AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Hei! Jeg lagde nettopp en tråd her angående barnefar og hasjrøyking.Da er det nå snakk om at han skal slutte, og han skal følges opp med å gi meg urinprøver. Det jeg lurer på nå er om barnevernet kan ta fra meg ungen min om de får med seg dette? Anonymkode: 82d7a...47f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Så lenge du ikke røyker hasj selv eller bor med han som røyker hasj er vel ikke sjansen for det så høy. Omsorgsovertakelse er siste utvei og skjer ikke hvis du er oppegående og samarbeider med barnevernet ved eventuell bekymringsmelding. Det skal mye til. Anonymkode: b9219...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Blir ikke overrasket i dagens samfunn, jeg var hos psykolog i forbindelse med dårlig fortid (rus) mistet førekortet til tross for jeg er edru. Sikkerhetsskyld ville jeg heller kjøpt thc tester selv, så kan du teste mannen din Anonymkode: 389f8...863
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 Det korte svaret er ja. Alt kommer ann på hvordan det lokale kontoret vurderer forholdene rundt barnet, og det kan variere mye. Noen kontorer ville nok ikke brydd seg, andre hadde hentet ungen med et akuttvedtak på dagen. Og selvfølgelig er det mange som ligger midt i mellom. Anonymkode: 4abd6...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 Jeg bor med han...Men vi skal ta urinprøver i lang tid fremover. Det var et ultimatum jeg ga ham. Enten så slutter han eller så tar jeg med meg ungen og drar. Anonymkode: 82d7a...47f 3
claims Skrevet 31. august 2016 #6 Skrevet 31. august 2016 https://test-deg.no/search/hasj-test-thc-86.html?q=hasj&gclid=CMejw9Gf684CFYfOcgodJfQOXg
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #7 Skrevet 31. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor med han...Men vi skal ta urinprøver i lang tid fremover. Det var et ultimatum jeg ga ham. Enten så slutter han eller så tar jeg med meg ungen og drar. Anonymkode: 82d7a...47f Flytt for deg selv snarest mulig. Det tar seg ikke bra ut å bo med en som røyker hasj verken som gravid eller småbarnsmor. Anonymkode: b9219...6c6 11
Jerry Lee Skrevet 31. august 2016 #8 Skrevet 31. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor med han...Men vi skal ta urinprøver i lang tid fremover. Det var et ultimatum jeg ga ham. Enten så slutter han eller så tar jeg med meg ungen og drar. Anonymkode: 82d7a...47f Flott. ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #9 Skrevet 31. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor med han...Men vi skal ta urinprøver i lang tid fremover. Det var et ultimatum jeg ga ham. Enten så slutter han eller så tar jeg med meg ungen og drar. Anonymkode: 82d7a...47f -barnet mitt og -tatt fra meg... For det første er det riktig og si -barnet vårt og - tatt fra oss, og for det andre så lurer jeg på hvorfor dere begge skal ta urinprøver i lang tid fremover. Har du også vært misbruker? Ja, barnet deres kan bli tatt fra dere. Anonymkode: 638f3...989 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #10 Skrevet 31. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lagde nettopp en tråd her angående barnefar og hasjrøyking.Da er det nå snakk om at han skal slutte, og han skal følges opp med å gi meg urinprøver. Det jeg lurer på nå er om barnevernet kan ta fra meg ungen min om de får med seg dette? Anonymkode: 82d7a...47f Å gi deg urinprøver, hvordan gjør han det? 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor med han...Men vi skal ta urinprøver i lang tid fremover. Det var et ultimatum jeg ga ham. Enten så slutter han eller så tar jeg med meg ungen og drar. Anonymkode: 82d7a...47f Du kan ikke bestemme at du skal ha urinprøvekontroll på en annen person. Det er leger/legekontor som tar urinprøvekontroller og sender inn til laboratorium for analyser. Dette gjøres etter vedtak hos barnevernet/Nav/opplegg i samarbeid med politiet. Dersom du som privatperson skal ha urinprøver av en annen, myndig, person ror å bruke hjemmetester til å analysere, så er dette en grov krenkelse av privatlivets fred, og kan anmeldes nåde til politiet og til Datatilsynet. Er du ikke mer voksen enn dette, så er du neppe voksen nok til å ha omsorg for barn heller. Anonymkode: 22d08...a66 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #11 Skrevet 31. august 2016 Herregud for noen teite svar du får. Selvsagt blir ikke barnet tatt fra dere. Han ønsker å slutte, tar ansvar og skjerper seg. Det vil jo barnevernet ta med i beregningen. Og så lenge dere har et godt hjemmemiljø er det ingen grunn til å ta bort noen barn. Men så lenge ikke noen melder dere til bv, er det jo ingenting å bekymre seg for Anonymkode: 7676f...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #12 Skrevet 31. august 2016 Barnevernet må først få en bekymringsmelding. Leger og slikt har taushetsplikt, med mindre de har grunn til å tro at det foregår ALVORLIG omsorgssvikt i hjemmet. Hasjrøyking er ikke alvorlig omsorgssvikt. Heroinmisbruk ville vært alvorlig omsorgssvikt. Så kort sagt, dersom alt er greit ellers og ungen har det bra og trives, sp nei, da tar ikke bv fra dere barnet Anonymkode: 91677...982 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #13 Skrevet 31. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å gi deg urinprøver, hvordan gjør han det? Du kan ikke bestemme at du skal ha urinprøvekontroll på en annen person. Det er leger/legekontor som tar urinprøvekontroller og sender inn til laboratorium for analyser. Dette gjøres etter vedtak hos barnevernet/Nav/opplegg i samarbeid med politiet. Dersom du som privatperson skal ha urinprøver av en annen, myndig, person ror å bruke hjemmetester til å analysere, så er dette en grov krenkelse av privatlivets fred, og kan anmeldes nåde til politiet og til Datatilsynet. Er du ikke mer voksen enn dette, så er du neppe voksen nok til å ha omsorg for barn heller. Anonymkode: 22d08...a66 Ikke at jeg forsvarer TS på noen måte, men man kan fint be om urinprøver hos fastlegen uten å være i noe opplegg i regi av barnevernet, politi eller lignende. Det kalles å dokumentere rusfrihet, det gjøres ofte av gravide eller folk som skal ha tilbake førerkortet sitt. Jeg har selv gjort dette da mitt førerkort ble tatt fra meg som følge av rusbehandling. Anonymkode: b9219...6c6 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #14 Skrevet 31. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet må først få en bekymringsmelding. Leger og slikt har taushetsplikt, med mindre de har grunn til å tro at det foregår ALVORLIG omsorgssvikt i hjemmet. Hasjrøyking er ikke alvorlig omsorgssvikt. Heroinmisbruk ville vært alvorlig omsorgssvikt. Så kort sagt, dersom alt er greit ellers og ungen har det bra og trives, sp nei, da tar ikke bv fra dere barnet Anonymkode: 91677...982 Hasjrøyking er ofte grunnlag for bekymringsmeldinger til barnevernet når det er snakk om rus. TS burde definitivt ikke bo med en som fremdeles røyker hasj. TS har sluttet å røyke, men å bo med en som bruker hasj er ikke å anbefale som gravid og tidligere røyker avhasj. TS leverer selv prøver for å dokumentere rusfrihet. Hvem som helst som har kjennskap til TS' tidligere hasjrøyking kan finne på å sende bekymringsmelding. Hvis TS ikke flytter fra den hasjrøykende barnefaren og med dette viser at hun klart tar avstand fra rusbruken vil dette være grunn til bekymring for barnevernet. Anonymkode: b9219...6c6 5
Gjest noe tilfeldig Skrevet 31. august 2016 #15 Skrevet 31. august 2016 TS, er du gravid eller har dere allerede ett barn? Det er to litt Forskjellige ting vil jeg si..
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #16 Skrevet 31. august 2016 Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev: TS, er du gravid eller har dere allerede ett barn? Det er to litt Forskjellige ting vil jeg si.. Hun er gravid. Anonymkode: b9219...6c6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #17 Skrevet 31. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet må først få en bekymringsmelding. Leger og slikt har taushetsplikt, med mindre de har grunn til å tro at det foregår ALVORLIG omsorgssvikt i hjemmet. Hasjrøyking er ikke alvorlig omsorgssvikt. Heroinmisbruk ville vært alvorlig omsorgssvikt. Så kort sagt, dersom alt er greit ellers og ungen har det bra og trives, sp nei, da tar ikke bv fra dere barnet Anonymkode: 91677...982 Dette er direkte feil. Det er også andre parter enn lege o.l. som kan sende en bekymringsmelding, alle som kjenner til denne fyren kan gjøre det. Folk snakker. Er det noen som vet at han røyker er det mange som vil tro at hun også røyker. Røyker han sammen med andre er det de som vil tro at han også røyker hjemme. Da blir det til at far og muligens mor røyker hasj muligens hjemme med barnet. Det er mer enn nok grunn til å sende en bekymringsmelding. Avhengig av hvor alvorlig barnevernet vurderer bekymringen til å være vil de vurdere om de henlegger undersøker eller foretar et akuttvedtak og undersøker i etterkant. Noen kontorer ville knapt brydd seg, andre ville stått på døra med politibistand for å hente ungen. Anonymkode: 4abd6...dd3 2
Gjest AryaKillie Skrevet 31. august 2016 #18 Skrevet 31. august 2016 Dersom du lar barnet ditt bo sammen med en som ruser seg, begår du omsorgssvikt i følge barneloven. Du skal beskytte barnet ditt og det bør være din hovedjobb. Jeg klarer ikke å forstå hvordan mødre klarer å ha det slik, og utsette barna sine for dette og risikere å miste dem, for at idioten skal komme først.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #19 Skrevet 31. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er direkte feil. Det er også andre parter enn lege o.l. som kan sende en bekymringsmelding, alle som kjenner til denne fyren kan gjøre det. Folk snakker. Er det noen som vet at han røyker er det mange som vil tro at hun også røyker. Røyker han sammen med andre er det de som vil tro at han også røyker hjemme. Da blir det til at far og muligens mor røyker hasj muligens hjemme med barnet. Det er mer enn nok grunn til å sende en bekymringsmelding. Avhengig av hvor alvorlig barnevernet vurderer bekymringen til å være vil de vurdere om de henlegger undersøker eller foretar et akuttvedtak og undersøker i etterkant. Noen kontorer ville knapt brydd seg, andre ville stått på døra med politibistand for å hente ungen. Anonymkode: 4abd6...dd3 Dette. TS har også en historikk med hasjrøyking. Det er mange som kan finne på å sende en bekymringsmelding til barnevernet og jeg kan ikke fatte at TS velger å fortsette å bo sammen med en som røyker hasj. Kanskje det er til det beste, jeg synes ikke TS viser den ansvarsfølelsen som må til for å ha et barn. Å fortsette å bo med en rusavhengig kjæreste når man er gravid er så feil som det kan bli. Anonymkode: b9219...6c6 6
Gjest Ludolek Skrevet 31. august 2016 #20 Skrevet 31. august 2016 Det skal mye til, men i ditt tilfelle kan det tenkes at det settes søkelys også på din evne som forelder. Min personlige vurdering er at du nok trenger veiledning du også. En oppegående forelder ville krevd avrusning gjennom et ordentlig system henvist av fastlege. I tillegg ville en oppegående forelder ikke bodd med personen inntil situasjonen faktisk var avklart og det var klart at far(eller mor) hadde vist seg å mene alvor med eget ønske om å være rusfri og ansvarlig. Din håndtering med å tro at du kan ordne dette selv og totalvurderingen akkurat nå hadde ikke vært positiv hos meg. Men du har jo enda mange muligheter til å gjøre det fornuftige, nemlig flytte fra barnefar og se an de neste par årene om han faktisk holder seg rusfri. Først da kan han knytte nære relasjoner med barnet som jo blir den skadelidende her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå