Gå til innhold

Spørsmål angående taxi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ta taxi fra et sykehus til hjemmet mitt om noen dager, og skulle gjerne ha stoppet på apoteket langs veien for å hente noe. Er det ok å spørre taxisjåføren om å ta et mellomstopp? 

Anonymkode: 88e56...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

klart det. takstameteret går og han får det han skal ha = ) 

Antar dette er en tur ikke du betaler for..

edit; jeg har kjørt litt drosje før.jeg gjorde slikt i hvert fall.

Endret av icom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Pasientreiser som betaler kan sjåføren si nei, men om du betaler selv er det fritt frem. Undersøk om det er apotek på sykehuset.

Anonymkode: eb7a7...f44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal ta taxi fra et sykehus til hjemmet mitt om noen dager, og skulle gjerne ha stoppet på apoteket langs veien for å hente noe. Er det ok å spørre taxisjåføren om å ta et mellomstopp? 

De fleste sykehus har jo apotek

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du reiser på pasient reiser har taxi egentlig ikke lov og stoppe, og han kan si nei. Men hvis han er snill så gjør han det kanskje fordet. Er uansett lov og spørre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, tdm900 skrev:

De fleste sykehus har jo apotek

Det er jeg klar over, men av diverse grunner vil jeg heller dra til et annet apotek. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke retningslinjer som gjelder for pasientreiser i taxi, avhenger en del fra fylke til fylke. I Akershus får ikke taxisjåføren betalt for noe annet enn korteste vei, dette gjelder uansett om det er kø f.eks. (skal man kjøre rundt køen må man be pasientreiser om tillatelse først). Man får heller ikke betalt for den tiden taxien står stille, f.eks. i kø eller ved stopp for å handle, spise, gå på do og slike ting. 

Anonymkode: 83406...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvem som betaler for taxituren. Betaler du selv, er du sjefen for hva og hvor sjåføren skal kjøre og stoppe. Betaler pasientreiser er sjåførens jobb å bringe deg fra A til B på kortest mulig tid. 

Alle sykehus har apotek. Hvorfor kan ikke det apotekerend gjøres på sykehusapoteket? 

Anonymkode: 69748...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke retningslinjer som gjelder for pasientreiser i taxi, avhenger en del fra fylke til fylke. I Akershus får ikke taxisjåføren betalt for noe annet enn korteste vei, dette gjelder uansett om det er kø f.eks. (skal man kjøre rundt køen må man be pasientreiser om tillatelse først). Man får heller ikke betalt for den tiden taxien står stille, f.eks. i kø eller ved stopp for å handle, spise, gå på do og slike ting. 

Anonymkode: 83406...03d

Reglene er like i hele Norge. Det er helle rikke lengre Fylkene men helseregionene som betaler og styrer pasientreiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvem som betaler for taxituren. Betaler du selv, er du sjefen for hva og hvor sjåføren skal kjøre og stoppe. Betaler pasientreiser er sjåførens jobb å bringe deg fra A til B på kortest mulig tid. 

Alle sykehus har apotek. Hvorfor kan ikke det apotekerend gjøres på sykehusapoteket? 

En gang i fylla ba jeg taxisjåføren kjøre til Bardufoss. Han sa nei. Var visstnok i Oslo da, og litt brisen, men likevel. De hører ikke blindt på meg. 

En annen gang prøvde jeg å lære en taxisjåfør vikeplikt, han var ikke særlig mottagelig for mine velmenende råd, sånn er Uber bedre, de vet at de må være hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...