AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #1 Skrevet 30. august 2016 Skal gå rett på sak. Jeg og sambo har veldig lyst på barn. Vi er begge i starten av 20 årene, men jeg har hele veien sagt at jeg skal ha en utdannelse, fast jobb og egen bolig før vi begynner å tenke på å prøve. Vel, nå er svenneprøven min rett rundt hjørnet, vi har kjøpt oss hus som vi overtar om noen mnd og han har også fast jobb. Men jeh føler kanskje det kan være lurt å etablere seg litt og betale mest mulig ned på boliglån osv før vi skaffer oss en enda dyrere hverdag. Tanker? Anonymkode: 0714c...58a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #2 Skrevet 30. august 2016 Ville ha ventet, dere er for unge. Anonymkode: 01439...24f 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ville ha ventet, dere er for unge. Anonymkode: 01439...24f Hva definerer du som for ung til å få barn? Det finnes modne 20 åringer og umodne 50 åringer... Jeg ønsker ikke å være eldre enn 25 når førstemann kommer. TS Anonymkode: 0714c...58a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #5 Skrevet 30. august 2016 1 minutt siden, Fluffe skrev: Hvor lenge har dere vært sammen? 3 år Anonymkode: 0714c...58a
Fluffe Skrevet 30. august 2016 #6 Skrevet 30. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: 3 år Anonymkode: 0714c...58a Tror nok jeg ville ventet ett år til ihvertfall. Dere er enda unge og det er greit å få svenneprøven unna osv mener nå jeg. 2
Linnea27 Skrevet 30. august 2016 #7 Skrevet 30. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal gå rett på sak. Jeg og sambo har veldig lyst på barn. Vi er begge i starten av 20 årene, men jeg har hele veien sagt at jeg skal ha en utdannelse, fast jobb og egen bolig før vi begynner å tenke på å prøve. Vel, nå er svenneprøven min rett rundt hjørnet, vi har kjøpt oss hus som vi overtar om noen mnd og han har også fast jobb. Men jeh føler kanskje det kan være lurt å etablere seg litt og betale mest mulig ned på boliglån osv før vi skaffer oss en enda dyrere hverdag. Tanker? Anonymkode: 0714c...58a Tja...har dere vaert sammen lenge? Kjenner dere hverandre godt? Tror du han vil bli en god oppdrager/far? Selv om mange i dag venter, betyr ikke det at ikke det kan vaere positivt og vaere unge foreldre ogsaa.Mindre sjanse for sykdommer og mer energi til vaakenetter/leke med barna er jo positivt
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #8 Skrevet 30. august 2016 4 minutter siden, Linnea27 skrev: Tja...har dere vaert sammen lenge? Kjenner dere hverandre godt? Tror du han vil bli en god oppdrager/far? Selv om mange i dag venter, betyr ikke det at ikke det kan vaere positivt og vaere unge foreldre ogsaa.Mindre sjanse for sykdommer og mer energi til vaakenetter/leke med barna er jo positivt Vi har vært sammen i 3 år, kjenner hverandre ut og inn og har et fantastisk fint forhold! Vi har jo våre krangler og uenigheter som alle andre men vi finner ut av det og så er det glemt. Er sikker på at han kommer til å bli en fantastisk pappa, han er verdens snilleste! Han har også ei niese på snart 2 år som han forguder, og ho er også helt hysterisk når onkel er i nærheten veldig gode poeng, og det er derfor jeg ønsker å få førstemann før jeg er 25 ☺️ Anonymkode: 0714c...58a 1
Linnea27 Skrevet 30. august 2016 #9 Skrevet 30. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært sammen i 3 år, kjenner hverandre ut og inn og har et fantastisk fint forhold! Vi har jo våre krangler og uenigheter som alle andre men vi finner ut av det og så er det glemt. Er sikker på at han kommer til å bli en fantastisk pappa, han er verdens snilleste! Han har også ei niese på snart 2 år som han forguder, og ho er også helt hysterisk når onkel er i nærheten veldig gode poeng, og det er derfor jeg ønsker å få førstemann før jeg er 25 ☺️ Anonymkode: 0714c...58a Hores ut som om dere vil bli en fin familie
Ferny Skrevet 30. august 2016 #10 Skrevet 30. august 2016 Jeg tenker at dere har det dere trenger på plass for å få barn. Så spørsmålet er egentlig om dere vil ha noen år der dere bare nyter hverandre, eller om barneønsket er større. Det er fantastisk med barn, men man mister også en del frihet til å være spontan og egoistisk (kun prioritere seg selv og forholdet, fritidsinteresser, reising...). Men det er mange fordeler med å være relativt ung mor - fruktbarheten er på topp, svangerskap og fødsel er gjerne lettere, mer overskudd, man kan få flere barn til sammen enn om man starter senere osv. Du må bare finne ut om det er dette dere vil nå.
fiole Skrevet 30. august 2016 #11 Skrevet 30. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært sammen i 3 år, kjenner hverandre ut og inn og har et fantastisk fint forhold! Vi har jo våre krangler og uenigheter som alle andre men vi finner ut av det og så er det glemt. Er sikker på at han kommer til å bli en fantastisk pappa, han er verdens snilleste! Han har også ei niese på snart 2 år som han forguder, og ho er også helt hysterisk når onkel er i nærheten veldig gode poeng, og det er derfor jeg ønsker å få førstemann før jeg er 25 ☺️ Anonymkode: 0714c...58a Jeg syns dere skal få barn jeg. Utifra det TS skriver, så er alt rundt på plass.
Grønt blad Skrevet 30. august 2016 #12 Skrevet 30. august 2016 Jeg ville tatt svenneprøven, fått jobb og kommet litt i orden i huset, samt betalt ned litt på lånet før dere setter i gang med prøving. Synes det er lurt av deg at du tenker på økonomi oppi det hele. Å flytte inn i hus bringer alltid med seg en del uventede utgifter. De første åra i yrkeslivet er man også økonomisk sårbar. Barn er dyrt, og trang økonomi i tillegg til små barn er gulloppskriften på å ødelegge eller skade et forhold. Siden dere fortsatt er svært unge, har dere ingenting å tape (men alt å vinne) på å vente et par-tre år. Jeg legger til noe som du sikkert ikke vil like, men som likevel er viktig. Man endrer seg mye også i starten av 20-åra fram til midten av 20-åra. Selv om dere har vært sammen i tre år allerede og er sikre på at dere er riktige for hverandre, så kan det være lurt å la det gå et par år til. Dette kommer da i tillegg til det jeg skrev over. Nyt hverandre noen år, få god oversikt over økonomien og kom litt ovenpå økonomisk før dere begynner med prøvingen. Dere vil uansett være unge foreldre 4
Hjärtat Skrevet 30. august 2016 #14 Skrevet 30. august 2016 Jeg tenker at det at du må inn her for å spørre om dere skal begynne å prøve, er et svar på at nei, dere burde vente litt til. Du virker ikke helt klar. 1
Frostrose Skrevet 30. august 2016 #15 Skrevet 30. august 2016 Veldig mange i dag venter for lenge. Føler du deg klar, er det bare å starte! Personlig ville jeg ventet et år for å ha jobbet noen mnd før du blir gravid slik at du opparbeider deg rett til penger. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #16 Skrevet 31. august 2016 Jeg ville ha hoppet i det For ung er du nå hvertfall ikke. Anonymkode: 07da1...376
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #17 Skrevet 31. august 2016 Rammene er jo straks på plass, så det er jo ingenting i veien for å sette i gang om det er der dere ønsker. Perisnlig ville jeg ha ventet, men det er fordi jeg på ingen måte ønsket å være 25 eller yngre da jeg fikk barn og jeg ville også være gift først. Anonymkode: 485d6...89f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #19 Skrevet 3. september 2016 Å absolutt få unger før 25 burde ikke være en prioritet i seg selv. Virker som om du har litt hastverk....det trenger du ikke ha. Spørsmålet er om dere er forebredt og har ting på stell, og kan gi ungen et stabilt, godt liv. Hvis dere har det, så er det ingenting i veien for å prøve. Ut if ra det jeg har lest i tråden så synes jeg ikke dere skal starte noe prøving før dere har flyttet inn og fått etablert dere i både hus og jobb, med tanke på blant annet at det er en fordel å ha stått i fast jobb en stund ifm rettigheter på foreldrepenger, og andre ting som kanksje må tas hensyn til vnår dere flytter inn i et hus som kan komme uventet på. Det er greit å vite at mest mulig er "pakket og klart" før man setter en unge til verden, slik at du kan gå igjennom graviditeten på en mest mulig positiv måte av hensyn til både deg selv, barnet og din kjæreste. Anonymkode: 50162...948
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå