AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #1 Skrevet 30. august 2016 Er med i en stor organisasjon/bedrift i en by med masse sosiale arrangementer. Møtte kjæresten min der for noen måneder siden. (Vi har vært sammen et halvt år.) Han har hatt sex med noen av damene der uten at han har villet noe mer med noen av disse (noe han har vært tydelig på ovenfor dem også.). Jeg har lagt merke til at hun ene følger nøye med han når vi er på fester osv. og setter seg tilfeldigvis steder han sitter. (F.eks. mens han er på do osv.) Dette riktignok før hun visste av oss. Etter at hun har sett at vi "henger sammen" som kjærester på festene har hun vært veeldig på å snakke og være veldig hyggelig med meg, noe jeg bare synes er koselig, men samtidig litt kleint. (kommenterte hvor pene klær jeg hadde osv. -Ikke mens han er til stede da.) Hun har absolutt ikke gjort noe galt, så jeg behandler henne selvsagt fint. Jeg tror ikke hun visste at jeg visste om deres tidligere korte sex-forhold, heller, og har til nå latt som jeg ikke vet. (Det var vel bare snakk om 3 ganger at de har hatt sex.) Nå siste sosiale sammenkomst satte hun seg ved meg og det var tydelig at hun ville få frem det at hun hadde vært "bortpå" min kjæreste. Hun lirket fram det at vi var sammen, og da jeg bekreftet dette, var hun snar med å fortelle om deres tidligere "forhold", som hun kalte det. Jeg ble satt ut, og sa at: "Dere har vel aldri hatt noe forhold, så vidt jeg vet. Jeg vet at du var med han hjem et par ganger, men han gjorde det, etter det han har sagt, klart at det var uaktuelt med noe forhold med deg." Jeg var litt bestemt og kvass i stemmen, men ikke frekk. Hun ble helt rar av dette, og det var tydelig at hun ble svært fornærma og nesten litt sint. Nå ser hun ikke på meg mer. Jeg synes hele situasjonen er ekkel. Gikk jeg for langt? Hva ville dere gjort i en slik situasjon? takk Anonymkode: eca2c...31c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #2 Skrevet 30. august 2016 Nei, du gikk ikke for langt... Så lenge du var hyggelig mot hun helt frem til den episoden der, er det hun som bad om det mer eller mindre Anonymkode: 94802...6e0 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #3 Skrevet 30. august 2016 Du høres litt sjalu ut :PP Anonymkode: aa5dc...eeb 12
avida30 Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 Ja jeg syns du gikk for langt. Hva han sier til deg og hva som faktisk var mellom de kan være helt forskjellig. Og her kom du som bitchen som egentlig ikke vet noe å snakker ned en annen som bare prøver å være hyggelig mot deg og tror du liksom er den eneste han kan ha hatt følelser for i livet. Dårlig og hoven stil. 27
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #5 Skrevet 30. august 2016 2 minutter siden, avida30 skrev: Ja jeg syns du gikk for langt. Hva han sier til deg og hva som faktisk var mellom de kan være helt forskjellig. Og her kom du som bitchen som egentlig ikke vet noe å snakker ned en annen som bare prøver å være hyggelig mot deg og tror du liksom er den eneste han kan ha hatt følelser for i livet. Dårlig og hoven stil. TS sier ingenting om at han ikke kan ha hatt følelser for noen andre før? Det var jo den andre dama som var over streken her, jeg synes det er utrolig odd å oppsøke ny dame og fortelle at en har hatt et forhold til mannen hennes før. Hva er poenget med det? Være hyggelig? Bygge broer? Tror ikke det. TS: synes det er helt uproblematisk at du svarte litt stramt. Hun var out of line. Anonymkode: bf085...eb2 19
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #7 Skrevet 30. august 2016 Jeg synes kommentaren din var ærlig, men krenkende. At hun ble rar skyldes vel at hun har vært i den tro at de faktisk har hatt et forhold (hvorfor ellers skulle hun lyge om noe som du kan få avkreftet/bekreftet på et blunk). At hun ble fornærmet og nesten litt sint var nok for at det var en ydmykende kommentar/situasjon for henne. Men når det er sagt så synes jeg det er veldig merkelig å drive å snakke med kjæresten til en du for lenge siden hadde et "forhold" til, spesielt når dere jobber innenfor samme bedrift. Skjønner godt at du syntes det var ubehagelig. Anonymkode: 877e7...f8e 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #8 Skrevet 30. august 2016 Synst det var fullstendig rimelig av deg. Anonymkode: 56f49...678 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #9 Skrevet 30. august 2016 Haha...Go girl. Hadde jeg vært typen din så hadde jeg blitt ganske stolt, følt et lite wow-øyeblikk. Bare stilig! Anonymkode: 07104...141 10
Gjest Hapi Skrevet 30. august 2016 #10 Skrevet 30. august 2016 Det som i utgangspunktet er merkelig er at hun skulle fortelle deg om deres "forhold", og hva skal man svare til det liksom? Det var jo hun som la opp til at dette skulle bli ubehagelig.
FluffyJuggernaut Skrevet 30. august 2016 #11 Skrevet 30. august 2016 Jeg vet ikke helt, litt vanskelig å si når man ikke vet begrunnelsen for hvorfor hun tok det opp. Og hva skulle du ha gjort når hun tok det opp? Det var jo en ganske ubehagelig situasjon hun satt deg i. Kanskje ville hun at du skulle vite det siden dere begynte å bli venninner? Kanskje nevnte hun det for å gni det inn at hun hadde han først? Og kanskje hadde hun følelser for kjæresten din, og høre hvordan han beskrev "forholdet" deres var sikkert ikke gøy. Men måten du taklet det på blir sikkert å gjøre at hun ikke tar det opp igjen, du var ganske hard mot henne men du var også veldig klar i din tale. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #12 Skrevet 30. august 2016 33 minutter siden, avida30 skrev: Ja jeg syns du gikk for langt. Hva han sier til deg og hva som faktisk var mellom de kan være helt forskjellig. Og her kom du som bitchen som egentlig ikke vet noe å snakker ned en annen som bare prøver å være hyggelig mot deg og tror du liksom er den eneste han kan ha hatt følelser for i livet. Dårlig og hoven stil. Enig i dette. Synes det er dårlig stil å snike på hverandre som katter over en mann, og reagere på det viset fordi hun brukte ordet forhold (som jo er en betegnelse for det som er mellom to mennesker, uansett hva det er). Du gjorde i og for seg ikke noe "galt", men du fremstår heller ikke som særskilt dannet. Anonymkode: 8de68...719 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #13 Skrevet 30. august 2016 Og ja, hva ville jeg gjort i en tilsvarende situasjon? Smilt mens hun fortalte og antageligvis gått over på et annet og mer passende tema etterpå. Anonymkode: 8de68...719 3
Cathrine88 Skrevet 30. august 2016 #14 Skrevet 30. august 2016 Jeg synes det var unødvendig av deg å være så brutal. Hun har tydeligvis følelser for ham (utifra hva du forteller om at hun har fulgt etter ham på fester før hun visste at dere var kjærester og at hun har blitt kjent med deg for å finne ut hvor seriøst det er mellom dere) og her kommer du og ikke bare knuser håpet hennes, men du knuser henne med 'Sorry, du er ikke bra nok for et forhold, men det er jeg!' 20
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #15 Skrevet 30. august 2016 Nå vet jeg ikke hvordan hun var når hun sa dette (tenker tonefall, kroppsspråk osv.), men personlig synes jeg det var helt fair at du sa det. Kanskje du kunne ha droppet det siste der med at han gjorde det klart at han ikke var interessert i et forhold med henne. Jeg har vært borti jenter som har hatt sex eller korte flørter med min daværende kjæreste, og da var det noen av dem som var utrolig hyggelig de første gangene, for å så komme med en sånn kommentar bare for å se hvordan jeg reagerte. Jeg har i likhet med deg svart: Ja jeg vet dere har hatt sex og/eller noe på gang, men nå er vi sammen så hva enn han har gjort med deg tidligere spiller ingen rolle for meg. Noen av dem er dessverre kun ute etter en reaksjon fra din side, eller komme med små stikk til deg om at de har vært med ham før deg. Ikke vet jeg hva man får ut av det da men men. Andre har nevnt det fordi de har et ønske om å si det selv slik at jeg ikke fikk høre det fra noen andre. Så derfor kommer det helt an på hvordan hun sa det Jeg forstår det er en ubehagelig situasjon, men for meg høres et ut som hun la opp til det selv så dermed har ikke du gjort noe galt. Neste gang dere ser hverandre får du bare være hyggelig og normal om hun snakker til deg, og ikke tenke mer på det. Anonymkode: f680f...016 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #16 Skrevet 30. august 2016 Det var jo hun som begynte her, mener jeg. Hun mangler iallefall stolthet og selvrespekt hvis hun er interessert i han, med å sånn å snakke med deg, istedenfor å vise en reaksjon å holde seg unna deg og han. Skjønner din reaksjon, jeg hadde ikke snakket med henne engang hvis jeg visste at f.eks kjæresten min hadde holdt på med henne, sånn som du beskriver. Jeg hadde ønsket avstand til henne. Men så kommer hun å snakker til deg om dette, klart du får en reaksjon, hva forventet hun? Tipper dette er fordi hun liker han fortsatt selv om han evt aldri har vært interessert i henne, og kanskje hun er ennå mer interessert nå ( noen kvinner blir ennå mer interessert hvis mannen er opptatt, spesielt kvinner med dårlig selvbilde, de trenger den bekreftelsen liksom...) Så jeg tror hele denne greia handler om at hun egentlig er sint på seg selv innerst inne fordi hun tillot å være med han kun seksuelt, når hun når ser at han har et forhold til deg, så hun oppfører seg passivt aggressivt på en måte, og får dermed irrasjonelle reaksjoner. Anonymkode: 37264...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #17 Skrevet 30. august 2016 Selv om den andre begynner, er man ikke nødt til å synke ned på deres nivå. Anonymkode: 8de68...719 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #18 Skrevet 31. august 2016 10 timer siden, Cathrine88 skrev: Jeg synes det var unødvendig av deg å være så brutal. Hun har tydeligvis følelser for ham (utifra hva du forteller om at hun har fulgt etter ham på fester før hun visste at dere var kjærester og at hun har blitt kjent med deg for å finne ut hvor seriøst det er mellom dere) og her kommer du og ikke bare knuser håpet hennes, men du knuser henne med 'Sorry, du er ikke bra nok for et forhold, men det er jeg!' Really? Hva slags håp? Fyren har da gitt henne klar beskjed? Synes heller at denne dama oppfører seg litt passiv-agggresivt. 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var jo hun som begynte her, mener jeg. Hun mangler iallefall stolthet og selvrespekt hvis hun er interessert i han, med å sånn å snakke med deg, istedenfor å vise en reaksjon å holde seg unna deg og han. Skjønner din reaksjon, jeg hadde ikke snakket med henne engang hvis jeg visste at f.eks kjæresten min hadde holdt på med henne, sånn som du beskriver. Jeg hadde ønsket avstand til henne. Men så kommer hun å snakker til deg om dette, klart du får en reaksjon, hva forventet hun? Tipper dette er fordi hun liker han fortsatt selv om han evt aldri har vært interessert i henne, og kanskje hun er ennå mer interessert nå ( noen kvinner blir ennå mer interessert hvis mannen er opptatt, spesielt kvinner med dårlig selvbilde, de trenger den bekreftelsen liksom...) Så jeg tror hele denne greia handler om at hun egentlig er sint på seg selv innerst inne fordi hun tillot å være med han kun seksuelt, når hun når ser at han har et forhold til deg, så hun oppfører seg passivt aggressivt på en måte, og får dermed irrasjonelle reaksjoner. Anonymkode: 37264...3ff Dette! Anonymkode: 97652...80e 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #19 Skrevet 31. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Really? Hva slags håp? Fyren har da gitt henne klar beskjed? Synes heller at denne dama oppfører seg litt passiv-agggresivt. Dette! Anonymkode: 97652...80e Og når noen sier noe til en kvinne så er det umulig for henne å la være å reagere? "klart du får en reaksjon" Kan man ikke da si at dersom en kvinne klapper til en mann og han slåt tilbake, så skyldes det det samme? "klart du får en reaksjon" Anonymkode: 8de68...719
Lady Skrevet 31. august 2016 #20 Skrevet 31. august 2016 Nei, jeg synes ikke det var galt av deg. Snodig av henne å være så oppsøkende ovenfor deg. Spesielt når hun til og med ville gni inn at hun og din kjæreste har en fortid. Hva tror hun egentlig? Så upassende av henne, herregud. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå