AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Har de glemt at Norge har USA å takke for sin frihet? Anonymkode: 6d02b...a8f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Jeg kjenner at jeg får en bismak i munnen av å tenke på at en som støtter barnemord (Hillary Clinton) kanskje blir president. Hun er ond. Hun støtter senabort. Anonymkode: 25d3a...55e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 De er artig å provosere deg. Stort sett derfor. Anonymkode: d3128...3ab
Gjest Ajax Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 Nå blander du USA-hat med generell samfunnskritisk tenkning igjen. Det kan skje den beste 😄
PeeWee Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 Den 31.8.2016 at 11.10, AnonymBruker skrev: Har de glemt at Norge har USA å takke for sin frihet? Anonymkode: 6d02b...a8f På hvilken måte har Norge USA å takke for sin frihet? 1
Nappetass1 Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 Den 31. august 2016 at 11.15, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner at jeg får en bismak i munnen av å tenke på at en som støtter barnemord (Hillary Clinton) kanskje blir president. Hun er ond. Hun støtter senabort. Anonymkode: 25d3a...55e Mm, motparten har jo som kjent et formidabelt etisk syn på menneskeverd 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 Den 31. august 2016 at 11.15, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner at jeg får en bismak i munnen av å tenke på at en som støtter barnemord (Hillary Clinton) kanskje blir president. Hun er ond. Hun støtter senabort. Anonymkode: 25d3a...55e Trump mener du Anonymkode: 06ad9...14c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 9 timer siden, PeeWee skrev: På hvilken måte har Norge USA å takke for sin frihet? De var inspirasjonen til Grunnloven. De var raskt ute i 1905 ved å anerkjenne Norge som en selvstendig stat De frigjorde oss fra Tyskland De holdt Sovjet unna under den kalde krigen. Anonymkode: 6d02b...a8f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De frigjorde oss fra Tyskland De holdt Sovjet unna under den kalde krigen. Anonymkode: 6d02b...a8f Det var Russland som frigjorde Europa fra Tyskland. USA ønsker selvsagt et ødelagt Europa. Og den kalde krigen var det USA som startet. Anonymkode: bac56...07a 2
Outlander Skrevet 3. september 2016 #10 Skrevet 3. september 2016 (endret) Haha!! Land of the free, home of the brave! Hvorfor skal du bryr deg om hvorfor folk hater USA? De fleste av dem har aldri vært der og domme hele befolkning for usa sin dårlig utenriks politikk. Faktum er at det er mye bra i USA- og mye mye dumt. Endret 3. september 2016 av Outlander
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #11 Skrevet 3. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var Russland som frigjorde Europa fra Tyskland. USA ønsker selvsagt et ødelagt Europa. Og den kalde krigen var det USA som startet. Anonymkode: bac56...07a Her ser vi litt kommunistisk propaganda Anonymkode: 6d02b...a8f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #12 Skrevet 3. september 2016 One nation under the dollar. With Liberty and justice for none! Anonymkode: d754c...a20
PeeWee Skrevet 3. september 2016 #13 Skrevet 3. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: De var inspirasjonen til Grunnloven. De var raskt ute i 1905 ved å anerkjenne Norge som en selvstendig stat De frigjorde oss fra Tyskland De holdt Sovjet unna under den kalde krigen. Anonymkode: 6d02b...a8f Når det gjelder Tyskland, så hadde jo Norge aldri blitt okkupert om USA gjorde at de allierte vant første verdenskrig og rotet til verdensøkonomien med sitt økonomiske krasj på slutten av tyvetallet. Når det gjelder grunnloven, så er nok vårt demokrati i praksis basert på andre ting enn tankene derfra, og grunnloven i USA har jo flere ganger blitt brukt antidemokratisk, ved å stoppe eller forsøke å stoppe tiltak som lett hadde gått gjennom i et europeiske land. Det samme gjelder Sovjet, som aldri hadde blitt en trussel om ikke USA hadde destabilisert det internasjonale systemet. Slik sett er det enda en ting som hadde vært bedre om tyskerne hadde vunnet første verdenskrig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #14 Skrevet 3. september 2016 Den 31.8.2016 at 11.10, AnonymBruker skrev: Har de glemt at Norge har USA å takke for sin frihet? Anonymkode: 6d02b...a8f Flytt dit da vel Anonymkode: dd0ec...429
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #15 Skrevet 3. september 2016 5 timer siden, PeeWee skrev: Når det gjelder Tyskland, så hadde jo Norge aldri blitt okkupert om USA gjorde at de allierte vant første verdenskrig og rotet til verdensøkonomien med sitt økonomiske krasj på slutten av tyvetallet. Når det gjelder grunnloven, så er nok vårt demokrati i praksis basert på andre ting enn tankene derfra, og grunnloven i USA har jo flere ganger blitt brukt antidemokratisk, ved å stoppe eller forsøke å stoppe tiltak som lett hadde gått gjennom i et europeiske land. Det samme gjelder Sovjet, som aldri hadde blitt en trussel om ikke USA hadde destabilisert det internasjonale systemet. Slik sett er det enda en ting som hadde vært bedre om tyskerne hadde vunnet første verdenskrig. Kommunistisk propaganda på sitt beste. Anonymkode: 6d02b...a8f
PeeWee Skrevet 3. september 2016 #16 Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommunistisk propaganda på sitt beste. Anonymkode: 6d02b...a8f Derimot kommer du ikke med noen motargumenter. Saken er at uten USA hadde heller aldri den annen verdenskrig inntruffet, men vi hadde hatt et mye mektigere Tyskland enn idag. Noe jeg synes hadde vært positivt. 1
EEØm Skrevet 6. september 2016 #18 Skrevet 6. september 2016 Jeg er altfor sosialist og miljøfreak til å like politikken og vanene deres(ser riktignok med glede på at de blir stadig flinkere på fornybar energi, men det er så mye igjen). I akademia må de hele tiden forsvare at de er best for å komme noen vei, og det blir for mye for en beskjeden sørlending(dette gjelder selvfølgelig andre land også, men det er veldig tydelig i USA og passer ikke for meg). Jo, jeg er takknemlig for Marshal-hjelpen(selv om ikke alt gikk knirkefritt i etterkrigstiden heller), men jeg føler meg ikke forpliktet til å like politikken deres i dag for noe som skjedde for lenge siden, akkurat som jeg ikke har noe imot tysk politikk i dag pga noe som skjedde for lenge siden.
Sphere Skrevet 6. september 2016 #19 Skrevet 6. september 2016 Det er kjekt å ha noen å skylde på for all elendigheten i verden.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #20 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, Sphere skrev: Det er kjekt å ha noen å skylde på for all elendigheten i verden. Nå er det Russland og ikke USA som hovedsakelig får skylda for alt i Norge og Vesten. Anonymkode: 3ed4f...b1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå