Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal altid være så vanskelig å få et ja eller nei, på om noe passer. Dette kan gjelde mye. Men folk må ofte sjekke. Men særlig vaktskifte på jobb kan være en utfordring. Jeg har slitt med ensomeht/utestenging siden ungdomsårene (nå er jeg 25), og har derfor ikke så veeeldig stort nettverk, selv om jeg er temmelig fornøyd slik jeg har det. Saken er at jeg ofte/hele tiden sier ja, til å ta en vakt for noen på jobb om det ikke passer for dem å jobbe den dagen. Når jeg spør så tar det år og dag får jeg får sikkert svar. Selv om det er et par uker frem i tid, så er det  det standard svaret; "må se på det". "mulig jeg skal noe den dagen" 

Anonymkode: 0c9ea...e51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær paranoid i forhold til folk for sånne ting. Mest sannsynlig? De bare vil ikke jobbe..

Anonymkode: cea71...b0c

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær paranoid i forhold til folk for sånne ting. Mest sannsynlig? De bare vil ikke jobbe..

Anonymkode: cea71...b0c

Nei, og det er det som er pokkers irriterende, og hva jeg mistenker og :( det er ikke HVER dag jeg kan finne på ting sammen med folk, jeg har et veldig splitta nettverk, og det klaffer som oftest ikke med ting. Så jeg blir litt lei meg, når folk ikke vil offre en vakt eller to for meg. når jeg sier ja så og si hele tiden for dem. Folk er så uburkelige!

Gjest Baremenneske
Skrevet

Prøv å være et litt mer "nei-menneske" selv iblandt også.... Men ikke hele tiden da.. -Det jeg mener, er at om noen vil bytte vakt med deg og du alltid svarer ja -mens, om du trenger å bytte vakt og får nei hele tiden...-da kan de andre også "trenge" å få et nei-svar også iblant..(Du er nå ikke eneste med et ansvar der...!)😉😆

Skrevet

Jeg er en av dem som ofte må se an før jeg sier ja til å bytte vakt. Tar som regel bare noen timer, maks en dag eller to, før jeg har svaret. Det handler om at når jeg ikke jobber, så er det en viss sjanse for at jeg skal "et eller annet", være seg en konsert, helgetur til svigers eller at samboeren og jeg bare skal slappe av sammen, fordi det er lenge siden sist. Det er for øvrig ganske ofte at jeg sier ja, men jeg vil jo alltid ha sjekket først, i tilfelle det er noe jeg har glemt at står på agendaen. Har heller ikke spesielt stor vennegjeng.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal altid være så vanskelig å få et ja eller nei, på om noe passer. Dette kan gjelde mye. Men folk må ofte sjekke. Men særlig vaktskifte på jobb kan være en utfordring. Jeg har slitt med ensomeht/utestenging siden ungdomsårene (nå er jeg 25), og har derfor ikke så veeeldig stort nettverk, selv om jeg er temmelig fornøyd slik jeg har det. Saken er at jeg ofte/hele tiden sier ja, til å ta en vakt for noen på jobb om det ikke passer for dem å jobbe den dagen. Når jeg spør så tar det år og dag får jeg får sikkert svar. Selv om det er et par uker frem i tid, så er det  det standard svaret; "må se på det". "mulig jeg skal noe den dagen" 

Jeg for min del foretrekker å få slike spørsmål kort tid i forveien, så det at det er flere uker frem i tid ville minket sjansen for at jeg kunne si ja umiddelbart.

Anonymkode: 05fb2...bff

• Liker 1
Skrevet

Etter den doktorgraden har jeg blitt så distré at jeg ikke klarer å holde styr på noe som helst. Hvis jeg har en avtale med noen andre enn kjernefamilien må jeg skrive det ned for å ha sjans, så det er mest med mann og barn jeg må sjekke. Jeg prøver å skrive ned alt der og, men vi må likevel høre med hverandre hva vi kan få til. Og selv om vi skriver ned alt vi kan og sjekker med hverandre, er det stadig ting vi har glemt og dobbeltbookinger. Det kan være ting som er behandlet i et styre og bestemt for lenge siden og som ikke kan unngås. Da er det godt vi har familie rundt oss som kan hjelpe ungene dit de skal, og kanskje vi må avlyse siste avtale, og så overlever vi likevel. Men det er mer behagelig å ha sånn halvveis kontroll, og det er derfor vi alltid må sjekke før vi kan love ting. 

Anonymkode: 23223...1c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...