Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2002 #1 Skrevet 22. juli 2002 Bare lurer. Du som prøver å bli gravid: Røyker du, drikker alkohol og lever helt som normalt når du er i en prøveåbligravid-periode ? Hva med kaffe ? Jeg VET selvfølgelig at det er mye lettere å bli hvis man slutter mad alt dette, men likevel. Det virker jo for dumt å leve som en gravid før man er det liksom. På den annen side, hvis man ikke vet man er det før etter si 2 måneder og har hatt seg noen skikkelige festen, kommer vel angsten for om noe er galt med barnet ? Fint med noen seriøse svar på dette.
Maggie74 Skrevet 22. juli 2002 #2 Skrevet 22. juli 2002 Slik jeg ser det er det kanskje lurt å bare slutte med alt med en gang. Når du først er blitt gravid er det så mange andre ting som spiller inn at det kan være vanskelig å droppe med røyk, festing og kaffe. Hvorfor ikke ta en ting av gangen i steden for å få alt når hormonene raser? Maggie!
Klips Skrevet 22. juli 2002 #3 Skrevet 22. juli 2002 Slutter tilnærmet med alkohol og snus i siste del av syklusen. Da slipper jeg å bekymre meg, og synes det er verdt "lidelsen". Har måttet fortelle ganske mange at vi prøver på grunn av dette. Orker ikke lyve og finne på dårlige unnskyldninger. Begynner de å mase, kjenner jeg dem heldigvis godt nok til at jeg kan be dem slutte. Men familie får ikke vite noe. De ville tatt helt av + at jeg ville visst at de tenkte på det hele tiden.
Gjest Qlio Skrevet 22. juli 2002 #4 Skrevet 22. juli 2002 Jeg prøver å leve tilnærmet likt normalt. Det kan jo ta ganske lang tid å bli gravid...... men nå er jeg så heldig at jeg hverken røyker eller liker å gå på byen så jeg kan vel ikke klage. Sitter heller hjemme med min kjære og nyter ett glass vin eller to. Men jeg har begynt å ta tran og Folsyre. :blunke:
mammamia Skrevet 23. juli 2002 #5 Skrevet 23. juli 2002 Kroppen blir sunnest uten som du vet. For et befruktet egg har det betydning ca en uke etter eggløsning, da embryoet vil begynne å feste seg og kobles til deg. Før det lever embryoet "uavhengig" av deg. Sjansen for befruktning blir større jo sunnere du lever "hele tiden", og sjansen for at det befruktede egget fester seg øker ca en uke etter eggløsning pluss at et embryo muligens vil merke det direkte. Håper dette var til hjelp.
Babyface Skrevet 25. juli 2002 #6 Skrevet 25. juli 2002 Jeg begriper ikke hvorfor det er så veldig viktig for enkelte å ikke gå glipp av litt alkohol! Er ikke det viktigste å få barnet man ønsker seg?
Smurfemor Skrevet 25. juli 2002 #7 Skrevet 25. juli 2002 Tror det som er det største problemet er at man kanskje ikke vil røpe at man er i gang med prøvingen Vi har i alle fall bestemt at vi ikke skal si til noen at vi prøver, vil vente til det lille mirakel evt. har skjedd, og vi kan annonsere at vi skal bli foreldre :D (Å som jeg gleder meg til den dagen! Hvis vi skulle være så heldige...) Jeg prøver i alle fall å leve opp mot normalt. Jeg drikker mindre de få gangene jeg er på fest, røyker ikke så det er ikke noe problem og spiser litt ekstra vitaminer.
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2002 #8 Skrevet 25. juli 2002 Takk smurfemor - du tok poenget ! Dersom jeg skal være i "prøvemodus" - veldig synlig for alle i kanskje opptil to år, blir det liksom til at alle spør og lurer på om vi ikke får det til å sånn. Det extra stresset der er unødvendig når man kaskje er litt nervøs fra før. Nervøs for å ikke kunne bli gravid altså. Thank you og lykke til selv
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2002 #9 Skrevet 25. juli 2002 Takk smurfemor - du tok poenget ! Dersom jeg skal være i "prøvemodus" - veldig synlig for alle i kanskje opptil to år, blir det liksom til at alle spør og lurer på om vi ikke får det til å sånn. Det extra stresset der er unødvendig når man kaskje er litt nervøs fra før. Nervøs for å ikke kunne bli gravid altså. Thank you og lykke til selv
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2002 #10 Skrevet 25. juli 2002 Hallo ! Mitt råd er å leve som før, det som er normalt for deg. Hvis du skal "slutte med alt" og bare gå rundt og prøve, kan det faktisk ta lenger tid for deg å bli gravid. Det har veldig mye med "psyken" å gjøre. Tror også at det er lettere å slutte å røyke når man først har blitt gravid. Da er det faktisk lettere å motivere seg. Har også snakket med legen min om dette, og han sa noe sånt som at ca 60 % av alle som har kommet til denne verden, har vært "påvirket" av alkohol før mor har visst om at hun har vært gravid. Det er lite sannsynlig at et slikt lite "frø" skal ta skade av 1 fest. Skadene kommer ved mye bruk av alkohol. (Det sa legen min til meg). Lykke til !! Hilsen 15+4
Klips Skrevet 25. juli 2002 #11 Skrevet 25. juli 2002 Da får man vel gjøre det som føles best. For det har jo også med psyken å gjøre at jeg får dødsdårlig samvittighet og blir kjempeengstelig hvis jeg drikker mer en bittelitt. Det kan jo heller ikke være godt for noe? Her forleden ble jeg utsatt for en fyr som mente det var sunt for fosteret med litt alkohol, i stedet for hysteriske mødre, da slapp man tydeligvis unna allergier, eksem og slikt (renslighet-og-barn-debatten med egne kreative innslag). Ingen vet vel alt, men jeg ble litt sur over at jeg ikke kunne få lov til å la være å drikke hvis det føltes best for meg! (Nå vet jo ikke han at vi prøver, da, men jeg gleder meg til flere visdomsord hvis vi skulle bli gravide )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå