Gå til innhold

Reise til Australia i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe lyst å feire jul hjemme og tenker på å dra bort. Har lenge hatt lyst å dra til Australia, så det er en av mulighetene jeg titter på. Noen som har erfaringer å dele? Hvor er det best å dra? Jeg tenker Sydney eller Melbourne? Jeg er nok mest ute etter avslapping, strender/bading og naturopplevelser, så da er kanskje ikke storbyene førstevalget? Men vil jo gjerne shoppe litt også, så det er greit om det er litt butikker å oppdrive.

Og hvor finner man billigst flybilletter? Ser ut som det er store variasjoner her...

Tar imot alt av tips, råd og erfaringer hvis noen har :) 

Anonymkode: 52822...96d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For billetter ville jeg prøvd finn.no. Men om du skal reise i jula i år, så tror jeg nok du er for seint ute for å finne rimelige billetter. Vil tro du må langt over 10 000 kr for billett til Sydney hvis du bestiller nå. 

Jeg har feiret jul ikke langt fra Byron Bay for noen år siden, det var fint med sol og strand og pizza på julaften. Skulle jeg vært i landet igjen på en julaften, ville jeg vært i Sydney. Husk også på at om du vll feire nyttår i Sydney, så må du være tidlig ute for bestilling av sted for feiring. Bondi Beach er fullbooket lang tid i forveien før nyttårsaften.

Skrevet

Tusen takk for svar. Ja jeg er nok litt sent ute, jula kommer liksom like brått hvert år :P Byron Bay skal sjekkes ut, men jeg holder nok en liten knapp på Sydney. 

Skrevet

Jeg ELSKET Sydney når vi var der, men det er nesten ti år siden.. Så herlig byfølelse, fine strender og trivelige folk! Skulle jeg reist et annet sted i Australia ville jeg sjekket ut Cairns som ligger i nord. Kjempefin liten plass med muligheter for seilbåtturer ut til Great Barrier Reef, sjarmerende togtur opp i regnskogen etc.

Så forøvrig at Qatar Airways har salg som pågår noen få dager til nå. Aner ikke om det er noe til Australia der, men det kan jo være verdt å sjekke :-) http://www.qatarairways.com/no/en/offers/travel-festival.page?cid=BANO375270

Skrevet

Åh, tusen takk! De har billetter til Australia også ser jeg :) Må sjekke det litt nærmere.

Skrevet

Australia er alltid verdt et besøk. Jeg ville ikke dratt i jula da det kan bli veldig varmt på den tiden, men de fleste folk liker jo sånt :P 

Anonymkode: 35afd...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...