AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #1 Del Skrevet 31. august 2016 Jeg har et navn som rimer på noen uheldige ting. Dette har egentlig aldri vært et problem før, men har nå et gruppeprosjekt på skolen hvor spesielt én jente elsker å gjøre narr av navnet mitt i alle mulige sammenhenger. Slik at om hun bare roper på meg, så bruker hun da dette kallenavnet/rimenavnet. Eksempel: Kan bruke ''Line'' som eksempel her(Ikke det jeg heter) . Hun kan feks si: '' Kline, nå skal vi jobbe med oppgaven''. Sier det på en sånn utrolig ekkel måte og ler. Synes dette er ufattelig ubehagelig. Fører til at de andre på gruppen også ler med. Det er bare hun som snakker til meg på den måten - Ingen andre. Jeg har aldri vært i den situasjonen før. Jeg er en veldig mild og snill person. Jeg har mine meninger om ting, men er ikke en konfliktperson. Jeg er ganske godt likt generelt. Jeg er også ganske pen utseendemessig. Får ganske mye oppmerksomhet av gutter. Vedkommende er veldig frekk og er ikke noe sterk utseendemessig. Hun er ganske lubben, rundt fjes. Får ikke oppmerksomhet av gutter. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre? Jeg har veldig lyst til å ta igjen på henne. Svare tilbake med samme mynt. Noen som har forslag? Anonymkode: 433ff...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman87 Skrevet 31. august 2016 #2 Del Skrevet 31. august 2016 Herregud hun høres jo veldig patetisk ut.. hvor gamle er dere? Sliter sikkert med lav selvtillit tenker jeg.. Det beste er jo bare å f.eks si noe sånt som: " så kreativ du er. Bra jobba! Veldig kult kallenavn!" Ikke vis at du bryr deg hvertfall.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #3 Del Skrevet 31. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et navn som rimer på noen uheldige ting. Dette har egentlig aldri vært et problem før, men har nå et gruppeprosjekt på skolen hvor spesielt én jente elsker å gjøre narr av navnet mitt i alle mulige sammenhenger. Slik at om hun bare roper på meg, så bruker hun da dette kallenavnet/rimenavnet. Eksempel: Kan bruke ''Line'' som eksempel her(Ikke det jeg heter) . Hun kan feks si: '' Kline, nå skal vi jobbe med oppgaven''. Sier det på en sånn utrolig ekkel måte og ler. Synes dette er ufattelig ubehagelig. Fører til at de andre på gruppen også ler med. Det er bare hun som snakker til meg på den måten - Ingen andre. Jeg har aldri vært i den situasjonen før. Jeg er en veldig mild og snill person. Jeg har mine meninger om ting, men er ikke en konfliktperson. Jeg er ganske godt likt generelt. Jeg er også ganske pen utseendemessig. Får ganske mye oppmerksomhet av gutter. Vedkommende er veldig frekk og er ikke noe sterk utseendemessig. Hun er ganske lubben, rundt fjes. Får ikke oppmerksomhet av gutter. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre? Jeg har veldig lyst til å ta igjen på henne. Svare tilbake med samme mynt. Noen som har forslag? Anonymkode: 433ff...cfb Bare ikke bry deg, hun blir nok lei når hun ser at det ikke er morsomt lenger. Eventuelt får du finne på noe verre tilbake da. Greit, du kan godt kalle meg Line, Pine Kattepine eller hva hun nå kaller deg.. men da er det vel greit for at jeg kaller deg for Grethe den fete? Jeg skjønner at du syns det er morsomt, men det er vel litt vel barneskole å drive og kalle folk ting vel? Jaja, du kan gjerne gjøre narr av navnet mitt, men det sier vel egentlig mer om DEG enn det sier om meg. Bare fortsett du. Jeg bryr meg ikke, jeg blir bare flau på dine vegne at du er så barnslig at du må drive og kalle folk ved kallenavn. Anonymkode: 006a0...e5a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #4 Del Skrevet 31. august 2016 "Er det deg jeg skal kline med da eller? " Jeg ville sagt noe sånt. Bare overdrive hva enn det er hun sier. Eventuelt gi henne et kallenavn du bruker hver gang hun bruker ditt kallenavn. Lene den Oversminka eller Lene tykklepper Å ta det opp saklig fungerer som regel ikke på tenåringer. Tror folk her glemmer hvor sleipe slike personer er. Man må "outsmarte" dem Anonymkode: ec977...696 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #5 Del Skrevet 31. august 2016 Nei, jeg synes ikke du skal ta igjen. Jeg synes du rett og slett ikke virker som en person som svarer spydig og frekt. Jeg synes du heller skal overse det, stille kritiske spørsmål om hvorfor hun kaller deg det (gjerne foran alle) eller si ifra tydelig om at hun ikke skal kalle deg det. Du vil komme mye bedre ut av å takle situasjonen på den måten enn å synke ned på hennes nivå. Det vil antakeligvis få henne til å føle seg flau og fornærmet, og da har hun nok en enda større motivasjon for å ydmyke deg foran andre. Jeg forstår at dette ikke er greit for deg. Det høres veldig barneskoleaktig ut. Anonymkode: baf42...30b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #6 Del Skrevet 31. august 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et navn som rimer på noen uheldige ting. Dette har egentlig aldri vært et problem før, men har nå et gruppeprosjekt på skolen hvor spesielt én jente elsker å gjøre narr av navnet mitt i alle mulige sammenhenger. Slik at om hun bare roper på meg, så bruker hun da dette kallenavnet/rimenavnet. Eksempel: Kan bruke ''Line'' som eksempel her(Ikke det jeg heter) . Hun kan feks si: '' Kline, nå skal vi jobbe med oppgaven''. Sier det på en sånn utrolig ekkel måte og ler. Synes dette er ufattelig ubehagelig. Fører til at de andre på gruppen også ler med. Det er bare hun som snakker til meg på den måten - Ingen andre. Jeg har aldri vært i den situasjonen før. Jeg er en veldig mild og snill person. Jeg har mine meninger om ting, men er ikke en konfliktperson. Jeg er ganske godt likt generelt. Jeg er også ganske pen utseendemessig. Får ganske mye oppmerksomhet av gutter. Vedkommende er veldig frekk og er ikke noe sterk utseendemessig. Hun er ganske lubben, rundt fjes. Får ikke oppmerksomhet av gutter. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre? Jeg har veldig lyst til å ta igjen på henne. Svare tilbake med samme mynt. Noen som har forslag? Anonymkode: 433ff...cfb Jeg fikk et kallenavn på ungdomsskolen, men jeg gadd ikke bry meg... de ble jo aldri lei og fortsatte å kalle meg det. En snill gutt i klassa sa: Finner du deg virkelig i at de kaller deg det? Anonymkode: 006a0...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #7 Del Skrevet 31. august 2016 Ta igjen, drit henne ut så godt du klarer foran så mange som mulig. Denne jenta sliter åpenbart med selvtilliten, og som du sier, er hun feit, og siden du er en dørmatte som finner deg i at hun mobber deg så har du jo lagt lista. Ta igjen!!! Og ta igjen der det svir mest, nemlig vekta. Anonymkode: 42240...b64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #8 Del Skrevet 31. august 2016 "Kline, skal vi jobbe med oppgaven?" "Ja, kommer du hit? Litt fysisk aktivitet skader ikke, vettu ;)" Litt slemt, men treffer nok en nerve... Anonymkode: 1b174...0c7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 31. august 2016 #9 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Ikke synk på hennes nivå, vær så snill. Hun høres helt patetisk ut, tydelig at det er noe usikkerhet hos henne og hun føler hun må heve seg selv ved å trykke deg ned. Det er så gjennomsiktig og stakkarslig oppførsel... Så ikke ta igjen med kallenavn du også, da blir du bare like stakkarslig som hun. Beste er hvis du bare viser at du ikke tar deg nær av det i det hele tatt, ikke vis med ansiktet ditt at du bryr deg om det. Det er jo bare gøy å plage folk hvis de faktisk blir plagt, kjedelig i lengden hvis det ikke har noen effekt Endret 31. august 2016 av Rosewood 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 31. august 2016 #10 Del Skrevet 31. august 2016 Stakkars. Mulig det beste er å overse henne totalt, men virker jo ikke som situasjonen er så enkel likevel, siden det er andre i gruppa som ler av det. Overse det, ta igjen, eller si fra direkte til henne/gruppa, eller en lærer, - at sånn skal du ikke ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #11 Del Skrevet 31. august 2016 Jeg hadde nok sett skikkelig dumt på henne, kanskje si noe ala "ja line rimer på kline, bra observert av deg, gud du er flink " på en litt nedlatende måte, da virker hun plutselig tilbakestående. Men nå er jeg ganske spydig av meg og da, og det skal veldig mye til for å fornærme meg. Sånne ting som det der, kallenavn og sånn, ja det er så utrolig dust at der hadde jeg lett dritt henne ut uten å nødvendigvis synke ned til hennes nivå.. Anonymkode: cd866...e4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #12 Del Skrevet 31. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et navn som rimer på noen uheldige ting. Dette har egentlig aldri vært et problem før, men har nå et gruppeprosjekt på skolen hvor spesielt én jente elsker å gjøre narr av navnet mitt i alle mulige sammenhenger. Slik at om hun bare roper på meg, så bruker hun da dette kallenavnet/rimenavnet. Eksempel: Kan bruke ''Line'' som eksempel her(Ikke det jeg heter) . Hun kan feks si: '' Kline, nå skal vi jobbe med oppgaven''. Sier det på en sånn utrolig ekkel måte og ler. Synes dette er ufattelig ubehagelig. Fører til at de andre på gruppen også ler med. Det er bare hun som snakker til meg på den måten - Ingen andre. Jeg har aldri vært i den situasjonen før. Jeg er en veldig mild og snill person. Jeg har mine meninger om ting, men er ikke en konfliktperson. Jeg er ganske godt likt generelt. Jeg er også ganske pen utseendemessig. Får ganske mye oppmerksomhet av gutter. Vedkommende er veldig frekk og er ikke noe sterk utseendemessig. Hun er ganske lubben, rundt fjes. Får ikke oppmerksomhet av gutter. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre? Jeg har veldig lyst til å ta igjen på henne. Svare tilbake med samme mynt. Noen som har forslag? Anonymkode: 433ff...cfb Jeg forslår at du sier følgende: "Kline, som du kaller meg, er ikke navnet mitt. Jeg liker ikke å bli kalt Kline, jeg synes ikke det er morsomt, og når du sier det så føler jeg at jeg ikke blir respektert eller tatt på alvor (eller hva det nå er du føler når hun kaller deg det). Det gjør meg faktisk ganske sint, jeg synes det er ubehagelig. Jeg vil at du skal kalle meg Line. Kan du gjøre det? Anonymkode: 13209...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphyria Skrevet 1. september 2016 #13 Del Skrevet 1. september 2016 Eg er ein sarkastisk jævel, så eg hadde lett tatt igjen uten å nøle. Enten ved å gi ho eit like fint kallenavn eller ved å påpeke hvor utrolig barneskole-nivå det er å komme med sånt. Tipper ho er misunnelig siden du er penere, og dette var eineste måten ho kom på for å prøve å mobbe deg eller for å føle seg mer ovenpå. Teit og barnslig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #14 Del Skrevet 2. september 2016 Hun er misunnelig på deg. Ikke mobb henne, da er du på hennes nivå. Mobb heller det å mobbe. Hun er bare barnslig og dummer seg ut. Anonymkode: c6ad6...ea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #15 Del Skrevet 2. september 2016 Ikke ta igjen. Bare ikke reager om hun bruker slike navn på deg. Overse henne til hun bruker ditt riktige navn. Anonymkode: 64aab...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 2. september 2016 #16 Del Skrevet 2. september 2016 "Jøss, du har jammen humoren til en fireåring. Jeg heter ikke det, vet du." Og så tror jeg jeg rett og slett hadde ignorert videre henvendelser fra henne der hun brukte kallenavnet. Akkurat som jeg ignorerer fireåringen når han kaller meg for bæsj. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den mystiske Skrevet 2. september 2016 #17 Del Skrevet 2. september 2016 TS: Tror nok det ryddigste vil være å enten ta det opp med hovedlæreren din og at dere tre snakker om situasjonen sammen. Eventuelt, en mer diskré måte, dra hjem til henne og fortell henne at du ikke synes noe om dette hun gjør og at om hun ikke slutter øyeblikkelig, så blir du nødt til å fortelle foreldrene hennes om situasjonen. Det tror jeg vil få henne på andre tanker. Mobbing tilbake har jeg ikke noe tro på, og for all del ikke synk på hennes nivå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #18 Del Skrevet 4. september 2016 TS her. Tusen takk for alle råd og tips! Virker som en del tror dette er på ungdomsskole/vgs-nivå, men kan opplyse om at det er snakk om høyere utdanning. Så har vel lært meg at drittunger finnes overalt. Anonymkode: 433ff...cfb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 4. september 2016 #19 Del Skrevet 4. september 2016 Jeg ville tatt kraftig igjen og virkelig satt skapet på plass. Vise tydelig ovenfor henne at dette finner du deg ikke i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #20 Del Skrevet 4. september 2016 Min erfaring er at det som funker best, er å totalt overse enhver kommentar som inneholder kallenavnet. Hvis du ikke reagerer og ikke svarer, vil hun raskt føle seg skikkelig teit. Hvis hun ha da spør hvorfor du ikke reagerer, kan du ganske enkelt fortelle henne at du kun reagerer når noen bruker navnet ditt. Anonymkode: 771c4...06d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå