Gå til innhold

lite inkluderende.. hadde vært fint med noen svar :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på fhs noen dager nå, og syntes det har vært ganske bra hittil! Har snakket med flere og prøver så godt jeg kan å henge med! De folka jeg har startet å henge med er bare sykt lite inkluderende, sender heller ikke meldinger før de har stukket av uten meg. Altså selvfølgelig er det sårende, men blir mest bare sur fordi jeg syntes det bare er sykt barnslig, og ikke minst frekt. Når alt jeg har gjort mot dem er å ha vært hyggelig osv. Har også noen andre folk jeg henger med, som jeg syntes er mye hyggeligere og mer inkluderende, men hun ene går rett og slett i revva på de andre som jeg ser ikke inkluderer henne, altså jeg blir nesten forbanna, ikke på hun men på de som er så sykt lite inkluderende mot henne. Trodde folkehøgskole året skulle bli sykt bra, har bare gått her noen dager nå, men føler folk bare henger med sine og ikke gidder å inkludere andre, føler liksom ikke det er noe galt med meg! Gidder heller ikke si ifra akkurat nå, fordi det har gått så kort tid og vil ikke ødelegge stemning. Vet ikke helt om jeg angrer på at jeg søkte eller ikke. Skal holde ut dette året uansett hva, men håper det blir bedre. Fordi akkurat nå føler jeg meg ofte utenfor. Er heller ikke typen til å gidde å henge med folk som ikke tar kontakt tilbake. Hva burde jeg gjøre? :/

Anonymkode: 0d65f...d7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går opp og ned her i livet. Er det ikke bra den ene dagen, kan neste dag bli bedre:klem:

Anonymkode: e2f50...a24

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gått på fhs noen dager nå, og syntes det har vært ganske bra hittil! Har snakket med flere og prøver så godt jeg kan å henge med! De folka jeg har startet å henge med er bare sykt lite inkluderende, sender heller ikke meldinger før de har stukket av uten meg. Altså selvfølgelig er det sårende, men blir mest bare sur fordi jeg syntes det bare er sykt barnslig, og ikke minst frekt. Når alt jeg har gjort mot dem er å ha vært hyggelig osv. Har også noen andre folk jeg henger med, som jeg syntes er mye hyggeligere og mer inkluderende, men hun ene går rett og slett i revva på de andre som jeg ser ikke inkluderer henne, altså jeg blir nesten forbanna, ikke på hun men på de som er så sykt lite inkluderende mot henne. Trodde folkehøgskole året skulle bli sykt bra, har bare gått her noen dager nå, men føler folk bare henger med sine og ikke gidder å inkludere andre, føler liksom ikke det er noe galt med meg! Gidder heller ikke si ifra akkurat nå, fordi det har gått så kort tid og vil ikke ødelegge stemning. Vet ikke helt om jeg angrer på at jeg søkte eller ikke. Skal holde ut dette året uansett hva, men håper det blir bedre. Fordi akkurat nå føler jeg meg ofte utenfor. Er heller ikke typen til å gidde å henge med folk som ikke tar kontakt tilbake. Hva burde jeg gjøre? :/

Anonymkode: 0d65f...d7d

Jeg har gått på folkehøyskole, og synes du forventer ekstremt mye bare etter noen dager. Du blir ikke alene resten av året bare fordi du ikke har funnet deg en ny gjeng med bestevenninner allerede. Den jeg hang mest med på fhs til slutt, kom jeg ikke i særlig kontakt med før det nærmet seg jul. 

Folk prøver seg fram. Ingen kjenner hverandre, og i starten er mange sammen med dem man TROR kommer til å bli ens venner der. Men så forandrer det seg og man finner andre i stedet, gjerne flere ganger i løpet av året.

Folkehøyskole er nok ofte mer inkluderende enn andre plasser vil jeg tro, men man kan uansett ikke "tvinge" folk til å ville være sammen med hvem som helst. Alle søker sine like, og sånn vil det alltid være.

Søk mot de som virker vennlig innstilte til DEG, så får du et bedre skoleår. Ikke gjør deg selv den bjørnetjenesten å tro at du kan forandre andre ved å kjefte på dem i hvert fall :)

Anonymkode: 00fa2...d53

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått på fhs. Det vil være mange forskjellige felles aktiviteter gjennom hele året som gjør at man stadig kan få nye/flere venner. At du ikke føler at du har noen nære venner etter så kort tid er ikke noe å stresse med. ofte ender man opp med helt andre venner enn de man henger med første ukene.

Anonymkode: 6cfcf...51a

• Liker 1
Gjest Vena Cava
Skrevet

Vær frampå. Still spørsmål. Vis at du er interessert i å bli kjent. Jeg er ikke typen til å være den mest frampå heller men i mange situ6 har jeg måttet presse meg selv. Liker ikke å være den første til å spørre om å henge sammen. Men jeg har utfordrt meg selv og det har lønnet seg. Np har jeg et par venner jeg det siste året har blitt veldig fodt kjent med og som jeg ikke ville kjent i det hele tatt om jeg ikke selv tok initiativ. Fake it till you make it;)det funker. 

Skrevet

Hei,

Jeg er en på 30 som går på høyskole. Jeg ser det samme her. Noen sitter alene og andre går i lag. Jeg som er eldre går gjerne alene, men vet du hva? Det gjør meg ikke noe. Jeg er så hyggelig som jeg orker og så blir jeg sakte men sikkert kjent med flere folk. I dag feks så traff jeg noen veldig hyggelige mennesker. 

Prøv å vær positiv. Tilgi om noen oppfører seg teit. smil og vær glad til om du så må gå alene, så får du ro i hodet til å tenke på oppgaver eller sitte litt i sola og slappe av......

Husk at 2o åringer sliter med selvinnsikten og MYE usikkerhet. Folk baksnakker og er usikre og redde og dermed så blir man også fort snurt og såret over småtteri. Med tid legger man det av seg, like greit å starte nå..

Anonymkode: 70fe6...d77

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...