AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #1 Skrevet 30. august 2016 Jeg har ikke så mange venninner, men hun her går meg på nervene nå! Det er vanskelig å legge avtale med ho for du vet ikke om hun avlyser eller ikke. Hun kan avlyse samme dag. Noe som gjør det enda mer irriterende! Nå avlyste hun på lørdag igjen. Bare time før vi skulle møtes i byen. Nei, kunne visst ikke likevel sa hun. Ingenting om hvorfor hun ikke kunne. Det er så ufattelig kjedelig når du har en avtale og personen bare avlyser Ikke tar det seriøst. Dette er tredje gang hun avlyser nå. Jeg er drittlei. Skal jeg bare droppe henne som venninne? Hvorfor ha en venninne som ikke kan møte deg og avlyser avtaler? Det er bare så kjedelig Anonymkode: 1fa43...049
livmor Skrevet 30. august 2016 #2 Skrevet 30. august 2016 Jeg har også ei sånn venninne. Utrolig kjedelig! Hun er virkelig verdens søteste, men etter utallige avlysninger har jeg rett og slett innsett at jeg ikke kan lage avtaler med henne. I hvert fall ikke oss to alene. Er vi flere, blir man ikke så sårbar for avlysninger, så da er det greit. Min venninne har alltid en unnskyldning for hvorfor det ikke passer allikevel, men etter hvert har jeg skjønt at det nok ikke betyr like mye for henne å holde våre avtaler, som det gjør for meg. Litt sårt, selvsagt, men det må jeg bare forholde meg til. Kutter henne ikke ut på grunn av dette, og lager heller ikke noe nummer ut av det, men avtaler ikke noe på tomannshånd med henne lenger. En og annen spontanprat og kaffekopp blir det uansett, og det er veldig hyggelig og prates en gang i blant. Drama og dumping er ikke helt min stil. 2
mintgrønn Skrevet 30. august 2016 #3 Skrevet 30. august 2016 Jeg hadde også en slik venninne som avlyste alltid i siste lite. Det var alltid hun som tok initiativ til å finne på noe så jeg har aldri skjønt hvorfor hun avlyste det nesten hver gang. Til slutt ble jeg ganske lei og har jeg sagt nei til å møtes. Det er veldig irriterende å planlegge noe en dag og kanskje måtte si nei til andre 'tilbud', for å så sitte hjemme en hel kveld igjen fordi hun har avlyst. Kan ikke si at jeg savner henne som venninne. 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 Jeg hadde en kamerat som gjorde det, melde meg gjerne når satt på banen til sentrum,når jeg sa ifra at han måtte si fra før og ga han tidspunkt når han måtte si ifra og da begynte han sende før jeg hadde dratt hjemme fra (så det var jo noe), det var flere avtaler på noen mnder, det var han måtte jobbe overtid, han skulle ut med jobb kollegaene, han hadde møtt en sjekk fyr på holdeplasse,og favoritt unskyldningen hans Jeg må passe barna til søstra, Så jævla respektløs ovenfor meg, nulll respekt for min tid. Jeg kuttet han ut. Jeg møtte han 5-6 år senere på tbanen og ble med han hjem (han er homse), det var veldig koslig, og ett par uker senere spurte jeg om han ville være med på en gratis Surfe Rosa konsert, som han takket ja til, tror du ikke han avlyste like før konserten med favoritt unskyldningen sin, jeg skal passe på barna til søstra mi, en unskyldning han brukte hele tiden. Alltfor mye. Jeg kuttet han ut tvert, uten å gi flere sjanser den gangen,da Jeg skjønte at han ikke hadde forandret seg i det helle tatt. Og heller ikke kom til å gjøre det. Avtale er en avtale, og når man får beskjed 30 min før man skal møtes har man ikke mulighet til å la andre avtaler. Slike fok bryr seg ikke om deg, kutt henne ut, Er mitt råd. Anonymkode: d1675...59f 2
AgentFassbender Skrevet 30. august 2016 #5 Skrevet 30. august 2016 Bare si ifra til henne at du er lei av det og at det plager deg?! Kommunikasjon er alfa og omega. Kommunikasjon er et ord som flere her burde lære seg, og eventuelt prøve å kommunisere med den andre parten om det er problemer. Fremfor å la et helt forum sette griller i hodet på deg. 5
Elise Den Femte Skrevet 30. august 2016 #6 Skrevet 30. august 2016 Høres ut som meg. Jeg har sterk sosial angst. Har du forsøkt å snakke med henne om dette? 2
LittleBabyBlue Skrevet 30. august 2016 #7 Skrevet 30. august 2016 Har innsett at sånne venner er ikke verdt min planlagte tid. Dukker det opp noe mer interessant så dumper de en med en gang. Fullstendig ego i huet. Kan fint gjøre noe med de på sparket eller hvis det er en gjeng som møtes, men hvis de vil gjøre noe bare vi to gidder jeg ikke. Samme gjelder for de som tror man blir sittende og vente på de et par timer, da har jeg gått og kommer ikke tilbake.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #8 Skrevet 30. august 2016 8 minutter siden, AgentFassbender skrev: Bare si ifra til henne at du er lei av det og at det plager deg?! Kommunikasjon er alfa og omega. Kommunikasjon er et ord som flere her burde lære seg, og eventuelt prøve å kommunisere med den andre parten om det er problemer. Fremfor å la et helt forum sette griller i hodet på deg. Jeg sa i fra til min kamerat flere ganger, han var kjempe sosial (fester/ute på byn/konsertet, ol). Jeg har også hatt en venninne som var slik, tok det opp med henne. Hun fortsatte med oppførselen. Jeg kan være enig om ta en prat med henne , og la henne ha muligheten å forandre oppførsel, men hadde nok ikke gitt mer enn 3 sjanser. Anonymkode: d1675...59f
Gjest chisandra Skrevet 30. august 2016 #9 Skrevet 30. august 2016 Kan du ikke ta det opp med henne, ts? Noen ganger ligger det pur respektløshet bak, men andre ganger er det noe annet, f.eks. sosial angst etc. Da kan man være veldig innstilt når avtale inngås, for så å trekke seg i siste liten når tiden kommer. Vondt og irriterende for de rundt, men enda verre for den som er rammet. Sjekk om det kan være tilfellet med venninnen din - og ta det derfra.
Helena83 Skrevet 30. august 2016 #10 Skrevet 30. august 2016 Jeg tror noen bare er sånn, men jeg merker at jeg blir veldig usikker om noen aldri har tid til å treffes. Da tenker jeg at jeg kanskje skulle tatt et hint om at de ikke vil møtes, og bare prøver å unngå meg i stedet. Men det kan være så mange grunner til det, men man kan jo begynne å lure om de aldri har tid..
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #11 Skrevet 30. august 2016 3 minutter siden, Helena83 skrev: Jeg tror noen bare er sånn, men jeg merker at jeg blir veldig usikker om noen aldri har tid til å treffes. Da tenker jeg at jeg kanskje skulle tatt et hint om at de ikke vil møtes, og bare prøver å unngå meg i stedet. Men det kan være så mange grunner til det, men man kan jo begynne å lure om de aldri har tid.. Har du lest tråden? Det handler ikke om de har tid,men at venninnen har laget avtale, og avlyser i siste sekund-hele tiden Det har ikke blitt nevnt om det var venninnen eller ts som spurte om å finne på noe, og er heller ikke vesentlig. Anonymkode: d1675...59f
Frøken888 Skrevet 30. august 2016 #12 Skrevet 30. august 2016 Hvorfor ikke ta en prat med henne som alle sier? Det hjelper virkelig ikke å irritere seg over ting hvis du ikke tar tak i det. Kommunikasjon er en fin ting. Hvis avlyste avtaler er nok til å kutte et vennskap så er kanskje ikke vennskapet så liv lags uannsett. Er du 100 % sikker på at hun er fysisk eller psykisk frisk? At det ikke er en årsak til hennes avlysninger. Jeg har flere venner som dette, og blir så klart skuffet. Samtidig veit jeg årsaken til dette og kan ikke klandre de. Årsakene fikk jeg vite etter flere år med dette, de ønsket ikke å dele noe så sårbart og skamfult før de var klare for det (mange diagnoser folk holder skjult pga andres dømming). En kamerat har adhd og er elendig på å holde faste avtaler, lager flere avtaler og glemmer fort. Han er blitt flinkere med årene, men til tider irriterende. Jeg vil heller ha gode venner, og jobber for et sterkt vennskap istedenfor å kutte de ut så fort de tråkker feil. Det er nå meg, bare synd at mange jobber så sterkt for å beholde kjæresten sin, men venner virker det som at innsatsen er lavere. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #13 Skrevet 30. august 2016 Jeg har også en slik venninne. Når jeg avtaler med henne regner jeg egentlig med at hun ikke kommer. Jeg har alltid en backup plan. Ikke med noen andre da selvsagt. Men jeg har kanskje en plan om å se en film eller gå tur, trene eller lignende om hun ikke kommer. Så blir jeg heller positivt overrasket om hun kommer. Pleier også å spørre henne samme morning eller kvelden før om hun husker hun skal komme eller at hun fortsatt kan eller lignende. Jeg blir fortsatt sint/irritert hver gang hun ikke kommer og jeg sier ifra hver gang at det er dårlig gjort. Hun sier unnskyld osv, men det gjentar seg mange ganger. Så så veldig lei seg er hun ikke. Er ikke ofte vi avtaler ting, for det er jo egentlig umulig å forholde seg til henne. Anonymkode: 3c3fe...fc8 1
fiole Skrevet 30. august 2016 #14 Skrevet 30. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke så mange venninner, men hun her går meg på nervene nå! Det er vanskelig å legge avtale med ho for du vet ikke om hun avlyser eller ikke. Hun kan avlyse samme dag. Noe som gjør det enda mer irriterende! Nå avlyste hun på lørdag igjen. Bare time før vi skulle møtes i byen. Nei, kunne visst ikke likevel sa hun. Ingenting om hvorfor hun ikke kunne. Det er så ufattelig kjedelig når du har en avtale og personen bare avlyser Ikke tar det seriøst. Dette er tredje gang hun avlyser nå. Jeg er drittlei. Skal jeg bare droppe henne som venninne? Hvorfor ha en venninne som ikke kan møte deg og avlyser avtaler? Det er bare så kjedelig Anonymkode: 1fa43...049 Denne venninna kan du bare droppe! Du fortjener bedre. Til alle dere som opplever dette kutt ut!!! Jeg har opplevd dette selv og det er J vla irriterende og ikke minst svært sårende. 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. august 2016 #15 Skrevet 30. august 2016 Det der hadde jeg ikke giddet, hadde droppet henne.
Gjest HappyWaffle Skrevet 30. august 2016 #16 Skrevet 30. august 2016 Har ei venninne som er sånn. Hun avlyste en fest 1 time før alle skulle komme, sa at kjæresten hadde fått omgangssyken, men to timer senere la hun ut snap på mystory h or de var på fjellet, grillet og fisket (det orker man ikke med omgangssyken). Hun er også en person som mer en gjerne møter deg om det er til hennes fordel. Feks når hun veit at du skal lage digg middag, har bakt noe godt osv. Ellers så gidder hu ikke å stikke huet innom for en kopp kaffe en gang. Dette har nå ført til at hun ikke blir spurt om å bli med på noe lenger, nettop fordi det ikke går an å forutsi om hun faktisk mener ja, eller ja helt til noe bedre dukker opp. Sånne mennesker er så jævla irriterende. Men vi gidder bevisst ikke å ta kontakt med henne mer. hun snakker konstant om at det er sååå lenge siden vi har funnet pæ noe sammen, men hun gidder ikke å prøve en gang så da kan hun egentlig ha det så godt.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #17 Skrevet 30. august 2016 26 minutter siden, Frøken888 skrev: Hvorfor ikke ta en prat med henne som alle sier? Det hjelper virkelig ikke å irritere seg over ting hvis du ikke tar tak i det. Kommunikasjon er en fin ting. Hvis avlyste avtaler er nok til å kutte et vennskap så er kanskje ikke vennskapet så liv lags uannsett. Er du 100 % sikker på at hun er fysisk eller psykisk frisk? At det ikke er en årsak til hennes avlysninger. Jeg har flere venner som dette, og blir så klart skuffet. Samtidig veit jeg årsaken til dette og kan ikke klandre de. Årsakene fikk jeg vite etter flere år med dette, de ønsket ikke å dele noe så sårbart og skamfult før de var klare for det (mange diagnoser folk holder skjult pga andres dømming). En kamerat har adhd og er elendig på å holde faste avtaler, lager flere avtaler og glemmer fort. Han er blitt flinkere med årene, men til tider irriterende. Jeg vil heller ha gode venner, og jobber for et sterkt vennskap istedenfor å kutte de ut så fort de tråkker feil. Det er nå meg, bare synd at mange jobber så sterkt for å beholde kjæresten sin, men venner virker det som at innsatsen er lavere. Jeg jobber sterkt med å beholde mine vennskap, MEN det må faktisk gå begge veier. Jeg kan være sinsykt fleskibel, og møte folk på halveien, MEN jeg er ikke venner med folk hvor det er kun jeg som må ta den jobben. Man må være to stk for samarbeide. Jeg forventer at mine ønsker skal bli respektert til tider og, det er ikke bare min jobb å ta hensyn til alle- Anonymkode: d1675...59f
strawberry Skrevet 30. august 2016 #18 Skrevet 30. august 2016 Du kan selvsagt ta det opp med henne, men har selv erfart at det egentlig ikke hjelper. Valgte selv å kutte henne ut til slutt, valgte meg heller andre venner som klarte å holde en avtale. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #19 Skrevet 30. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber sterkt med å beholde mine vennskap, MEN det må faktisk gå begge veier. Jeg kan være sinsykt fleskibel, og møte folk på halveien, MEN jeg er ikke venner med folk hvor det er kun jeg som må ta den jobben. Man må være to stk for samarbeide. Jeg forventer at mine ønsker skal bli respektert til tider også, det er ikke bare min jobb å ta hensyn til alle- Anonymkode: d1675...59f "også Anonymkode: d1675...59f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #20 Skrevet 31. august 2016 Den 30.8.2016 at 14.51, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en kamerat som gjorde det, melde meg gjerne når satt på banen til sentrum,når jeg sa ifra at han måtte si fra før og ga han tidspunkt når han måtte si ifra og da begynte han sende før jeg hadde dratt hjemme fra (så det var jo noe), det var flere avtaler på noen mnder, det var han måtte jobbe overtid, han skulle ut med jobb kollegaene, han hadde møtt en sjekk fyr på holdeplasse,og favoritt unskyldningen hans Jeg må passe barna til søstra, Så jævla respektløs ovenfor meg, nulll respekt for min tid. Jeg kuttet han ut. Jeg møtte han 5-6 år senere på tbanen og ble med han hjem (han er homse), det var veldig koslig, og ett par uker senere spurte jeg om han ville være med på en gratis Surfe Rosa konsert, som han takket ja til, tror du ikke han avlyste like før konserten med favoritt unskyldningen sin, jeg skal passe på barna til søstra mi, en unskyldning han brukte hele tiden. Alltfor mye. Jeg kuttet han ut tvert, uten å gi flere sjanser den gangen,da Jeg skjønte at han ikke hadde forandret seg i det helle tatt. Og heller ikke kom til å gjøre det. Avtale er en avtale, og når man får beskjed 30 min før man skal møtes har man ikke mulighet til å la andre avtaler. Slike fok bryr seg ikke om deg, kutt henne ut, Er mitt råd. Anonymkode: d1675...59f Hehe. En fyr jeg var på en 20-minutters lang date med før i tiden brukte "jeg må hjem for å passe min 12 år gamle bror" som "farvel-unnskyldning". Kan jo ikke annet enn å le av det i etterkant, men det hadde vært mer praktisk om folk ikke bare kunne vært direkte. Anonymkode: 56b50...a6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå