rosahelikopter Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Min husvert og jeg hadde en avtale på at husverten skulle gi meg beskjed når de skulle komme ned å fikse dører, gulv og bad i leiligheten. Sa ifra i helgen at jeg ble lagt inn på sykehuset og at det var ennå viktigere at de gav beskjed siden jeg hadde noen som passet på mine barn i leiligheten. Fikk melding at de kun skulle skifte ut dører, og det skulle bli gjort i går. Plutselig uten varsel har de revet opp to gulv i leiligheten og satt hele leiligheten på hodet dagen før jeg kommer hjem med nyfødt. Hvilke rettigheter har jeg som leietaker i en slik situasjon? De holdt ikke avtalen om å gi beskjed om alt...
Prestekragen Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Altså, muntlig avtale er like holdbar som skriftlig, men det er jo mye vanskeligere å "bevise" når man ikke har det skriftlig. Selv om det var fryktelig kjipt gjort av utleier blir det ord mot ord egentlig. Du burde ta en real snakk med utleier, dette er ikke ok gjort.
Ruccula Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Du har krav på erstatning. Jeg husker ikke helt reglene, men det står nok på nett. Da vår leilighet ble vannskadet og vi måtte rive opp taket i kjøkkenet så gav vi våre leietakere noe kompensasjon.
Fru Uperfekt Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 7 timer siden, rosahelikopter skrev: Min husvert og jeg hadde en avtale på at husverten skulle gi meg beskjed når de skulle komme ned å fikse dører, gulv og bad i leiligheten. Sa ifra i helgen at jeg ble lagt inn på sykehuset og at det var ennå viktigere at de gav beskjed siden jeg hadde noen som passet på mine barn i leiligheten. Fikk melding at de kun skulle skifte ut dører, og det skulle bli gjort i går. Plutselig uten varsel har de revet opp to gulv i leiligheten og satt hele leiligheten på hodet dagen før jeg kommer hjem med nyfødt. Hvilke rettigheter har jeg som leietaker i en slik situasjon? De holdt ikke avtalen om å gi beskjed om alt... Når i må gjøre slikt så prøver vi å få gjort det når det passer leietaker samt at de selvfølgelig bli kompensert. Når du leier har du råderetten over det du leier og utleier kan ikke ta seg til rette etter eget forgodtbefinnende
rosahelikopter Skrevet 31. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2016 Jeg har det skriftlig på mobil hvor husverten spør om det passet de kom ned å skiftet dører. Stod ingenting annet som skulle fikses. Heldigvis når jeg kom hjem var det kun rot i gangen å på soverommet mitt. Alt annet var ferdig. Men er ikke noe greit å komme hjem slikt å høre masse bråk og fremmede folk som jobber når man Just har født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå