Gå til innhold

Hva kjente dere rett før fødsel? Nedpress?

Humlemora

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsfødende i uke 39+2. Har lest på nett og hørt av venninner at de kjente mye nedpress dagene før fødsel. De var også ømme nedentil. Jeg har ingen av disse symptomene, men føler meg superklar! Hodet har vært festet en ukes tid nå. Håper ikke jeg går over termin, er så utålmodig og gleder meg så:) 

Kjente dere nedpress noen dager før termin? Hvordan føles det? Hvilke andre "symptomer" fikk dere på at fødselen var noen dager unna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40+0 med min første i dag, og er veldig nysgjerrig på det samme, så føgler denne.

Har selv ganske kraftige kynnere, en del nedpress og er generelt øm i underlivet og bekkenet. Krysser fingrene for at det betyr at det nærmer seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nedpress uker før fødselen, men ikke den siste uken. Det kjennes ut som noen stikker en strikkepinne langt inni vagina og pirker rundt inni der. Dagene før fødsel hadde jeg maserier. Fødte i uke 41 + O.                                                                                     Jeg misunner deg som skal føde snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ingen nedpress og ingen ømhet. Men hadde maserier i 3-4 uker i forveien.

Anonymkode: 1bd36...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var øm i eggstokkan holdt e på å si. Menssmerta liksom. I tillegg nedpress og maserier. Fekk ho 41+3.

Anonymkode: e3a86...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke et eneste tegn på noe som helst før vannet plutselig gikk😳

Anonymkode: 029fa...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste tegnet jeg hadde var at jeg fikk akkutt behov for å vaske og rydde inni skuffer og skap i hele huset :P 

Anonymkode: 1a24f...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 hadde jeg så og si ingen tegn før vannet gikk. Nå med nr 3 så har ømt underliv, nedpress ved toalettbesøk, kynnere og svake stikninger kommet allerede i uke 20.... 

Anonymkode: f8bfe...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente absolutt ingenting før jeg fikk rier. Kjente ikke engang de riene som ble registrert på ctg dagen før jeg fødte (økt utflod, det rant, så jeg lurte på om vannet hadde begynt å gå noe det antakelig ikke hadde)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

,

Anonymkode: f04a0...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som meg! Nøyaktig slik jeg hadde det, vel.. Nei, nå tenker jeg feil.

Jeg hadde maserier siden uke 32, så hadde det endel lenger, men nedpress? Aner ikke hva det er engang, har to barn og aldri kjent noe press nedover annet enn i utdrivningsfasen.

Anonymkode: f04a0...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...