AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #1 Skrevet 30. august 2016 Forsvaret har nå besluttet å endre de fysiske testene for opptak til utdanning. Push ups og sit ups blir byttet ut med stille lengde og medisinballstøt. 3000m og pullups blir værende. Hva tenker dere? Tror dere man vil finne mer egnede soldater ved å endre testene? https://forsvaret.no/karriere/krav/fysiske-krav Anonymkode: 3eec0...70a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #2 Skrevet 30. august 2016 Sit ups skjønner jeg at ikke er så viktig, men push ups må de jo ha! Anonymkode: 335d1...eb4
Gjest Bossa Nova Skrevet 30. august 2016 #3 Skrevet 30. august 2016 Bare vi har et sterkt forsvar, mange nok - ja til å oppruste forsvaret. Og ikke minst politikere som bryr seg mer enn å spille pokemon go under høring om Forsvarets langtidsplan. Jeg vil føle meg trygg i landet.
Fru Uperfekt Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 Eneste jeg virkelig reagerer på er at de fremdeles diskriminerer. Hvorfor i alle dager skal vi kvinner ha lavere krav? Det er da de samme oppgavene en skal gjøre uavhengig av kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #5 Skrevet 30. august 2016 Stille lengde og medisinballstøt? Friidrettskrav til militæret? Anonymkode: 713be...071
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #6 Skrevet 30. august 2016 Jeg regner med at de som har besluttet dette har bedre peiling på hva slags tester som er nødvendige enn jeg har, for å si det sånn. For meg høres det umiddelbart litt rart ut, jeg er så vant til de gamle testene, men det er helt sikkert gode grunner til at de endrer. De gjør det neppe på måfå uten å ha analysert det hele. Anonymkode: 3f12c...098 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #7 Skrevet 30. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med at de som har besluttet dette har bedre peiling på hva slags tester som er nødvendige enn jeg har, for å si det sånn. For meg høres det umiddelbart litt rart ut, jeg er så vant til de gamle testene, men det er helt sikkert gode grunner til at de endrer. De gjør det neppe på måfå uten å ha analysert det hele. Anonymkode: 3f12c...098 Ja, det tenker jeg også. Men samtidig handler de nye testene mye mer om teknikk enn hva push ups og sit ups gjør. Derfor tenker jeg at det plutselig kan utelukke ellers gode kandidater som ikke har drevet med friidrett, og samtidig favorisere de som er gode i friidrett. Anonymkode: 3eec0...70a
Trening Skrevet 30. august 2016 #8 Skrevet 30. august 2016 7 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Eneste jeg virkelig reagerer på er at de fremdeles diskriminerer. Hvorfor i alle dager skal vi kvinner ha lavere krav? Det er da de samme oppgavene en skal gjøre uavhengig av kjønn. Enig!! Veldig godt poeng!! Det finnes tusenvis av jenter som er minst like sterke som den mannlige gjennomsnitts soldat, så ja, kravene må være like👍💪🏻
Summers Skrevet 30. august 2016 #10 Skrevet 30. august 2016 (endret) 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsvaret har nå besluttet å endre de fysiske testene for opptak til utdanning. Push ups og sit ups blir byttet ut med stille lengde og medisinballstøt. 3000m og pullups blir værende. Hva tenker dere? Tror dere man vil finne mer egnede soldater ved å endre testene? Anonymkode: 3eec0...70a Nei, tror ikke det har noe å si om de endrer testene. Ulike stillinger i forsvaret krever ulike ferdigheter. Det ville vært merkelig om disse fysiske testene var egnet til å finne de mest egnede soldatene uavhengig av hva slags stilling det er snakk om. Alt man kan er å si noe grovt om den fysiske formen. Men ikke i alle stillinger er den fysiske formen like viktig og i enkelte stillinger som krever fysiske form så er det kanskje andre tester som er mer relevante. Tror det eneste man får ut av disse testene er at man kan få noen tall som sier noe om den fysiske formen til de som er på opptak som gruppe. Endret 30. august 2016 av Summers
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #11 Skrevet 30. august 2016 1 minutt siden, Summers skrev: Nei, tror ikke det har noe å si om de endrer testene. Ulike stillinger i forsvaret krever ulike ferdigheter. Det ville vært merkelig om disse fysiske testene var egnet til å finne de mest egnede soldatene uavhengig av hva slags stilling det er snakk om. Alt man kan er å si noe grovt om den fysiske formen. Men ikke i alle stillinger er den fysiske formen like viktig og i enkelte stillinger som krever fysiske form så er det kanskje andre tester som er mer relevante. Tror du det vil føre til at andre blir tatt opp til utdanning, enn de som ble valgt før? Eller er det da bare bortkastet å endre testene? Anonymkode: 3eec0...70a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #12 Skrevet 30. august 2016 37 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Eneste jeg virkelig reagerer på er at de fremdeles diskriminerer. Hvorfor i alle dager skal vi kvinner ha lavere krav? Det er da de samme oppgavene en skal gjøre uavhengig av kjønn. Det stilles like krav til kvinner og menn på eliteutdanningene. Anonymkode: f6d02...654
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #13 Skrevet 30. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stilles like krav til kvinner og menn på eliteutdanningene. Anonymkode: f6d02...654 Hva legger du i eliteutdanning? Spesialsoldat? Anonymkode: 3eec0...70a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #14 Skrevet 30. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva legger du i eliteutdanning? Spesialsoldat? Anonymkode: 3eec0...70a Ja, for eksempel. Anonymkode: f6d02...654
Summers Skrevet 30. august 2016 #15 Skrevet 30. august 2016 (endret) 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du det vil føre til at andre blir tatt opp til utdanning, enn de som ble valgt før? Eller er det da bare bortkastet å endre testene? Anonymkode: 3eec0...70a Det er jo bare minimumskrav(ikke til alle i førstegangstjenesten) og slik jeg har forstått det så har det ikke noe å si hvor bra man gjør det så lenge man er over minimumskravene. De nye testene er helt ulike de tidligere testene, men det ender vel bare opp med at de som ønsker å bestå minimumskravene trener seg opp til de nye testene i stedet for de gamle. Nå er det jo litt mer kronglete å trene seg opp i de nye testene, men tror ikke forsvaret ville satt de minimumskravene om det ikke var overkommelig å trene seg opp. Det er jo snakk om minimumskrav for soldater som kan ha helt ulike arbeidsoppgaver, så ville vært rart om man satte kravene for strengt. I tillegg ville sikkert fagforeningene i forsvaret også protestert om det ikke var overkommelig å trene seg opp til minimumskravene. Endret 30. august 2016 av Summers
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #16 Skrevet 30. august 2016 1 time siden, Trening skrev: Enig!! Veldig godt poeng!! Det finnes tusenvis av jenter som er minst like sterke som den mannlige gjennomsnitts soldat, så ja, kravene må være like👍💪🏻 Det tror jeg faktisk ikke det gjør. Det er ingen tvil om at en gjennomsnittssoldat er godt/relativt godt trent. Hvis denne personen er en mann vil han være sterkere enn veldig mange veldig godt trente jenter. Anonymkode: 72919...b7d
Trening Skrevet 30. august 2016 #17 Skrevet 30. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg faktisk ikke det gjør. Det er ingen tvil om at en gjennomsnittssoldat er godt/relativt godt trent. Hvis denne personen er en mann vil han være sterkere enn veldig mange veldig godt trente jenter. Anonymkode: 72919...b7d Hei en gjennomsnitts soldat i norge i dag er en gjennomsnitts gutt i gata, mange dataspillende og ikke særlig trenede.. På elite er det noe annet..
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #18 Skrevet 30. august 2016 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Eneste jeg virkelig reagerer på er at de fremdeles diskriminerer. Hvorfor i alle dager skal vi kvinner ha lavere krav? Det er da de samme oppgavene en skal gjøre uavhengig av kjønn. Jeg synes det er spesielt ille at de stiller lavere krav til kvinner når det gjelder psyke og rasjonalitet enn de gjorde tidligere. Anonymkode: 6bbf5...044 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #19 Skrevet 30. august 2016 Så lenge de kan sikte bør det være godt nokk. Vi er ikke klar for krig med Russland. Dersom 3 verdenskrig bryter ut. Anonymkode: 2f0df...1d7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #20 Skrevet 30. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er spesielt ille at de stiller lavere krav til kvinner når det gjelder psyke og rasjonalitet enn de gjorde tidligere. Anonymkode: 6bbf5...044 Og hvor får du dette fra? Anonymkode: f6d02...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå