Gå til innhold

Oppgjør boligsalg, hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge må jeg forvente at det tar før jeg får oppgjøret fra boligsalg?

Det er i dag 20 dager siden ny eier overtok, og vi venter fortsatt på pengene. Det ble sagt på overlevering at det ville ta 10-14 dager før pengene kom, da vi ikke får dette utbetalt før tinglysningen er klar. Har forsøkt å ta kontakt med megler, men får ikke kontakt. 

Anonymkode: 0d2e5...034

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For vår del tok det vel et sted mellom 2 og 3 uker. Ta kontakt med oppgjørsavdelingen og hør hvordan det ligger an.

Anonymkode: 630b9...181

Skrevet

Hos oss tok det nesten en mnd (å få betalt) fordi det viste seg å være en heftelse som gjorde at tinglysningsen måtte sendes inn på nytt. Ring megler igjen.

Anonymkode: 2ace7...740

Skrevet (endret)

Det tok ca åtte dager for oss, fra megler sendte inn dokumentene til tinglysning osv. Altså, det tok ca åtte dager fra da av og til pengene var på konto uken etter.

Endret av Million
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i dag 20 dager siden ny eier overtok, og vi venter fortsatt på pengene. Det ble sagt på overlevering at det ville ta 10-14 dager før pengene kom, da vi ikke får dette utbetalt før tinglysningen er klar. Har forsøkt å ta kontakt med megler, men får ikke kontakt. 

Ring igjen! Får du ikke tak i megler, så ringer du å får snakket med de som har med oppgjøret å gjøre.

Anonymkode: 105c2...127

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med megleren. Dette er hans ansvar.

Anonymkode: 09d6e...24e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...