AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Jeg har opplevd at folk jeg har vært på fest med, har addet meg der og da eller dagen etterpå, uten at vi kjente hverandre. Jeg har selv bare addet folk jeg går over ens med, føler at jeg kjenner litt. Når det gjelder enkelte på jobb, kan jeg av og til ha lyst å adde dem, men så gjør jeg det ikke. Jeg tenker at de kan tenke at jeg er needy, eller i beste fall bare kontaksøkende og sosial. Og jeg adder isåfall ikke de som er yngre enn meg. Er det rart å adde folk som er sånn type 5 år yngre enn deg f.eks? Noen har addet meg uten å være vennene mine irl, men er fra samme oppvekstby. Selv om vi ikke har truffet hverandre på år og dag. Hvordan ser du på facebook adding? Anonymkode: 0380a...bc2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Add hvem du vil. Jeg har begynt å heller bli flinkere med hvem som kan se de ulike statusene jeg legger ut. Tror mange kan ha godt av å være mer bevisste på akkurat det. Her er jeg ikke av typen som adder alle jeg har gått i klasse med gjennom hele skoletiden bare for å få et større antall venner på Facebook. Er ikke opptatt av hvordan folk ser på meg på det viset. Om du adder folk som er 5 år yngre enn deg har vel ikke så mye å si? Hvilken relasjon har du med den du tenker på i det tilfellet? Søskenbarn, en du møtte på fest en gang, en som er broren til venninne eller andre relasjoner? Jeg har lagt til en tidligere venninne, som egentlig svek meg ganske hardt en gang, da jeg tenkte å gi henne ett forsøk til. Men så kjente jeg etter at jeg hadde egentlig ikke noe behov for å la henne bli bedre kjent med meg slik jeg har det nå. Kommer ikke til å øke tilliten mellom oss. Så henne slettet jeg fort igjen. Litt synd at hun er dattera til han som viet meg og mannen min, men det er en annen historie. Jobbmessig prøver jeg å holde et godt skille mellom de jeg jobber med, og de jeg "er på Facebook med". Jobb er jobb. Facebook er fritid. Av en grunn. Anonymkode: d2a33...bba 2
fullførsetningen Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Jeg har strammet kraftig inn på hvem jeg legger til på Facebook. Har ikke lagt til en eneste person de siste to årene. Jeg vet ikke lenger hva som skal til for at jeg skal legge til noen. Å være bekjent/kollega/ha møttes på fest holder ihvertfall ikke lenger. Årsak? Jeg vil ikke bli sett på som "creepy", "needy" eller lignende. Terskelen er dog lavere for å legge til mannlige bekjente enn kvinnelige.
TheGirlWhoWaited Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 Du gjør ikke Facebook litt viktigere enn det er her nå? Hvem som adder hvem, og aldersforskjeller? 5
AgentFassbender Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 Liker tenkende typer, men dette blir litt for "tenkende" i forhold til hva jeg legger i sosiale medier. Overtenkinga lar jeg jentene ta seg av. 1
Gjest The damned Skrevet 31. august 2016 #6 Skrevet 31. august 2016 Dette kommer jo an på person. Noen skal jo adde alle,uansett om de bare har møtt de en gang på fest mens andre de vil kun ha nære venner og familie. Hva du vil gjøre er jo egentlig opp til deg selv. Om du ønsker å adde personen som er 5 år yngre så er vel det greit?
Sirah Skrevet 31. august 2016 #7 Skrevet 31. august 2016 Er det noen "regler" på dette? 🤔 Jeg legger til de jeg føler for. Har jeg lyst til å ha dem som facebookvenner så adder jeg dem. Legger ikke noe mer tanke i det enn det. Vil de ikke være min facebookvenn så avviser de jo bare forespørselen. Enkelt og greit. 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #8 Skrevet 31. august 2016 Jeg hadde begynt i ny jobb og fikk venneforespørsel fra ei totalt ukjent dame. Etter litt research fant jeg ut at ho jobbet i samme firma, men totalt forskjellig avdeling. Aldri møtt dama, aldri hilst på. sa ja- men setter liten pris på sånt! Anonymkode: 78384...9d2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #9 Skrevet 31. august 2016 Jeg har datet og hatt sex med en mann i 3 mnd nå og han har ikke addet meg ikke jeg han heller.. Anonymkode: e94cb...93a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #10 Skrevet 1. september 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Add hvem du vil. Jeg har begynt å heller bli flinkere med hvem som kan se de ulike statusene jeg legger ut. Tror mange kan ha godt av å være mer bevisste på akkurat det. Her er jeg ikke av typen som adder alle jeg har gått i klasse med gjennom hele skoletiden bare for å få et større antall venner på Facebook. Er ikke opptatt av hvordan folk ser på meg på det viset. Om du adder folk som er 5 år yngre enn deg har vel ikke så mye å si? Hvilken relasjon har du med den du tenker på i det tilfellet? Søskenbarn, en du møtte på fest en gang, en som er broren til venninne eller andre relasjoner? Jeg har lagt til en tidligere venninne, som egentlig svek meg ganske hardt en gang, da jeg tenkte å gi henne ett forsøk til. Men så kjente jeg etter at jeg hadde egentlig ikke noe behov for å la henne bli bedre kjent med meg slik jeg har det nå. Kommer ikke til å øke tilliten mellom oss. Så henne slettet jeg fort igjen. Litt synd at hun er dattera til han som viet meg og mannen min, men det er en annen historie. Jobbmessig prøver jeg å holde et godt skille mellom de jeg jobber med, og de jeg "er på Facebook med". Jobb er jobb. Facebook er fritid. Av en grunn. Anonymkode: d2a33...bba Kjenner til flere i samme situasjon som deg, med datteren til en som vier. En person som har sviktet mange. Kanskje det er samme datteren det er snakk om. Er ellers enig i det du skriver i ditt innlegg! Anonymkode: 50d41...81e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #11 Skrevet 1. september 2016 Jeg adder de jeg vil adde, uten å egentlig tenke mer over det. Regner med at folk klarer å ignorere forespørselen hvis de ikke vil ha meg der. Aldersforskjeller bryr jeg meg overhodet ikke om. De eneste jeg konsekvent ikke adder, er barna til vennene mine. Jeg synes det er kjempehyggelig om de adder meg, men tenker at det kan være ubehagelig for dem om jeg adder, og de egentlig ikke vil hameg pålista si. Anonymkode: a5408...c95
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #12 Skrevet 1. september 2016 Jeg adder bare folk jeg kjenner, har blitt kjent med eller trenger kontakt med pga div. Ikke tilfeldige folk fra fest. Jeg har alltid vært litt streng på dette da. Jeg sletter også innimellom folk jeg aldri har kontakt med lengre eller folk som legger ut ting jeg finner støtende osv. Jeg godkjenner heller ikke forespørsler fra folk jeg ikke kjenner eller har behov for kontakt med på noe vis. Anonymkode: 5f285...834
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #13 Skrevet 1. september 2016 Legger ikke til noen fra jobb og legger ikke til noen jeg har møtt én gang på fest. Anonymkode: 1397d...09d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #14 Skrevet 1. september 2016 Adde...? Anonymkode: 7cf85...f56
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #15 Skrevet 1. september 2016 Jeg er i hvert fall forsiktig med å sende forespørsel, etter at en niese avviste forespørsel fra meg. Hun er riktignok en jeg ser sjelden, da hun bor langt unna, men jeg har pleid å sende julegave. Følte meg litt dum da. Anonymkode: 3e73b...7a5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #16 Skrevet 1. september 2016 Jeg overtenkte dette i begynnelsen, for seks år siden. Sendte aldri venneforespørsel til noen fordi jeg ikke ville virke needy. Nå er det helt hips om haps. Adder folk jeg bare har hatt typ en god samtale med på fest, får forespørsler fra folk jeg ikke husker å ha hilst på. Godkjenner alle utenom random tyrkiske menn om liker profilbildet mitt. Bruker Face først og fremst pga arrangementer, legger ikke ut noe privat der uansett. Anonymkode: 60abd...257
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #17 Skrevet 1. september 2016 Jeg har ikke vært så lenge på facebook, men en ting jeg stusset litt på i begynnelsen var at noen (som jeg ikke hadde sett på noen år) sendte meg venneforespørsel, som jeg godtok. Men da tenkte jeg kanskje de skulle skrive noen ord etterpå, hvilket de ikke gjorde. Hun ene skrev jeg noen ord til selv, og det var helt ok. Men jeg synes det virker som alle disse folka fra fortiden bare sender forespørsel, og så ikke noen ord etterpå. For meg som ny bruker virket dette litt rart. Anonymkode: 3e73b...7a5
sofie777 Skrevet 1. september 2016 #18 Skrevet 1. september 2016 Tenker litt over hvem jeg legger til jeg også. Jeg bør ha snakket med dem, eller jeg trenger dem siden jeg spiller en del Facebook-spill. Jeg har faktisk nylig lagt til min svigerinnes kusine, men det er fordi jeg snakker mer med henne enn mine egne kusiner og fetre (som jeg har som venner pga familie). Hun er mer enn 20 år yngre enn meg, men vi snakker godt sammen når vi er på besøk hos min bror, så da er det naturlig. Men jeg har et litt større problem med det koret jeg går i. Jeg har bare blitt fb-venn med en person, men etter et halvt år er det greit. Vi skal på tur i helgen, så da regner jeg med det blir noen flere lagt til i løpet av den, men da igjen på samme måte som flere har sagt, vil de bli venner, så sier de ja, vil de ikke, så er det ingen vonde følelser.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #19 Skrevet 2. september 2016 Jeg adder ingen. Tenker at om noen har lyst til å adde meg så er det koselig, så godtar jeg stort sett. Anonymkode: 9ac40...874
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #20 Skrevet 2. september 2016 Jeg adder sjeldent noen. Unntaket er når jeg er medansvarlig i en Facebookgruppe, gjerne relatert til et verv. Når jeg selv mottar venneforespørsel godtar jeg alle som det er naturlig for meg å snakke med eller støte på. Jeg pleier ikke å godta noen fra flere år tilbake som jeg ikke hadde noen relasjon til på den tiden. Jeg synes ikke det er teit å legge til noen som er yngre enn seg selv. Det synes jeg ikke du trenger å tenke over. Jeg synes imidlertid det er snodig å legge til noen man aldri har snakket med eller har intensjoner med å ta kontakt med. Anonymkode: a3d8f...4f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå