Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Trenger litt hjelp til å finne en hudpleieklinikk og hvilken behandling jeg evt. burde ta! Har dere noen anbefalinger i Oslo-Akershus området? Kan starte med at jeg i mine ''yngre'' år gikk på iso-kuren to ganger. Var sterkt plaget med uren hud og etter den kuren hadde jeg flott hud i 2-3 år. Nå er jeg heldigvis ikke så plaget som det jeg var, men likevel plaget. Har en fet t-sone og litt tørre flekker. Har synlige porer og slike ''hull'' i ansiktet, arr etter kviser og har i det siste fått en del kviser. Sliter også veldig med nupper i pannen og i tinningene .. Jeg prøver seriøst alt av produkter og det hjelper lite. Skal sies at jeg er veldig stresset om dagen vært det de siste 3-4 månedene, men vil uansett unne meg litt ordentlig hudpleie. Det er verdt det om det faktisk hjelper. 

Nå begynner jeg å bli desperet, jeg skjemmes så mye over huden min. Det er så mange forskjellige behandlinger og klinikker, så jeg håper at dere kanskje kan dele erfaringer ved enten behandling og/eller en klinikk. 

Anonymkode: 541aa...e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Anonymkode: 541aa...e46

Skrevet

Først og fremst bør du få hudproblemene under kontroll. Jeg ville brukt (og bruker!) mild rens, og mild clarifying toner fra clinique. Avslutt med en god fuktighetskrem med spf. Unngå å irritere huden ytterligere. Hvis ikke dette er tilstrekkelig, kan du vurdere å oppsøke lege igjen.

Jeg har selv hatt ei runde på isotretinoin, og det virket en stund. Men så kom kvisene tilbake, og da gikk jeg tilbake til Diane. Nå har jeg igjen sluttet med Diane, og enn så lenge er huden min super.

Når huden er stabilisert, kan du gå løs på arrene vha fraksjonell laser, tretinoinkrem eller krystallsliping.

Dette er i alle fall slik jeg ville grepet problemet an, ergo ville jeg ikke startet med hudbehandlinger. Håper det ordner seg for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...