AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Er det nok å gå turer på rundt 6000-7000 skritt hver dag med hund? Tar 1 - 1,5 timer. Anonymkode: aa4d3...1d7
Forundret.. Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 (endret) 1,5 time på 7000 skritt? Da går dere vel i sneglefart ? Jeg synes forresten at det er lite hvis det er kun det hunden får av tur i løpet av dagen. Sammenlikner da hvor langt jeg kommer meg rundt på 7000 skritt. Endret 29. august 2016 av Forundret..
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 De skal lukte på absolutt alt på tur så det går sakte Anonymkode: aa4d3...1d7
Tabris Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 Antall skritt er meningsløst når det gjelder å måle hva som er nok for hunden. Det kommer an på mye - hva slags hund har du? Hvor stor er den? Hvilken rase er det? Hvor gammel er den? Hvor går dere? Er hunden løs? Gjør dere noe mental aktivisering (triksetrening, lydighetstrening, nesearbeid...) utenom? Jeg tenker at en tommelfingerregel for hva som er ideelt for en hund, er variasjon. Èn dag går man lang skogstur hvor hunden får løpe løs og snuse som den vil. En annen dag går man bare kort tissetur, men går f.eks et spor eller trener søksarbeid i tillegg. En annen dag går man en times båndtur sammen med en annen hund, en annen dag igjen jogger man med hunden osv osv. Variasjon tror jeg er nøkkelen. Fysisk mosjon, snuse- og dilletur, sosialisering med andre hunder og mental aktivisering i en god blanding og balanse. 1
Mayoo Skrevet 30. august 2016 #5 Skrevet 30. august 2016 20 timer siden, Forundret.. skrev: 1,5 time på 7000 skritt? Da går dere vel i sneglefart ? Jeg synes forresten at det er lite hvis det er kun det hunden får av tur i løpet av dagen. Sammenlikner da hvor langt jeg kommer meg rundt på 7000 skritt. Jeg bruker ca to timer på en tur på 10.000 skritt og jeg er langt i fra en sneglegåer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå