Gå til innhold

Forsikring katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en bra forsikring på katt?

Katten er 6 år, kastrerte hunnkatt. Ingen rase, vanlig huskatt. MEN vi betalte 1500kr for henne fordi hun er fra dyrebeskyttelsen, om det har noe å si??

Fra før har jeg forsikring hos if, trykket inn tallene for henne, og det står at jeg kan få forsikring for 121kr mnd.

Dekning av veterinærutgifter 15 000,- står det...Jeg sjekket opp i hva det vil si og fikk opp dette:  ( Veterinærutgifter dekkes med inntil valgt forsikringssum per år, og gjelder ved både ulykke og sykdom. Medfødte/arvelige lidelser, adferdsforstyrrelser, forebyggende behandling, kastrering og sykdommer i munnhulen er ikke dekket. Deformert gane og misdannede luftveier for Exotic og Perser er ikke dekket. Forsikringen gir ikke rett til utbetaling ved sykdom som oppstår innen 20 dager etter at forsikringen ble kjøpt. )

Inntill valgt forsikringssum pr år? Da får jeg kun dekket 1452,- siden det er det jeg betaler på et år?? If har heller ikke en knapp for huskatt, så jeg valgte bare øvrige raser, så er usikker på om de dekker huskatter egentlig.

Prøvde det samme på Agria og da kom det opp 165 kr mnd.Kan være de dekker mer da?

Men synes det var rart, stod at Agria ikke kun tegne livsforsikring på katter over 6 år, men jeg trykket at hun var 6 år nå i sommer.

Anonymkode: 6de8d...9fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har valgt Agria og det vil jeg anbefale til alle som spør :) De dekker nå også FORL inntil en viss sum og du kan velge mellom hvor høy egenandelen skal være, hvor høy forsikringssummen skal være (30 000,- eller 60 000,-) osv osv. Er det så viktig med livsforsikring når du "bare" har betalt 1500,-? Jeg ville aldri ha hatt en forsikring som bare dekker 15 000,-. Katten min er skadet og vi trengte mye mer enn 15 000,- når vi drev med undersøkelser. I tillegg varer forsikringen livet ut, selv om forsikringssummen går ned når katten fyller et visst år. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Agria :)

Skrevet

Støtter @Brimi

Anonymkode: f60f7...58b

Skrevet

Begge våre katter er forsikret i Agria for 50 000, dvs inntil 50 000 kr per år i veterinærutgifter vil dekkes ved sykdom eller skade. Vi har en fast egenandel på 15% og har hatt god bruk for forsikringen på begge to ved to separate uforutsette hendelser.
Gamlepus har noen klausuler i forsikringen de ikke dekker fordi hun var godt voksen da hun ble forsikret, mens minstemann er forsikret for absolutt alt Agria dekker fordi han ble forsikret før 6mnd.

Jeg betaler rundt 2500 per halvår totalt.
Vi har ikke valgt livsforsikring fordi vi har adoptert kattene via FoD Oslo, hvor du bare betaler en symbolsk sum på 800-1000 kroner per kattunge/katt, og det er bare innkjøpsummen du får igjen ved evt dødsfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...