Gå til innhold

Hva er man villig til å kjøpe av treningstips, veiledning over nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har startet en nettside som tilbyr treningsprogram, veiledning fra pt og fysio. Vi står litt fast i dag og lurer på hva folk ønsker å betale for når det gjelder treningsveiledning, veiledning fra fysio, pt o.l.? Takk på forhånd. 

Hilsen nyoppstartet! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er villig til å betale for en app. Akkurat hva den skal gjøre aner jeg ikke, men den bør være gratis. 

Personlige trenere er en gruppe mennesker jeg ikke har respekt for, så to som diskuterte om det var lettere å ta knebøy i Smithmaskinen (LOL, åpenbart). Dessuten finnes det jo begynnerprogram for alt, og de er jo 1000x bedre enn oppgulpet slike jyplinger kommer med.

Tar ikke fysioterapeuter å masserer eller gir deg sprøyter? Jeg kunne tenkt meg å betalt for en epostkonsultasjon som a) jeg fikk fri fra jobb for å sende epost, b) får resept eller medisin jeg kan selvadministrere eller c) sykemeldinger til dugnader og diverse (eller sterkt ordlagte frarådninger fra å delta i noen som helst form for dugnadsaktivtet på grunn av en obskur diagnose).

Kunne også tenkt meg en erklæring på at skjelettet mitt er allergisk mot høytrykksspylere og at albuene mine har en skade som gjør at jeg ikke kan arbeide med Mac.  

Skrevet

Noen vil nok betale for å få veiledning med kosthold o.l. Jeg personlig hadde ikke vært villig til å betale for noe sånt, men det er vel fordi jeg selv er utdannet innen det og har drevet med idrett i såpass mange år. 

Kanskje noen vil betale for at en pt kan sette opp et treningsprogram som er skreddersydd? 

Anonymkode: cc84b...419

Skrevet

Jeg ville dessverre ikke betalt for noe sånt, med mindre jeg hadde truffet fysiske personer. Selv da måtte dere hatt godt rykte før jeg bestilte time hos dere.

Anonymkode: 549d9...2b9

Skrevet (endret)

Jeg hadde nok ikke betalt for det, dessverre.

Kunne godt ha tatt en time med en PT eller kostholdsveileder, men da hadde jeg ønsket et fysisk møte hvor jeg var sikker på at personen forsto og så hva som burde gjøres og hvordan.
Dog hadde jeg ikke funnet personen på nettet, de fleste treningstudioer tilbyr jo noen timer med PT i året, som er inkuldert i prisen  

Skulle jeg tatt det over nettet kunne jeg jo like gjerne ha googlet og funnet ut av ca det samme. Å møte en som viser deg hvordan å gjøre øvelser og skreddersyr et treningsprogram og en kostholdsplan blir noe annet.

Fysio ville jeg ikke ha betalt for. Det kan man jo ble henvist av legen til og få det latterlig mye rimeligere.

Uansett, selv om kanskje det ikke er for meg så er det sikkert mange som vil benytte seg av det  Lykke til!

Endret av mjauritz
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av mjauritz
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger, svært nyttig :)

Skrevet

For meg er poenget med PT at han eller hun faktisk er med meg på trening for å pushe og veilede/korrigere teknikk, men kostholdsveiledning i forhold til satte (og realistiske) mål og en spesifikk matplan kunne jeg vært villig til å betale for. En kombinert treningsplan og matplan som er utarbeidet mellom kunde og selger er selvfølgelig mer attraktivt enn en standard plan 😊

Jeg syns slike produkter blir litt upersonlige og kanskje passer best for de som er vant med å trene fra før da man faktisk er nødt til å iverksette selv. 

Anonymkode: 2ffff...fe4

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Jeg går til P.T nå, og mye av poenget er at vedkommende fysisk ser om jeg gjør øvelserne korrekt, hvor mye vekt jeg takler å løfte hver gang og hvor mange "reps" jeg klarer å ta. Han ser jo fysisk hele tiden på meg om jeg takler mer eller ikke og hva som er realistisk økning isåfall. Jeg tenker at om du Skal veilede folk til å presse segselv fysisk er du avhengig av å se til at de faktisk gjør øvelsen korrekt, jeg vil nesten dra det så langt som å si at det er ditt ansvar, for om noen betaler deg for P.T timer over nett og åpenlyst feilbelaster under en øvelse, uten at de vet det selv, bidrar du til mer slitage og potensielt skade, fremfor å hjelpe. 

Endret av noe tilfeldig
Skrevet
Den Wednesday, August 31, 2016 at 20.37, AnonymBruker skrev:

For meg er poenget med PT at han eller hun faktisk er med meg på trening for å pushe og veilede/korrigere teknikk, men kostholdsveiledning i forhold til satte (og realistiske) mål og en spesifikk matplan kunne jeg vært villig til å betale for. En kombinert treningsplan og matplan som er utarbeidet mellom kunde og selger er selvfølgelig mer attraktivt enn en standard plan 😊

Jeg syns slike produkter blir litt upersonlige og kanskje passer best for de som er vant med å trene fra før da man faktisk er nødt til å iverksette selv. 

Anonymkode: 2ffff...fe4

En personlig trener eller fysio har egentlig ikke relevant nok utdanning til å lage en kostholdsplan. Spesielt for en fysioterapeut er det faktisk sånn at en skal vite ens grenser som helsepersonell og ikke gjøre ting en ikke kan. 

Jeg synes egentlig derfor at det blir feil at noen uten relevant utdanning gir kostholdsplan til folk mot betaling. Og så går det nok også mot de yrkesetiske retningslinjene for fysioterapeuter. 

Anonymkode: cc84b...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...