Gjest chichi:) Skrevet 30. august 2016 #1 Skrevet 30. august 2016 (endret) Er det noen som har blitt kvitt candida uten å dietten? Håper på relevante svar. Jeg vet det er mye kontrovers rundt candida problemet og jeg har lest opp og ned på argumenter fra begge leire. Endret 31. august 2016 av chichi:)
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #2 Skrevet 30. august 2016 Hvor mener du at du har candida? I munnen? Vagina? Anonymkode: c0530...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #3 Skrevet 30. august 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mener du at du har candida? I munnen? Vagina? Anonymkode: c0530...3b0 Nå er ikke jeg sherlock holmes, men min første innskytelse ville vært magen Anonymkode: 244b7...032
Gjest chichi:) Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 (endret) Absluttet tråd, se ny! Endret 31. august 2016 av chichi:)
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 3 timer siden, chichi:) skrev: Jeg er som sagt klar over at dette, for noen, bare er oppspinn, men skriver her fordi jeg er interessert i å høre erfaringer fra folk som har hatt lignende problemer. "Noen" er de som har studert disipliner som f. eks. mikrobiologi og infeksjonsmedisin, og vet at systemisk candidainfeksjon er et symptom på alvorlig immunsvikt - slik man ser f. eks. hos langtkomne kreftpasienter og pasienter med AIDS. Du har ikke systemisk candidainfeksjon. Noen er ute etter pengene dine, og unnslår seg ikke for å lyve for at du skal betale for en behandling du ikke trenger, for en lidelse du ikke har. Anonymkode: e48a0...1a2 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #6 Skrevet 31. august 2016 Jeg har hatt lignende problemer, en ganske langvarig tilstand som ligner veldig på det de beskriver som candida-overvekst, og som ble bedre av å ikke spise raske karbohydrater. MEN, helsa mi ble ikke bedre av det over tid, og jeg tror ikke det gjorde noe for meg egentlig. Etter jeg fikk i meg mere mineraler og spiste zeolitt i en periode, tålte jeg bedre frukt og hadde ikke disse candida-symptomene lengre. Ifølge boken Medisinsk Klarsynt av Anthony William er candida-overvekst bare et symptom på at noe er galt, og den egentlige synderen er en streptokokk-bakterie. Bakterien tar overhånd fordi magesyren ikke virker ordentlig, men candida-soppen går til angrep på bakteriene, så den er egentlig ikke problemet. Ifølge boken skal det hjelpe å drikke sellerijuice på tom mage for å få "riktig" magesyre, blandt annet. Mange gode forklaringer og gode råd i denne boken, om man har tilstander man ikke finner ut av. Anbefaler den helhjertet. Anonymkode: 06125...9ee
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #7 Skrevet 31. august 2016 8 timer siden, chichi:) skrev: Hei anonym! Jeg mener jeg har overproduksjon av den naturlige soppen som finnes i kroppen, dette blir ofte bare kalt candida trodde jeg(?) Kanskje misvisende, for det er sikkert flere forskjellige candidaer etter som jeg har lest. Jeg mener generelt en candida overproduksjon i kroppen, som manifesterer seg i hele kroppen, bl.a. skjeden og munnen f.eks. Jeg er som sagt klar over at dette, for noen, bare er oppspinn, men skriver her fordi jeg er interessert i å høre erfaringer fra folk som har hatt lignende problemer. Det er ikke oppspinn, men hadde du hatt infeksjon med candida ville du hatt symptomer på det, og jeg tviler sterkt på at du har det. Det kan også testes for hos legen i munnhule og vagina. Anonymkode: c0530...3b0
Gjest chichi:) Skrevet 31. august 2016 #8 Skrevet 31. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt lignende problemer, en ganske langvarig tilstand som ligner veldig på det de beskriver som candida-overvekst, og som ble bedre av å ikke spise raske karbohydrater. MEN, helsa mi ble ikke bedre av det over tid, og jeg tror ikke det gjorde noe for meg egentlig. Etter jeg fikk i meg mere mineraler og spiste zeolitt i en periode, tålte jeg bedre frukt og hadde ikke disse candida-symptomene lengre. Ifølge boken Medisinsk Klarsynt av Anthony William er candida-overvekst bare et symptom på at noe er galt, og den egentlige synderen er en streptokokk-bakterie. Bakterien tar overhånd fordi magesyren ikke virker ordentlig, men candida-soppen går til angrep på bakteriene, så den er egentlig ikke problemet. Ifølge boken skal det hjelpe å drikke sellerijuice på tom mage for å få "riktig" magesyre, blandt annet. Mange gode forklaringer og gode råd i denne boken, om man har tilstander man ikke finner ut av. Anbefaler den helhjertet. Anonymkode: 06125...9ee Takk for svar. Så bra godt å høre at du ikke sliter like mye lenger! Jeg skal sjekke ut boka
Gjest chichi:) Skrevet 31. august 2016 #9 Skrevet 31. august 2016 (endret) Avluttet tråd, se ny! Endret 31. august 2016 av chichi:)
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #10 Skrevet 31. august 2016 35 minutter siden, chichi:) skrev: Jeg regner med du tenker på sepsis. Setter også pris på at du er bekymret for lommeboken min! Når det gjelder legestanden er de like forskjellige som folk er. Jeg har f.eks. opplevd å ikke bli tatt på alvor hos en lege, mens en annen sendte meg videre til spesialist og jeg måtte opereres. Dette var i forbindelse med noe annet, men det illustrerer hvor forskjellige allmennleger kan være. Jeg har symptomer på det, og kan mest sannsynlig testes for det ja. Hvorfor tviler du på at jeg har det? Problemet er vel at skolemedisinen ikke helt har medisiner som tar knekken på det langvarig, eller kun medikamenter som hjelper lokalt. Hvis jeg bruker lokale medikamenter har jeg erfart at gjærsoppen kun popper opp andre steder når behandlingsstedet er ferdig behandlet. Dette har ingen ting med sepsis å gjøre. I en kropp der imminforsvaret fungerer normalt, finner man ikke candidainfeksjoner annet enn lokalt, typisk i vagina eller på hud, evt. munnhule. Dersom man opplever candidainfeksjon systemisk (altså i hele kroppen, slik du antyder), er det et tegn på alvorlig immunsvikt. Dette skjer ikke hos mennesker med normalt immunforsvar. Systemisk soppinfeksjon gjør deg veldig, veldig syk, og da sitter du ikke og lurer på dietter, men ligger på sykehus med veldig dårlig almentilstand. De midler vi har mot sopp er effektive. Om du er behandlet for soppinfeksjon, og du stadig opplever nye infeksjoner (særlig i munnhule og svelg), bør du til utredning, for dette er i så fall symptomer på alvorlig sykdom. Scenariet du beskriver har ikke noe med virkeligheten å gjøre om du ikke har svært alvorlig underliggende sykdom. Anonymkode: e48a0...1a2 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #11 Skrevet 31. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt lignende problemer, en ganske langvarig tilstand som ligner veldig på det de beskriver som candida-overvekst, og som ble bedre av å ikke spise raske karbohydrater. MEN, helsa mi ble ikke bedre av det over tid, og jeg tror ikke det gjorde noe for meg egentlig. Etter jeg fikk i meg mere mineraler og spiste zeolitt i en periode, tålte jeg bedre frukt og hadde ikke disse candida-symptomene lengre. Ifølge boken Medisinsk Klarsynt av Anthony William er candida-overvekst bare et symptom på at noe er galt, og den egentlige synderen er en streptokokk-bakterie. Bakterien tar overhånd fordi magesyren ikke virker ordentlig, men candida-soppen går til angrep på bakteriene, så den er egentlig ikke problemet. Ifølge boken skal det hjelpe å drikke sellerijuice på tom mage for å få "riktig" magesyre, blandt annet. Mange gode forklaringer og gode råd i denne boken, om man har tilstander man ikke finner ut av. Anbefaler den helhjertet. Anonymkode: 06125...9ee Anonymkode: 51308...fc1 3
Gjest chichi:) Skrevet 31. august 2016 #12 Skrevet 31. august 2016 Hei igjen anonym. Jeg skjønner har du har sterke følelser på dette området. Denne diskusjonen kan vi godt ta, men da foreslår jeg at vi lager en egen tråd om det, er det greit for deg? Jeg har forøvrig aldri sagt at jeg har "systemisk candidainfeksjon i hele kroppen". I denne tråden spør om personlige erfaringer fra andre angående candida dietten. Du har tydeligvis ikke personlige erfaringer på dette området, bare mye fritid å rutte med. Ellers er det flott at du har tatt på deg oppgaven med å være en "folkeopplyser". Jeg, personlig, har vettet i behold og har null planer om å svelge kvikksølv fordi noen sa at det funket for dem. Ha en fortsatt fin dag!
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #13 Skrevet 31. august 2016 Snakket faktisk nettopp med legen min om dette fordi spedbarnet mitt har fått sopp i munnen. Han sa at han iløpet av sine 30 år som lege bare har behandlet 2 voksne pasienter for candida. Den ene hadde kreft lmog var svært svekket etter mange runder med behandling. Den andre hadde aids. Så hvis du har candida så blr du komme deg til legen og sjekke deg for langt alvorligere ting. Anonymkode: 92cd2...34b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #14 Skrevet 31. august 2016 1 time siden, chichi:) skrev: Hei igjen anonym. Jeg skjønner har du har sterke følelser på dette området. Denne diskusjonen kan vi godt ta, men da foreslår jeg at vi lager en egen tråd om det, er det greit for deg? Jeg har forøvrig aldri sagt at jeg har "systemisk candidainfeksjon i hele kroppen". I denne tråden spør om personlige erfaringer fra andre angående candida dietten. Du har tydeligvis ikke personlige erfaringer på dette området, bare mye fritid å rutte med. Ellers er det flott at du har tatt på deg oppgaven med å være en "folkeopplyser". Jeg, personlig, har vettet i behold og har null planer om å svelge kvikksølv fordi noen sa at det funket for dem. Ha en fortsatt fin dag! Jeg har ikke sterke følelser, men jeg vet hva jeg snakker om. Jo, du sier at du har "candida overgrowth" og at dette skaper helseproblemer for deg. Dette er ikke en anerkjent diagnose (det er ikke en gang noen diskusjon om det i fagkretser), og slik denne tilstanden beskrives hos de useriøse nettstedene som snakker om dette, er det umulig å tolke det som noe annet enn en systemisk infeksjon med candida. Der stopper det, ettersom slike infeksjoner ikke arter seg slik disse folkene beskriver det. En slik infeksjon vil gjøre deg veldig, veldig syk (da lurer du ikke på om du ER syk, men om du kommer ut av sykehuset noen gang), og ikke gjøre at du går og hangler litt over tid. Du ber om råd for enndiett som skal kurere en tilstand som ikke finnes. De som opplever slik infeksjon - folk med langtkommen kreft, AIDS-pasienter, pasienter med benmargsdepresjon og medfødte defekter i immunforsvaret - kan ikke bli friske gjennom diett. Dette er en tilstand som ubehandlet er dødelig. Ingen har snakket om å svelge kvikksølv eller noe annet. Hvor det babbelet kommer fra, vet bare du. Du leter på feil sted, og ignorerer hva vi faktisk vet om soppinfeksjoner. Det er ingen grunn til å være så arrogant som du er. Det du skisserer har ikke noe med virkeligheten å gjøre. Anonymkode: e48a0...1a2 1
lillesky Skrevet 31. august 2016 #15 Skrevet 31. august 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt. /lillesky (mod)
Turbofaen Skrevet 31. august 2016 #16 Skrevet 31. august 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 51308...fc1 Er det bedre å være medisinsk tåkesynt? nærsynt? blindsynt? Det tror hvertfall ikke jeg er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå