AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #1 Skrevet 30. august 2016 tenker å skaffe meg pt en periode for å stramme opp muskulaturen og bli kvitt litt valker her og der. Er ikke tykk på noen måte, bare slapp. Noen som har erfaring med PT over tid og har sett gode resultater? hvordan var treninga lagt opp? Var det hardt? og hvor lenge holdt du på før du så resultater..? Anonymkode: 4b3f0...721
Hot mess Skrevet 30. august 2016 #2 Skrevet 30. august 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: tenker å skaffe meg pt en periode for å stramme opp muskulaturen og bli kvitt litt valker her og der. Er ikke tykk på noen måte, bare slapp. Noen som har erfaring med PT over tid og har sett gode resultater? hvordan var treninga lagt opp? Var det hardt? og hvor lenge holdt du på før du så resultater..? Anonymkode: 4b3f0...721 Jeg kjøpte en pakke på 12 timer med PT, og fordelte dem utover en periode på ca. 6 mnd. At jeg følte behov for PT skyldtes bare at jeg var så uerfaren med styrketrening at jeg trengte en fagperson til å gi meg grundig opplæring i teknikk, samt sette opp programmer som var spesialtilpasset meg og mine mål. Jeg fikk ganske dramatiske resultater, i følge PT-en har jeg blitt såpass god teknisk at han trygt kan la meg fortsette på egenhånd. De fysiske resultatene jeg har fått, som også er svært synlige, og målbare i økning av styrke, kommer jo av at jeg, innimellom timene med PT, har møtt opp på treningssenteret, gjort det jeg skulle, presset meg, og så dratt hjem og sørget for å spise korrekt, og nok, og få så mye hvile jeg fikk til. Utover det har jeg trent cardio på egenhånd. Treningen legges opp etter dine forutsetninger og dine begrensninger, og dine mål. Og ja, det er hardt, men det er 50 minutter som går fort, selv om du ikke har det direkte gøy. Jeg så resultater svært fort, men jeg gikk jo rett fra sporadisk gruppetrening (slynge, etc) og kun cardio, og alle nybegynnere får resultater når de begynner å trene styrke ordentlig. At jeg fortsatte å se resultater, og ikke stagnerte, kom jo av alt jeg gjorde uten PT-en der. PT kan hjelpe deg i gang, gi deg en plan, vise deg hva du skal gjøre, og hvordan du skal gjøre det. Han kan også motivere og teste og sjekke progresjonen underveis, men, med mindre du skal ha PT som trener med deg tre ganger ukentlig, vil en PT først og fremst gi deg redskapene du trenger for å få resultater selv. Jeg anbefaler det varmt, men kun så lenge man har realistiske forventninger. En PT får deg ikke i form. Du får deg selv i form. 1
Beach Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Jeg har i utgangspunktet aldri trengt PT, da jeg har god kunnskap om trening og ikke trenger hjelp til noe spesielt - men en stund var jeg litt demotivert og booket noen timer for å få litt ekstra motivasjon og variasjon. Fordeler - personlig treningsprogram ut fra hvilke mål du har - du kan ikke bare droppe en PT-avtale hvis du føler deg litt lat på forhånd(du KAN, men terskelen blir høyere for å gjøre det ) - du blir presset hardt(hvis du har en god PT) og trener kanskje hardere enn du ville gjort på egenhånd - hvis du ikke har så mye kunnskap om trening/kosthold og trenger en innføring i utføring av ulike øvelser/hvilken mat du bør spise for å nå målet/målene dine, får du mange tips og etter hvert vil du kunne gjøre alt på egenhånd - hvis du ikke har trent på lenge får du en god start, og synes man treningssentre er litt "skumle" kan det hjelpe stort å ha en person med seg - du får progresjonen din målt(noe man såklart kan gjøre selv, men det er litt mindre gøy ), noen treningssentre har også egne apparater som måler fett/muskler - å få konkrete resultater på papiret er veldig gøy Ulemper - det er dyrt, så jeg ville kun investert i det om du er 100% seriøs Det er vel det. Selv om man kan trening og kosthold, kan en PT fremdeles være fordelaktig. Noen opplever stagnering i progresjon, og trenger hjelp til å variere treningen, finne andre treningsmåter osv. Ekstra motivasjon var grunnen til at jeg gjorde det, og jeg angrer ikke et sekund. Hadde jeg hatt mindre penger ville jeg ikke prioritert det for min egen del, men for f.eks. sterkt overvektige/utrente mennesker er PT en super investering. Vil tro kvaliteten på PT'er varierer, som i alle andre yrker, men i utgangspunktet er det kun positivt med PT så lenge du har nok penger.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Jeg hadde veldig godt utbytte av en PT. Jeg var helt blank på styrketrening, så jeg lærte både om hvilke øvelser til hvilke muskelgrupper og hva som er viktig og fokusere på i min situasjon (dårlig rygg) og god teknikk. Resultater, hell yeah! Det er selvfølgelig jeg som utfører treningen og jeg som spiser sunt. Men jeg hadde nok blitt hjemme halvparten av gangene hvis ikke noen ventet på meg og jeg hadde gitt meg da jeg ble sliten, ikke kjørt på ENDA mer. Resultatet skjer utenfor komfortsonen, og den oppsøker ikke jeg alene! (Før jeg fikk noen timer med PT selvfølgelig) Anonymkode: 76ae2...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 Er helt ny, og veldig viktig for meg å utføre teknikk osv riktig. Du som hadde 12 Pt timer, ble det for mye? Anonymkode: ca1dc...d91
Hot mess Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er helt ny, og veldig viktig for meg å utføre teknikk osv riktig. Du som hadde 12 Pt timer, ble det for mye? Anonymkode: ca1dc...d91 Det var nok, for mitt behov, men ikke for mye, spesielt siden vi spredte dem over så lang tid. Jeg er glad jeg kjøpte pakke med 12 i stedet for 5, 5 ville vært nok til å få inn en del grunnleggende, men ikke for å få teknikken til å virkelig sitte. 12 timer gav oss i tillegg tid til å f.eks få satt opp, og gått gjennom, et alternativt program.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 Jeg har hatt to ulike PT-er. Veldig ulike opplevelser. Den første gangen valgte jeg han med den mest imponerende CV-en på det lokale SATS-senteret. Han hadde veldig bred erfaring som trener og flere personlige meritter. Jeg fortalte at mitt hovedmål var å lære grunnleggende styrke. Han var relativt flink til å gi tips om teknikk, men jeg følte ikke at jeg ble skikkelig fulgt opp på det personlige plan. For eksempel ymtet jeg ønsker om å lære flere øvelser, mens han var ganske sta på at hans utvalg av 4-5 basisøvelser var det beste og han fokuserte knapt på progresjon ift. tyngde. Alt i alt så var timene med han helt greie for å virkelig øve på teknikk, men etter 10 timer så skulle jeg ønske at jeg satt igjen med mer kunnskap om reps/vektøkning og ikke minst flere øvelser. Alt i alt så synes jeg ikke at han lyttet godt nok til meg og hva jeg trivdes med. Etter dette byttet jeg senter til en yngre jente i 20-årene. For det første så var kjemien med henne mye bedre og jeg følte virkelig at hun tilpasset opplegget sitt til meg og ikke omvendt. Ikke bare var selve timene med henne mer hyggelige, men etter 5 timer med henne så følte jeg at jeg satt igjen med øvelser og opplegg som jeg virkelig likte og kunne bygge videre på. Selv nå etter at timene med henne er ferdige så kommer hun fortsatt bort til meg og spør hvordan det går og hjelper meg med å justere litt på opplegget. Har opplevd mye større fremgang i fysisk form og ikke minst så trives jeg bedre med trening nå. Skal ønske meg gavekort på flere timer med henne til bursdagen min Anonymkode: ca79c...f61
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 Hvor mye betalte du for 12 timer? Er ikke det vanvittig dyrt? Anonymkode: 205dd...41b
Hot mess Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye betalte du for 12 timer? Er ikke det vanvittig dyrt? Anonymkode: 205dd...41b Jeg betalte 6600,-, fordelt på tre innbetalinger. Man betaler som regel endel mindre per time for en pakke på 12 timer enn for en med fem timer, og enda mindre enn for en enkelt time. Prisene varierer fra senter til senter, men man får kvantumsrabatt de fleste steder, tipper jeg. Endret 4. september 2016 av Hot mess
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 Hmm... Noen som vet hva det koster på SatsElixia? Og om det er forskjell på dem med bindingstid og dem uten? Anonymkode: 205dd...41b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 Ikke meningen å kuppe tråden din TS! Anonymkode: 205dd...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå