Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2004 #1 Skrevet 14. november 2004 Dataen har blitt SÅ treig nå i det siste, akkurat som om hvis jeg flytter på kabinettet, går den treigere. Nå tar ting evigheter. Scannet for spyware og virus, finner ingenting...
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2004 #2 Skrevet 14. november 2004 Kan være dårlig kjøling, at CPU begynner å få for høy temp.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 14. november 2004 #4 Skrevet 14. november 2004 Du kan i første omgang prøve å støvsuge den inne i kabinettet (bruke plastikkmunnstykke!), eller blås den rein med "luft i boks". Dersom det ikke hjelper, og det viser seg at prosessoren er for varm, må du nesten få noen som har greie på det til å se på det for deg, evt. få den inn på service.
Hu i Svingen Skrevet 19. november 2004 #5 Skrevet 19. november 2004 Har du lastet ned Service Pack 2 for windows? Da går det treeegt!
RoadQueen Skrevet 19. november 2004 #6 Skrevet 19. november 2004 Sjekk om du har mykje søppelfiler - tempfiler som ligg og tek opp plass, detta kan og gjera maskina treg.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 19. november 2004 #7 Skrevet 19. november 2004 Du kan jo gå inn i Windows(regner med at du har Windows) oppgavebehandling og sjekke om det er noen prosesser som går - og du ikke vil skal gå. Dessuten kan du sjekke om det er noen oppgaver(programmer) som tar mye CPU-kapasitet. Det kan jo være et spyware e elign som virusprogrammer osv ikke har tatt.
Superlammet Skrevet 19. november 2004 #8 Skrevet 19. november 2004 Windows oppgavebehandling finner du ved å trykke "Ctrl+shift+esc" forresten.. høres ut som gator ellerno det der.. Men spekulering spekulering.. få en du kjenner som har peil til å se på det.. =P Hvis du kjenner noen som har peil da..
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #9 Skrevet 19. november 2004 Har du lastet ned Service Pack 2 for windows? Da går det treeegt! samme gjorde jeg. pcn klikka helt og måtte reinnstallere hele os'et. :evil:
Gjest Kaffegjesten Skrevet 19. november 2004 #10 Skrevet 19. november 2004 Har lastet ned XP SPII for Windows på nå 5 stk pc'er. Ingen problemer bortsett fra at forskjellige nettverkstilkoblinger måtte reinstalleres. Etterpå gikk det slett ikke tregere. Det som skjedde ar at pc'ene spurte hele tiden om den skulle gjenopprette nettverksforbindelse - og det spørsmålet ble jeg lei fort. Har du vært inne på f eks www.hardware.no - forum - nettverk - vil du se at mange har hatt og har problemer med XP SPII. Vet ikke helt om jeg vil råde folk til å installere, men tror at for de fleste går det greit.
Hu i Svingen Skrevet 19. november 2004 #11 Skrevet 19. november 2004 Min kjære Barbara døde faktisk da jeg var dum nok til å avinstallere det igjen... Sitter nå på en kjip låne-pc og irriterer meg grønn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå