Gå til innhold

Hvordan få mannen til å stå opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en voksen alder skjønner jeg ikke selv hvordan dette er et problem. Mannen min klarer rett og slett ikke stå opp på morgenen. Slik som i dag når jeg har fri, så må jeg våkne for å vekke han.. han sover gjennom alle alarmer (har prøvd så og si alt), han har også forsovet seg til eksamen da han gikk på universitetet. Merker jeg begynner å bli så utrolig lei av dette, og han legger seg til rimelig tid, så forstår ikke hva som gjør at han ikke klarer å stå opp. 

Hjeeeelp!!!

Anonymkode: fb595...3fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksen min var også sånn. Han våknet kort og greit ikke uansett hvor mange alarmer han hadde på. Han la seg tidlig, så problemet var ikke at han satt oppe til langt på natt..... Noen bare er sånn :/ 

Skrevet

Tilitersbøtte iskaldt vann? 😈

• Liker 9
Skrevet
Et øyeblikk siden, Jerry Lee skrev:

Jeg vurderte det ved flere annledninger 😎

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Jerry Lee skrev:

Ikke dårlig ide. Jeg hadde veldig problemer med å stå opp før. Eksen min brukte en sprayflaske med vann på ansikteet mitt :P 

Anonymkode: 547a8...49e

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sirah skrev:

Jeg vurderte det ved flere annledninger 😎

Hehe. Og det holder med 1 gang. Etter det er han livredd for gjentakelse, og står opp når han skal.

• Liker 4
Skrevet

Når han vet at du vekker ham så venter han, ubevisst, til det. Det er bare dumt å ha flere alarmer på,det er mye bedre å ha ÈN bra alarm. Da får man en mye bedre søvn. Hvis man har på mange alarmer så vet underbevisstheten at man trenger ikke stå opp enda, men underbevisstheten teller ikke, derfor forsover man seg. Også å våkne mange ganger før man MÅ stå opp ødelegger en god søvn. Så sov frem til du MÅ opp, sett opp en god vekkerklokke et sted du må ut av senga for å slå av.

Anonymkode: 2e385...39b

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke dårlig ide. Jeg hadde veldig problemer med å stå opp før. Eksen min brukte en sprayflaske med vann på ansikteet mitt :P 

Herlig! 😂

Skrevet

Bruker forresten også alarm så langt vekk at jeg må ut av sengen for å skru den av, og den er også tilkoblet høytaler. Fungerer veldig bra. Dette vil vel mest sannsynlig du også våkne av da.

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, Sirah skrev:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker forresten også alarm så langt vekk at jeg må ut av sengen for å skru den av, og den er også tilkoblet høytaler. Fungerer veldig bra. Dette vil vel mest sannsynlig du også våkne av da.

Jeg klarer fint å stå opp, problemet er at jeg mannen min ikke klarer det. Så jeg må jo våkne tidlig på de få fridagene mine for å vekke han. Og selvom jeg står opp for å vekke han så er det så og si umulig.. Men jeg likte utrolig godt den spray flaske ideen, skal garantert testes ut.

Ts

Skrevet

Broren min er sånn:P Så pappa lagde en slags macgyver-løsning der en timer fikk en brannalarm til å gå av rett ved siden av hodet på ham. Var det absolutt eneste som fikk ham opp på egenhånd. Men det er kanskje litt vanskelig å lage. Hva med å kjøpe en sånn gammeldags skramleklokke? De lager jo helt vannvittig høy lyd.

Anonymkode: 44ab3...717

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Broren min er sånn:P Så pappa lagde en slags macgyver-løsning der en timer fikk en brannalarm til å gå av rett ved siden av hodet på ham. Var det absolutt eneste som fikk ham opp på egenhånd. Men det er kanskje litt vanskelig å lage. Hva med å kjøpe en sånn gammeldags skramleklokke? De lager jo helt vannvittig høy lyd.

Haha fantastisk, skulle gjerne hatt noe sånnt ☺ Har prøvd en slik alarm, men han sover søtt gjennom den. Føler jeg har sløst alt for mange lapper på alarmer som visst nok skal være beste av de beste.. 

Ts 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha fantastisk, skulle gjerne hatt noe sånnt ☺ Har prøvd en slik alarm, men han sover søtt gjennom den. Føler jeg har sløst alt for mange lapper på alarmer som visst nok skal være beste av de beste.. 

Ts 

Hva med å bruke noe annet enn lyd? Ved folk som er døv har en sånn dings under madrassen som rister(og da mener jeg riste, ikke vibrere). Kanskje det kunne vært noe? Men aner ikke hva noe sånt koster da. Hvis ikke er det tett før jeg anbefaler en bøtte med vann:P

• Liker 2
Skrevet

Nå har han jo deg som hvilepute, han vet at du tilslutt vil få han opp.

Jeg hadde gitt opp hadde jeg vært deg. Gi beskjed om at fra nå av så slutter du å vekke han. Det er hans eget ansvar å stå opp. Kanskje når han har kommet forseint mange nok ganger til jobb eller andre viktige ting så lærer han. 

Evt finn en kreativ skapning som kan lage katapultordning i senga. Alarmen går av, og senga bikker sånn at han ramler på gulvet. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Denne fikser det:

Og slik bygger du :)

Endret av ransfelt are
  • Liker 2
Skrevet

To gryte lokk, slå de mot hverandre og lag litt koselig musikk på morgenene. Eneste måten å få min lillesøster opp;)  

Anonymkode: f1133...d30

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt en kalori på å få mannen min til å stå opp. Det er hans eget ansvar og han må selv føle på konsekvensene ved ikke å stå opp til rett tid.

Anonymkode: c160e...3d7

• Liker 16
Skrevet

TS, det er virkelig ikke ditt ansvar å få mannen til å stå opp. Hvordan greide han det før du kom i bildet? Legg deg på et annet rom, så du får sove i fred når du har fri, og la mannen styre seg selv og ta konsekvensene av det. Du har skjemt ham bort. Underbevisst vet han at du kommer til å redde ham. Å komme seg opp er mannens eget ansvar!

• Liker 9
Skrevet

Jeg nekter litt for at slike folk ikke "får til" å stå opp/sover gjennom alle alarmer. På ett eller annet bevissthetsnivå så velger man å drite i det. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...