Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det er poengløst og spørre om beviser.

Anonymkode: 1662b...f04

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig å bevise en negativ.

Anonymkode: c77f0...5f1

• Liker 1
Skrevet

Det handler om tro, og de som tror ser bevis overalt. De som ikke tror ser ikke bevis, eller.. de lukker øynene for det, i hvert fall. 

Anonymkode: 4f8b1...221

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om tro, og de som tror ser bevis overalt. De som ikke tror ser ikke bevis, eller.. de lukker øynene for det, i hvert fall. 

Det er akkurat det samme folk sier når de er psykotiske. 

Anonymkode: 49ef0...107

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er poengløst og spørre om beviser.

Anonymkode: 1662b...f04

Det burde være svært lett å bevise at en gud eksisterer. Å bevise at enhver gud ikke eksisterer er like enkelt som å bevise at tannfeen ikke eksisterer. Du kan gjøre massevis av undersøkelser og eksperimenter som med overveldende sannsynlighet indikerer at tannfeen eksisterer, men å bevise at han/hun ikke finnes er vanskelig.

Skrevet

En ting er ivertfall sikkert det er ikke tilfeldig at økosystemet i naturen fungerer så godt.

Anonymkode: 1275a...339

• Liker 2
Skrevet

Det finnes ekstremt mange ting, begreper, teorier og ideer man hverken kan bevise eller motbevise. Og en slik tanke er i seg selv rimelig meningsløs. Hvis man hverken kan bevise eller motbevise at det flyr usynlige gigant øyenstikkere rundt på baderommet mitt, hvorfor skal jeg da i det hele tatt befatte meg med en slik tanke eller tro?

• Liker 3
Skrevet
53 minutter siden, prt90 skrev:

Det burde være svært lett å bevise at en gud eksisterer. Å bevise at enhver gud ikke eksisterer er like enkelt som å bevise at tannfeen ikke eksisterer. Du kan gjøre massevis av undersøkelser og eksperimenter som med overveldende sannsynlighet indikerer at tannfeen eksisterer, men å bevise at han/hun ikke finnes er vanskelig.

Hva slags eksperiment skulle kunne bevise Guds eksistens?

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, linsejesus skrev:

Hva slags eksperiment skulle kunne bevise Guds eksistens?

Nå finnes det fryktelig mange guder, og mange av dem ekskluderer hverandre. F.eks: Hvis den kristne guden eksisterer så eksisterer ikke de 20.000 andre "nålevende" (og enda flere "døde") gudene  som folk tilber eller tilba. Et eksperiment for å påvise guds eksistens må derfor innrettes for å påvise en spesifikk gud.

Des flere magiske ting en gud påstås å kunne utrette des enklere er han/hun å bevise at eksisterer. 

La oss ta helbredelse ved bønn som mange mener den kristne guden kan utføre. Det er lett å bevise at fungerer.

Skrevet
4 minutter siden, prt90 skrev:

La oss ta helbredelse ved bønn som mange mener den kristne guden kan utføre. Det er lett å bevise at fungerer.

Om folk blir helbredet etter bønn vil det ikke bevise noe som helst. Man kan i høyden slå fast at det som skjer ikke kan forklares ut fra kjente naturlover.

Skrevet

Greit at folk tror på gud. Så lenge de ikke skal dra det inn i alle diskusjoner.

som fks jeg ber til jesus at jeg får meg en deilig mann. eller osama bin laden er en ond kraft fra satan.

så lenge folk kan være objektive og ikke bruke religion for å dekke over manglende kunnskap må de tro på hva de vil.

• Liker 2
Skrevet

Er det så fryktelig nødvendig å motbevise noe som i utgangspunktet aldri har blitt bevist?

Anonymkode: c2faf...204

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det samme folk sier når de er psykotiske. 

Anonymkode: 49ef0...107

Nei. Men jeg tviler ikke et sekund på at du har mye erfaring med psykose.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det så fryktelig nødvendig å motbevise noe som i utgangspunktet aldri har blitt bevist?

Man kan da heller ikke bevise ateistenes teorier, men de jobber da iherdig med å forsøke det.

Skrevet
10 timer siden, prt90 skrev:

Er du dum? Unnskyld meg, men Gud skapte vitenskapen. Han skapte alt. Vitenskapen er et bevis på at Gud eksisterer. En dum fyr ved navn Hawking sa en gang at siden det eksisterer tyngdekraft, motbeviser det Gud, men det gjør det ikke, for hvem skapte tyngrekraften? Dere vet ikke hva dere snakker om! :popcorn:

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Man kan da heller ikke bevise ateistenes teorier, men de jobber da iherdig med å forsøke det.

Men her er "ateistenes teorier" postulater noe som ingen "religiøse teorier" er? 

Skrevet
10 timer siden, Trimsi skrev:

Det finnes ekstremt mange ting, begreper, teorier og ideer man hverken kan bevise eller motbevise. Og en slik tanke er i seg selv rimelig meningsløs. Hvis man hverken kan bevise eller motbevise at det flyr usynlige gigant øyenstikkere rundt på baderommet mitt, hvorfor skal jeg da i det hele tatt befatte meg med en slik tanke eller tro?

Du gjør jo det hver eneste dag, hvordan kan du bevise at du eksisterer? Hvis du kan bevise det skal jeg spise tøflene mine.

Skrevet

Det er bortkastet tid å bruke krefter på å skrive om noen som ikke finnes.

Anonymkode: cdfc2...53b

Skrevet

Jeg snakker med en gammel dame som mente hun skulle på butikken.

Så fikk hun angstanfall. Ble redd av ingenting. Ba til gud også ble hun frisk igjen. Det sier seg selv at det er tull.

redd for ingenting helt plutselig  :roll: There is more to life than what meets the eye. Men kristendommen er tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...