Gå til innhold

Kan huseier gi strømregning til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i kollektiv og huseier sier at jeg skal bestille strømabonnement. Er det normalt når man bor i kollektiv? Jeg kjenner ikke de jeg bor med og synes det er en stor byrde å få strømregningen i mitt navn. Hva om noen ikke betaler for seg eller kommer med standaren: jeg får ikke lønn før om 2 uker.. Jeg har allerede brent meg før på å låne ut penger og lovet meg selv å aldri gjøre det igjen. Men å motta en strømregning på 2000kr blir nesten det samme som å låne vekk penger, siden de andre skal betale inn til meg. 

Det jeg lurer på er om det er normalt i kollektiv med masse fremmede, så ikke egen leilighet. Da hadde jeg forstått det.

Anonymkode: d7226...0bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke normalt, og ikke noe huseier kan pålegge deg. IKKE la deg overtale til dette!!!

• Liker 4
Skrevet

Nei det er uvanlig. Hva står det om strøm i leiekontrakten? 

• Liker 3
Skrevet

Nei

Anonymkode: d654b...130

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, stan skrev:

Nei det er uvanlig. Hva står det om strøm i leiekontrakten? 

Det står ingenting om at jeg skal bestille det. Bare at strømmen fordeles på alle som bor her. Det er ingen andre som vil ha ansvaret heller.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingenting om at jeg skal bestille det. Bare at strømmen fordeles på alle som bor her. Det er ingen andre som vil ha ansvaret heller.

Enten søker du juridisk hjelp der sånt er gratis, eller så sier du ganske enkelt og klart i fra om at dette tar du ikke ansvar for. Her får enten huseier ta ansvaret eller finne andre akseptable løsninger, for alle. Betaler ikke de andre så står du ansvarlig inntil du sier opp strømavtalen. Dette kan komme til å koste deg dyrt. 

Anonymkode: 19aa2...c86

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo greit. Det er ikke ditt ansvar. Huseier må finne en bedre løsning. 

Jeg ville satt det i huseiers navn, og så må dere betale a konto. 

• Liker 4
Skrevet

I et kollektiv skal selvsagt strømmen stå på utleier, og dere betale til han.

Ellers får han installere en strømmåler for hvert rom.

Herregud, jeg blir oppgitt over hva utleiere finner på. 

Anonymkode: c0a25...8dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...