Gjest Møremor Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Min samboer jobber 1 t hjemmefra.Vi har en 11-åring som må kjøres/ hentes på skolen pga lang skolevei. Jeg skal opereres om noen uker, og kan verken kjøre til skolen (siden jeg skal være på sykehuset 7.30), eller hente ungen. Jeg må også hentes på sykehuset. Jeg lurer på om samboer har noen rettigheter til fri/ omsorgspenger den dagen?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Hvis dere har lang skolevei, så har dere jo rett på skoleskyss. Anonymkode: 45ece...034 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Og du får drosje hjem fra sykehuset. Anonymkode: 45ece...034
Gjest Møremor Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere har lang skolevei, så har dere jo rett på skoleskyss. Anonymkode: 45ece...034 Nei, vi har ikke det, av forskjellige grunner, selv om det er over 6 km til skolen. Men det var ikke det jeg ønsket svar på...
TheGirlWhoWaited Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 45 minutter siden, Møremor skrev: Min samboer jobber 1 t hjemmefra.Vi har en 11-åring som må kjøres/ hentes på skolen pga lang skolevei. Jeg skal opereres om noen uker, og kan verken kjøre til skolen (siden jeg skal være på sykehuset 7.30), eller hente ungen. Jeg må også hentes på sykehuset. Jeg lurer på om samboer har noen rettigheter til fri/ omsorgspenger den dagen? Jeg tror ikke han har rett på det, men mange arbeidsgivere er jo gjerne hjelpsomme i slike situasjoner. Jeg synes mannen din skal snakke med sjefen sin. Han kan jo også søke om permisjon uten lønn, eller bruke en feriedag hvis han har igjen noen?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #6 Skrevet 31. august 2016 Han må ta fri uten lønn som alle andre eller feriedag. Anonymkode: 8d3b2...50a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå