Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 28 og føler magen er myyye større enn sist jeg var gravid. Men det som er så ubehagelig er at magen føles så tung og "hengete" liksom. Finnes det noe man kan bruke for å støtte den så man unngår "hengemage-følelsen"? Har vurdert å kjøpe for store hold-in-strømpebukser og prøve det, men er virkelig blank her... Noen som har hatt den samme følelsen? Og som har tips?

Anonymkode: 21b5b...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet man kan få kjøpt sånn bekkenbelte som støtter magen også.  Ellers finnes det SHAPE wear for gravide, verdt å prøve.  

Anonymkode: 2d905...719

Skrevet

Det er vanlig at magen er større enn fra det første svangerskapet. Jeg brukte støttebelte mot slutten av svangerskapet og det var virkelig en lettelse. Følte meg mange kg lettere. Det gjorde blant annet at jeg overlevde i min fysisk krevende jobb helt til permisjonen. Her er noen forskjellige støttebelter 

http://www.jollyroom.no/mamma/gravidprodukter/stottebelter?gclid=Cj0KEQjw3ZS-BRD1xu3qw8uS2s4BEiQA2bcfM3_w2VA0DVngjwJU7xYTyRHHn_vcEY271VLfWggTjakaAh5a8P8HAQ

Anonymkode: 8ad3a...4cb

Skrevet

Man skal ikke bruke hold-in når man er gravid. Ville hørt med jordmor, da det finnes hjelpemidler/støttebelte.

Anonymkode: 93629...cf8

• Liker 1
Skrevet

Hva er forskjell på disse beltene? Noen koster jo 900 kr mens andre rundt 150? Savnet det veldig sist da hadde jeg gedigen mage, så skal kjøpe meg ett sånn når magen kommer :)

Anonymkode: f69a8...b1f

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjell på disse beltene? Noen koster jo 900 kr mens andre rundt 150? Savnet det veldig sist da hadde jeg gedigen mage, så skal kjøpe meg ett sånn når magen kommer :)

Anonymkode: f69a8...b1f

De opp mot 900kr er belly bandit som visstnok skal hjelpe å få magen tilbake i form etter graviditeten. Hvor effektivt dette er er usikkert. Korsetter, hold in undertøy osv gjør samme nytten. 

Selv brukte jeg carriwell støttebelte. Den koster 329 inne på den sida og kan fint justeres med borrelås bak. Det letta i hvertfall trykket en god del for meg og gjorde slik at jeg kunne holde meg i bevegelse ute mot slutten i lengre perioder. De billigere støttebeltene inne på sida er mer sånn elastisk strikk som man ikke kan justeres.

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De opp mot 900kr er belly bandit som visstnok skal hjelpe å få magen tilbake i form etter graviditeten. Hvor effektivt dette er er usikkert. Korsetter, hold in undertøy osv gjør samme nytten. 

Selv brukte jeg carriwell støttebelte. Den koster 329 inne på den sida og kan fint justeres med borrelås bak. Det letta i hvertfall trykket en god del for meg og gjorde slik at jeg kunne holde meg i bevegelse ute mot slutten i lengre perioder. De billigere støttebeltene inne på sida er mer sånn elastisk strikk som man ikke kan justeres.

Det har jeg også lurt på. Takk for svar. 

TS

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig at magen er større enn fra det første svangerskapet. Jeg brukte støttebelte mot slutten av svangerskapet og det var virkelig en lettelse. Følte meg mange kg lettere. Det gjorde blant annet at jeg overlevde i min fysisk krevende jobb helt til permisjonen. Her er noen forskjellige støttebelter 

http://www.jollyroom.no/mamma/gravidprodukter/stottebelter?gclid=Cj0KEQjw3ZS-BRD1xu3qw8uS2s4BEiQA2bcfM3_w2VA0DVngjwJU7xYTyRHHn_vcEY271VLfWggTjakaAh5a8P8HAQ

Takk for svar, tror nok jeg bestiller det. Så ut som akkurat det jeg trenger :)  Er dette noe man ikke skal bruke så mye, eller er det bare å bruke det så mye man ønsker, veit du det? :) 

TS

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, tror nok jeg bestiller det. Så ut som akkurat det jeg trenger :)  Er dette noe man ikke skal bruke så mye, eller er det bare å bruke det så mye man ønsker, veit du det? :) 

TS

Det er bare å bruke så mye som du ønsker. Det skader ikke barn eller kroppen på noe vis annet enn å støtte opp ryggen og lette trykket mot bekkenet. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...