AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #1 Skrevet 30. august 2016 Slutter aldri å unders over dette. Hvis man leser i Bibelen, Koranen o.l., så er det en del der som ikke akkurat bør praktiseres i det daglige dersom man skal møte menneskerettighetene på en god måte. Det jeg tenker en del på er hvorfor noen får seg til å tro at det som står der, liksom skal være mer fornuftig enn fakta? Fakta vil da si det vi VET. Det vi kan bekrefte. At homofile er mennesker de også, at incest ikke fører noe godt med seg, at steining ikke er bra osv. Lista er lang. Vi vet jo at det som står i f.eks. Bibelen står i Bibelen, men er ikke sannsynligheten for at disse skriftene er blitt skrevet av noen helt annen enn Guds disipler (eller hvem det nå var som skrev den), med det formål om å sette en standard for rett og galt. Jeg er selv døpt kristen, men lenge siden jeg begynte å lure ... Anonymkode: 8f7ba...d92
Fru Uperfekt Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutter aldri å unders over dette. Hvis man leser i Bibelen, Koranen o.l., så er det en del der som ikke akkurat bør praktiseres i det daglige dersom man skal møte menneskerettighetene på en god måte. Det jeg tenker en del på er hvorfor noen får seg til å tro at det som står der, liksom skal være mer fornuftig enn fakta? Fakta vil da si det vi VET. Det vi kan bekrefte. At homofile er mennesker de også, at incest ikke fører noe godt med seg, at steining ikke er bra osv. Lista er lang. Vi vet jo at det som står i f.eks. Bibelen står i Bibelen, men er ikke sannsynligheten for at disse skriftene er blitt skrevet av noen helt annen enn Guds disipler (eller hvem det nå var som skrev den), med det formål om å sette en standard for rett og galt. Jeg er selv døpt kristen, men lenge siden jeg begynte å lure ... Anonymkode: 8f7ba...d92 Nå er det ikke sånn at det er så mange bokstavtro kristne, og husk og på at de kristne følger nye testamentet 1
Stiani Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Menneskelagde lover og rettigheter blir aldri like bra som lover laget av et allmektig vesen. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 27 minutter siden, Stiani skrev: Menneskelagde lover og rettigheter blir aldri like bra som lover laget av et allmektig vesen. Anonymkode: 8f7ba...d92
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 Man skal ikke tolke bibelen på egenhånd, husk det.... Anonymkode: befd9...226
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #6 Skrevet 1. september 2016 Den 31.8.2016 at 7.29, AnonymBruker skrev: Man skal ikke tolke bibelen på egenhånd, husk det.... Anonymkode: befd9...226 Nei, sjekk alltid med en advokat! Anonymkode: 94a89...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå