeft.

Ja den ser jeg, og vil si at jeg ikke er av dem. Men som deg, vanlig utadvendt ;) 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt svar. Det gjelder å ha balanse mellom å uttrykke seg selv, og å lytte til den/de andre.

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke noen grunn til at det skulle være galt? :vetikke: Vær deg selv du.

Skrevet

Hvis du er flink å slippe andre til i samtalen og ikke er den som roper høyest i en forsamling, så er det ikke negativt. Enkelte utadvente mennesker har en tendens til å overkjøre/avbryte andre og det blir utrolig slitsomt! Jeg som er inadvendt kan sette stor pris på utadvendte mennesker fordi de klarer å holde samtalen igang, noe jeg suger til.

Anonymkode: 82570...f20

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er flink å slippe andre til i samtalen og ikke er den som roper høyest i en forsamling, så er det ikke negativt. Enkelte utadvente mennesker har en tendens til å overkjøre/avbryte andre og det blir utrolig slitsomt! Jeg som er inadvendt kan sette stor pris på utadvendte mennesker fordi de klarer å holde samtalen igang, noe jeg suger til.

This :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør ikke rope høyest i forsamlinger, så en smule sjenert er jeg. Liker ikke å være midt punktet for å si det sånn :ohmy: svigersønnen min er innadvendt, men han prater som bare det når vi sees. Datteren min er kjempefornøyd :laugh:

Skrevet

Nei,hvorfor skulle det være feil? Er ikke det malen i dagens samfunn da? Det er jo de som er innadvendte,sjenerte og stille som hele tiden blir fortalt at det er feil og at de må forandre seg.

Det er jo selvsagt ikke noe galt i å være utadvendt,men det er ikke noe galt i å være innadvendt heller. Folk er ulike og det er jo bare bra tenker jeg :)

Anonymkode: 97fad...c5f

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja den ser jeg, og vil si at jeg ikke er av dem. Men som deg, vanlig utadvendt ;) 

Dette ville også alle som er for utadvennte og pågående sakt. De fleste vet jo ikke at de er irriterende. Ikke sikkert det gjelder deg, men ditt ord for det er jo ikke den beste vurderingen

Anonymkode: d6a4f...ef0

Skrevet

Enig i det mange skriver over. Men at du er utadvendt er vel noe mange missunner deg? Å være innesluttet er verre, folk misforstår meg som overlegen, sur, deprimert og noen synes vel det er litt kjedelig :/ 

Utadvendt er bra, hvis du er inkluderende. Men jeg takler heller ikke de som må skravle absolutt hele tiden og rope så forbanna høyt.

Anonymkode: 27d32...0b3

Skrevet

Det verste er utadvendte personer som stiller masse spørsmål uten å tenke selv først. Sånne personer er slitsomme å henge sammen med. 

Anonymkode: cba2e...89e

Skrevet

Det nok kommer an på graden av utadvent, og ikke minst på hvor den du snakker med befinner seg på skalaen fra ekstrent intro til ekstremt ekstro, vil jeg tro. 

Selv synes jeg utadvendte kan være sjarmerende og lette å snakke med, men jeg kan bli både sliten og lei av de som mangler antenner og fortsetter og fortsetter som duracellkaniner. Jeg orker ikke for store doser av veldig utadvendte mennesker, men en liten dæsj nå og da kan være oppfriskende :)

Gjest NotNaomi
Skrevet

Elsker utadvendte mennesker,og jeg blir facsinert over hvordan dere klarer å ha noe å si hele tiden,og at dere snakker så lett med andre. Jeg er ikke spesielt pratsom selv,menjeg liker mennesker,så da er det godt dere fins,sånn at en kan slå av en prat når en treffes. Jeg er en god lytter da,blir så interessert i alt mulig,så jeg går igrunnen godt sammen med de mer utadvendte og snakksalige. Vi mer innadvendte,og i mitt tilfelle,litt forvirret sosialt,er jo ålreite vi med,men det ville blitt for kjedelig for meg altså om ikke dere mer sosialt "flinke"ikke eksisterte :)

Skrevet

Jeg forstår ikke sånne tråder? Er det fisking? 

Anonymkode: a5b8e...50a

Skrevet

Det kommer selvsagt an på, men hvis du er en sånn type som også inkluderer andre og får andre mennesker til å føle seg sett og er lett å prate med, da er det absolutt ikke feil. Hvis man bare vil høre sin egen stemme og tar helt av når folk åpenbart ikke vil prate så er det slitsomt og merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...