Gå til innhold

Så mye syting og klaging!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

:evil:

Etter å ha lest litt på forumet de siste ukene er jeg mildt sagt oppgitt over hva dere kommende bruder kan finne på å bekymre dere over, klage eller syte over. Man kan jo bli deprimert av mindre. Hva med å være litt mere positive og avslappet. Jeg gifter meg til helgen og kan ikke si jeg har hatt noen grunn til å være negativ eller nedfor eller forbanna.

Nei, jenter - ta dere sammen og gled dere til den største begivenheten i livet deres. Ha det gøy på bryllupsdagen og gi blaffen i om ikke alt går helt etter skjema. Det har jeg og min tilkommende tenkt å gjøre.

Lykke til alle sammen! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker.............hm kanskje denne klagingen er et tegn på at man egentlig ikke er rede for å planlegge og gjennomføre et bryllup :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er faktisk enig i mye av det dere skriver. Det er mange som stresser seg alt for mye opp og syter og styrer på som om de er de eneste som gifter seg her i verden.

Jeg kan ikke fordra at folk klager og syter for alt mulig. Kan være enig med Care at mange kanskje burde vente litt dersom det er så mye ork innvolvert. Planleggingen for vår del var morsom og vi hadde derfor 100% kontroll hele tiden.

20April2002 (litt småhissig i dag) :-)

Skrevet

Ååå - bare syt og klag litt her. Det er vel bedre å få ut litt frustrasjon her enn andre steder? :wink:

Jeg synes allikevel man bør fokusere på det positive ved bryllupet! :D

Skrevet

Joda, av og til er det tråder her som jeg syns er litt for sytete, men det er jo det som er så greit her: Vi kan bare velge å ignorere spørsmål vi ikke har lyst til å svare på.. Det gjør jeg :)

Men ellers syns jeg det er vanskelig å si helt hva som er syting og hva som er et reelt problem. Vi kjenner jo ikke hverandre og får ofte bare en del av historien. Da kan kanskje ting virke litt mer sutrete enn de i virkeligheten er. Oi rotete dette ;)

Skrevet

Er enig i at det er mye syting og klaging herinne. Syns det er litt rart egentlig. Vi planlegger jo det som visstnok skal bli vår lykkeligste dag.

Jeg storkoste meg med planleggingen til bryllupet!!! :lol:

Skrevet

her er jeg faktisk ganske enig. Det ER mye syting her. Altfor mange som klager over gjestene, brudgommen og hvor lite han gjør i forbindelse med bryllupet osv. Synd i grunnen når det er en så stor dag man skal feire ..

Heldigvis knyttet forberedelsene mannen min og jeg mer sammen i stedet for å lage dårlig stemning mellom oss. :)

Gjest Solskinn
Skrevet

Det er forskjell på syting og syting, da!

Jeg syns det er helt ok at man kan skrive av seg frustrasjoner her i bladt, det er jo ikke alt man trenger å öse over sine närmeste, noen ganger trenger man en sikkerhetsventil! Slipper man ut frustrasjonene kan man jo fokusere på det hyggelige!! Personlig har jeg mer forståelse for at noen trenger litt hjelp og stötte i blandt enn at man skal dele med seg av hver liten detalj fra forberedelsene, men det er nå meg, da!

Skrevet

Enig! Men, hvis folk var litt flinkere til å skrive titler kunne en jo styre unna de verste?!

Skrevet

Det er viden kjent at damer liker å syte og klage. Men slikt har det vært i århundrer, kanskje derfor det tok så lang tid for damer å få stemmerett?

Jeg tror det.

Hadde det vært damer som hadde rula verdenshistoriens gang hadde vi ikke kommet til det punkt vi er idag. Krig og terror har gitt oss teknologiske vidundere, som micro og internett, som ville vært utelukket dersom kvinner hadde bestemt.

Parlamentarismen ble skrevet rundt et cafebord full av rødvinsdrikkende herrer, de hadde noe alkoholrus den lov som Norges grunnlov bygger på. Hvorfor inkluderte ikke disse majestetiske herrer, Danton, Marat og Robespierre, kvinner? I 1808 ble negerslaveri grunnlovsfestet forbudt av den amerikanske kongressen, hvorfor ga dem ikke kvinner i samme anledning stemmerett?

Hva er det fortidens menn prøver å advare oss imot? Kan det være sutringa? Denne generelle misforståelsen og den evige kveruleringen?

Vi bør belyse alle sider i en så viktig sak som denne.

Waco

Skrevet

Jeg tror grunnen til at man 'syter' over forskjellige ting er at det er utrolig mange følelser rundt dette med bryllup. Ikke bare fra bruden og burgommen, men fra familie og venner også. Jeg har reagert på at det er veldig mange forventninger rundt dette med bordplassering, antrekk, mat etc, etc.

Alle disse forventningene gjør at man ofte blir nedbrutt eller irritert over at folk absolutt skal blande seg inn i planleggingen. :cry:

Da er det greit å ha KG som 'klagemur'. :P

Skrevet

Er enig med CEL.

Det eg som oftast reagerer på her inne, er at ein del som er uenige, svarar på ein veldig krass og til tider uhøfleg måte.

Sjølvsagt skal me vera ærlege, det er jo ærlege svar ein søker her inne, men ærleg er ikkje synonymt med uhøfleg.

Det meste kan formulerast på mange ulike måtar, også ein "fin", utan at meininga vert endra.

Sjølvsagt har me alle ulike måtar både å uttykke oss på, og oppfatte på, og eg meiner absolutt ikkje at dei som har sterke meiningar skal halde kjeft, det vert jo kjedeleg. Eg trur ikkje heilt at dei som kanskje kan svara litt krasst eigentleg hadde tenkt å fornærma nokon, berre uttrykkja djup uenighet. I tillegg er kanskje enkelte litt for hårsåre også, som igjen fører til FLEIRE sure svar.

Eg synest det er skildnad på bekymring og syting, akkurat som det er skildnad på motargumentering og kverulere.

Og - nei - eg synest ikkje ALLE som uttrykker uenighet her inne er uhøflege, "berre" ein del.

Eg håpar de forstår kva eg meiner, og det var ikkje meininga å fornærme folk, det er eigentleg berre eit hjartesukk. (= IKKJE syting :wink: )

Det er ikkje til å unngå at nokon føler seg tråkka på tærne til tider, sånn er det berre, men i enkelte tilfelle kan litt omformulering resultera i MINDRE såre tær, kanskje?

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med Mailin!

En viktig ting å huske på er faktisk også å være generøs i sin tolkning av det folk skriver. Man bruker et veldig muntlig språk og det fører til at uttalelser kan virke krassere enn de egentlig er ment, fordi man mangler glimtet i øyet, klappen på skuldern osv. Altså:

VÆR TOLERANTE I TOLKNINGER AV DET FOLK SKRIVER!!!!

Gjest Litt enig i dette
Skrevet

Er litt enig i at det er en del ting som blir overdimensjonert her inne.

Det er lite fokus på at dette er den dagen man skal vies til den man skal dele resten av livet med, den man elsker, den man ikke kan leve uten.

Dette er faktisk ganske svære greier i forhold til om svigermor sitter her eller der og hvilken farge det er på serviettene (noe gjestene forøvrig driter langt i - bare så det er sagt)

Fokuser på det som er viktig, senk skuldrene, ha det moro, og husk at folk ble gift før KG fantes også, og de hadde store, flotte selskaper.

Skrevet

Greit nok at det er syting og klaging, men vet dere hva. Det gjør meg ingen verdens ting! (Og hvorfor skulle det det?)

Grunnen til det er at dette er et forum hvor man kan få hjelp og råd. La nå folk som er frustrerte også få lov til å være her inne å uttrykke sine følelser, da... Det er opp til hver enkelt hva man vil lese og svare på, er det ikke?

Tror ikke noen her inne har noe, mer enn andre, krav på å bestemme hva som skal bli diskutert eller ikke på disse sidene. Det reagerer faktisk jeg på; at noen på disse sidene "hever seg over andre" og bestemmer hva som går ann å skrive og hva som bør droppes.

Husk også at det er mye følelser inne i bildet når det gjelder bryllup. Ikke alle tar alt like "kuli" her i livet. Noen har mer nerver enn andre.

I tillegg ser jeg at noen har det klart "verre" enn andre når det gjelder familie og nær slekt. Det er klart at folk må få lov å skrive om foreldre som boikotter bryllupet, sure forlovere etc. Selv om dere, som misliker denne sytingen, ikke har det sånn, er det noen som har det. Prøv å sett dere inn i andres situasjon, og ikke bare sammenlign med dere selv!

YTRINGSFRIHET! :D

Skrevet

Hei Jenter!

Jeg må si at jeg for det første er relativt fersk her inne, og har sittet noen timer de siste dagene og lest hva vi bruder bekymrer oss for, og hva vi ikke bekymrer oss for.

Jeg oppfatter ikke temaene som klagemur, men mange av temaene er svært spennende, i det jeg ofte har trodd at det var bare meg som tenkte sånn eller sånn. I tillegg har jeg fått en masse kjempefine tips og ideer både til pynting og buketter og alskens, som jeg ikke engang har tenkt på. :o

Om noen er frustrerte, så kan jo "vi andre" støtte opp, i stedet for å kritisere jenter som sliter med litt forskjellig i forkant av bryllupet.

Jeg er enig i at vi IKKE må glemme hva denne dagen dreier seg om, oppi aall planlegging og innblanding fra den ene eller den andre.

Nei, la oss kose oss med planleggingen og med forberedelsene, og støtte de som kanskje på et tidspunkt blir litt oppgitte, kanskje havner vi der selv............

Gifter oss i midten av September, og er så vidt begynt med detaljer....

Men det skal gå så fint, har det meste klart nå, inne i hodet mitt i alle fall :wink:

Skrevet

Helt enig med lillebrura! Kommer man over innlegg man syns er sytede, så ignorer dem da vel! :x Forumet er her for alle!! Og så lenge det ikke er snakk om personhets, så syns jeg at folk må få fortelle det de har på hjertet. Har vært her inne nærmere ett år nå. Og har selvsagt fått lest en god del innlegg. Har fått det intrykket at de som har "sytet og klaget" her inne har fått den støtten de så sårt trengte (enten det var ris eller ros) og så kommet seg på bena igjen. Alle har de fått en flott bryllupsdag til tross for diverse kriser. Og det er da bra! Nei til dere som har ting som plager dere - bare spytt dem ut. Her inne fins det nok av jenter (og noen få gutter?) som er villige til å gi gi deg det ekstra lille puffet du trenger til å fortsette. :D Hilsen en som har hatt utrolig stor nytte av disse sidene! Takk til Kvinneguiden for at dere eksisterer. :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...