AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Planlegger å flytte til USA løpet av de nærmeste årene. Har allerede gode forutsetninger til å bli amerikansk statsborger, så det er ikke noe problem. Men jeg lurer på hvordan det skal gå med økonomien og hva andre har gjort i forkant. Per nå har jeg spart opp litt over en årslønn, men tenker jeg skal spare opp til to før selve flyttingen så jeg har midler i tilfellet jeg vil gå en lengre periode uten jobb der. Har allerede fått et fottrinn inn hos bedriften jeg jobber i (amerikansk firma som opererer i Norge.) og håper jeg får en overføring av arbeidsplass der. Hvor mye anbefaler dere å ha i back-up på noe slikt? Er det noen som har gjort dette selv, og ønsker å dele erfaringer om det? Anonymkode: b95fe...645
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Ja du får spare mest mulig, når du emigrerer fra Norge mister du raskt alle trygderettigheter, og må kunne sikre deg ifht f.eks medisnske utgifter ved sykdom/skade. Anonymkode: cb86b...9e8 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Den 31.8.2016 at 19.33, AnonymBruker skrev: Ja du får spare mest mulig, når du emigrerer fra Norge mister du raskt alle trygderettigheter, og må kunne sikre deg ifht f.eks medisnske utgifter ved sykdom/skade. Anonymkode: cb86b...9e8 Det er klart. Det finnes helseforsikring, selv der. Er det noen som har erfaring med dette? Anonymkode: b95fe...645
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Du trenger da ikke to årslønner i backup. Det finnes utallige eksempler på folk som klart seg med langt mindre. Don Corleone kom til usa med bare klærne han gikk i, og endte som mangemillionær. Går det skeis, så flytter du bare tilbake til norge og prøver igjen senere. Anonymkode: dd6d1...79d
Gjest Raiu Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 To årslønner høres ut som en god back-up
prt90 Skrevet 8. september 2016 #6 Skrevet 8. september 2016 Den 31.8.2016 at 17.44, AnonymBruker skrev: Planlegger å flytte til USA løpet av de nærmeste årene. Har allerede gode forutsetninger til å bli amerikansk statsborger, så det er ikke noe problem. Men jeg lurer på hvordan det skal gå med økonomien og hva andre har gjort i forkant. Per nå har jeg spart opp litt over en årslønn, men tenker jeg skal spare opp til to før selve flyttingen så jeg har midler i tilfellet jeg vil gå en lengre periode uten jobb der. Har allerede fått et fottrinn inn hos bedriften jeg jobber i (amerikansk firma som opererer i Norge.) og håper jeg får en overføring av arbeidsplass der. Hvor mye anbefaler dere å ha i back-up på noe slikt? Er det noen som har gjort dette selv, og ønsker å dele erfaringer om det? Anonymkode: b95fe...645 Du bør begynne å sikre deg mot valuta-svingninger. Begynn å veksle inn NOK til dollar nå, slik at du kan smøre det ut over et par år.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #7 Skrevet 8. september 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger da ikke to årslønner i backup. Det finnes utallige eksempler på folk som klart seg med langt mindre. Don Corleone kom til usa med bare klærne han gikk i, og endte som mangemillionær. Går det skeis, så flytter du bare tilbake til norge og prøver igjen senere. Anonymkode: dd6d1...79d Her har du løsningen. Du behøver ingen oppsparte middler om du blir en fiksjonell mafia boss Anonymkode: 4d510...61b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå