Gå til innhold

Trening og antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen som går på antidepressiva? 

Etter jeg begynte på Seroxat for 7 år siden, raaaste jeg opp i vekt (over 20 kilo). Etter mange år byttet jeg til Escitalopram Actavis. Etter jeg byttet har jeg ikke gått noe særlig opp i vekt. 

Har så lyst til å få bort di 20 kilo'ene igjen! Vet ikke om det er like lett å gå ned i vekt når man går på antidepressiva?:-/ Noen som har klart å gått ned? Noen råd til trening å evt ordnet dere noe på kostholdet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å komme med konkrete forslag til kosthold, når du ikke forteller noe om verken kostholdet ditt eller aktivitetsnivået ditt.

Dette er vel strengt tatt også du bør snakke med legen din om.

Anonymkode: e03f2...110

Skrevet

Jeg fikk nedsatt matlyst på escitalopram, men treningslysten var konstant 😄 Eneste utfordring var bare å huske å spise nok. Såvidt jeg vet endrer ikke forbrenningen seg på antidepressiva, så vektnedgang skal ikke være noen større utfordring enn ellers.

Snakk med doktoren din og hør hva hn anbefaler 😄

Skrevet

Har ikke hatt noe problem verken med å gå opp eller ned på antidepperesiva.

Kostholdet forandret seg ja. Pillene ga meg økt apetitt og jeg spiste mye mer enn før. Tok en tund før jeg innså det og sluttet og småspise hele tiden. Sunnere kosthold og mer trening var det som skulle til. Trening er jo individuelt så få heller ordna med en PT og få et opplegg for deg enn å følg noen andres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...