Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som bor / er fra Lillehammer her? Vi skal flytte dit i høst og lurer litt på hvilket område vi vil bo i. Liker søre ål og har hørt at barneskolen der skal være bra? Liker også nybu, men da blir det Hammartun, og skolevegen blir langs trafikkerte veier.... Noen som kan komme med tips og råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vokste opp på søre ål og det er en fantastisk skole (da jeg gikk der hvertfall). Rolig område :) jeg gikk aldri langs veien, vi hadde fortau noe som er et stort pluss :) 

Anonymkode: 11a0e...846

Skrevet

Jeg er oppvokst på Nordre ål og gikk på Hammartun. Kan ikke klage, har da blitt folk av meg også. Lillehammer er en veldig fin by å vokse opp i.

Anonymkode: efaba...ce6

Skrevet
2 minutter siden, Januar2015 skrev:

Hei! Noen som bor / er fra Lillehammer her? Vi skal flytte dit i høst og lurer litt på hvilket område vi vil bo i. Liker søre ål og har hørt at barneskolen der skal være bra? Liker også nybu, men da blir det Hammartun, og skolevegen blir langs trafikkerte veier.... Noen som kan komme med tips og råd? :)

Jeg er vokst opp på Søre Ål, og det er virkelig et sted å anbefale :) grei offentlig kommunikasjon for barna/ungdommene, relativt kort skolevei, både barne- og ungdomsskolen er ålreit. Ellers ville jeg sett opp mot Røyslimoen/Vårsetergrenda. Nord i byen er det ikke like ålreit synes jeg, og det føles også mer usentralt.

Anonymkode: 68cfa...503

Skrevet

Vokste opp i Vårsetergrenda. Kjempe fin plass med gode turområder. Trivdes godt både på barne- og ungdomsskolen.

Anonymkode: ae204...ad9

Skrevet
2 timer siden, Januar2015 skrev:

Jeg bor rett ved Hammartun skole og ser dalglig unger komme og gå til skolen uten at det skjer noe som helst uhell. Lærer du ungene dine til å alltid se seg for før de krysser veien osv vil nok ikke det bli noe problem.Tenk bare på alle de barna som går på skole midt i Oslo sentrum f.eks.

Har også bodd på Søre ål og det var koselig der,men jeg hadde nok foretrukker Nybru.

Anonymkode: 964bf...c5e

Skrevet

Født og oppvokst, og nå tilbake igjen etter 10 år i "storbyen".

Far bodde i røyslimoen og mor bodde på søre ål. Nå bor jeg på nordre ål. Gikk på røyslimoen skole og etterhvert åretta. Trivdes ikke noe særlig på noen av skolene, men det har nok mer med meg å gjøre enn skolene :P

Når jeg var ung elsket jeg røyslimoen. Da var det opp om morran og rett ut i skogen og en av hyttene vi hadde der. Og bading i tjernet på sommern. Nå er det vel ganske mye mer tettbygd oppi der og man lenger vekk for å komme ut i skogen. Som eldre trives jeg best sentrumsnært. Søre ål er koslig, men jeg trives veldig godt på nordre ål også. Det er spesielt fint langs gamleveien. Enkelte områder på nordre ål er veldig prega av industri og bilverksteder.

Anonymkode: c5b9b...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...