AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Jeg gikk igjennom ett samlivsbrudd for 20 måneder siden, det har resultert i en runde i retten hvor far anket dom fra tingretten til lagmannsretten, for så å trekke hele saken ukene før rettsmøte dato med undertegnet brev om at samarbeidet var mye bedre mellom ¨mor og far¨. Far har fra før meldt inn melding til barnevernet to ganger hvor saken er henlagt. I etterkant av at saken ble trukket fra hans side fikk jeg brev om bekymringsmelding fra barnevernet to uker etter, startmøte ble åpnet og saken henlagt da det var åpenbart ikke hold i hans melding. Jeg angivelig ruset meg på amfetamin og var aldri sammen med mine barn. Nå har hans kjæreste lagt inn melding om bekymring sånn knappe to måneder etter forrige medling med anklager om at jeg antakeligvis doper mine barn ned på sovemedisin og overlater de alene om natten/ikke oppsyn, at jeg ikke gir de verken mat, kjærlighet eller omsorg. Innholdet er såpass graverende at jeg begynte å gråte når jeg kom til delen som omhandler at jeg doper mine barn. Far finner også alltid ut av hva jeg gjør selv om han er blokkert overalt samt de som er nært i hans nettverk. Han finner ALLTID ut hva jeg gjør. Jeg har lenge forsøkt å forklare for både min advokat, sakkyndig, rettsinnstanser, barnevern og helsestasjon om at far ikke kommer til å slutte med denne formen for nedpsyking som han driver med. Da jeg traff barnevernet i dag sa damen at hun trodde at forrige møtet ville være det siste noe jeg poengterte at jeg sa til henne sist ikke kom til å skje, at far ikke kommer til å la meg/oss være. Jeg trenger hjelp, rettere sagt for å komme i kontakt med mennesker som driver med denne formen for arbeid. Hvor man kontinuerlig blir psyket ned, klaget inn og overvåket. Hvilke paragrafer finnes det for slik type atferd? Hvilke instanser er det å oppdrive når man opplever psykopat lignende tilstander? Jeg trenger rett og slett råd og hjelp i en uutholdelig situasjon. Jeg begynner å bli sliten kjenner jeg. Takk for eventuelle innspill. Anonymkode: 85a23...aa2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 Jeg hadde det akkurat slik som deg. En x og hans familie sendte bekymringsmelding( mange!) Om at jeg ruset meg, stakk fra barna, banket de, mm. De sjekket meg nøye! Over lang tid! Hjemmebesøk, sjekket skolen, barnehagen, matpakker,snakket med legen min, helsesøster, klær, lærere, mm! Det tok nesten livet av meg. Tilslutt (etter 2 år) ble jeg "frikjent". de gav meg beskjed at de ikke kom til å ta noe ny bekymringsmelding, som kom fra den fronten, seriøst. Men det tok nesten livet av meg. Ble deprimert, angstanfall mm. Folk tror meg ikke, når jeg prater med de ang dette. De hadde ingenting å ta meg på, enda var jeg under dem i 2,5 år. Anonymkode: aad2d...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 Jeg er litt usikker,men kanskje krisesenteret kan gi deg råd? Når mannen finner ut hva du driver med til tross for at du har blokkert ham overalt er jo den delen av problemet nesten som stalking? Hvis krisesenteret ikke kan gi deg råd selv vet de antagelig hvor du heller bør henvende deg. Anonymkode: b62f7...898 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #4 Skrevet 29. august 2016 Stakkars, arme menneske. Jeg har ikke noen gode råd å gi desverre. Du må ikke gi opp! Den jobben du gjør for dine barn er uvurderlig og jeg håper du klarer å finne hjelp. Det er så brutalt at slike som deg skal lide av andres galskap. Jeg kjenner meg til en viss grad igjen. Jeg ga beskjed til politiet, og etter det begynte de å kjøre i sivile biler i mitt byggefelt. Da registrerte de at min eks satt ca 40 m fra huset gjentatte ganger. Det er en slik ting man ikke kan blokkere seg mot... Anonymkode: e1246...8d5 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #5 Skrevet 30. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt usikker,men kanskje krisesenteret kan gi deg råd? Når mannen finner ut hva du driver med til tross for at du har blokkert ham overalt er jo den delen av problemet nesten som stalking? Hvis krisesenteret ikke kan gi deg råd selv vet de antagelig hvor du heller bør henvende deg. Anonymkode: b62f7...898 Dette! Det du blir utsatt for er alvorlig vold, ta kontakt med krisesenteret. Anonymkode: 694e1...134 1
Gjest Blondie65 Skrevet 30. august 2016 #7 Skrevet 30. august 2016 Her ville jeg gjort to ting: Snakk med skole/barnehage om dette og anklagene du er utsatt for. Få dem på din side. Dette kan bli svært nyttig dersom det blir rettssak. Og så anmelder du mannen for trakassering. Du bør i allefall snakke med politet om at du føler deg overvåket. Kontankt familievernkontoret også - de kan hjelpe deg med noen å snakke med om disse problemene slik at du finner styrke til å gå gjennom det. En far som terroriserer sine barns mor med ubegrunnede barnevernsmeldinger bør vel også vurderes mtp om samvær er sunt for barna. FVK kan også bidra her.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #8 Skrevet 30. august 2016 15 timer siden, Blondie65 skrev: Her ville jeg gjort to ting: Snakk med skole/barnehage om dette og anklagene du er utsatt for. Få dem på din side. Dette kan bli svært nyttig dersom det blir rettssak. Og så anmelder du mannen for trakassering. Du bør i allefall snakke med politet om at du føler deg overvåket. Kontankt familievernkontoret også - de kan hjelpe deg med noen å snakke med om disse problemene slik at du finner styrke til å gå gjennom det. En far som terroriserer sine barns mor med ubegrunnede barnevernsmeldinger bør vel også vurderes mtp om samvær er sunt for barna. FVK kan også bidra her. Er enig med deg i disse tingene, men jeg synes trådstarter også bør kontakte krisesenter slik at hun har noen å snakke med + noen som vet mer om disse tingene (trakassering, vold). Emosjonell og formell støtte. Anonymkode: 694e1...134 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #9 Skrevet 30. august 2016 16 timer siden, Zenobia skrev: Kan han anmeldes for trakassering? Ja, enhver person kan anmelde hva de vil om en annen person. Trakassering er straffbart. Anonymkode: fbd48...05d 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #10 Skrevet 30. august 2016 Skal ta kontakt med familievernkontoret og snakke med politiet på fredag om hva som vil være riktig vei å gå. Jeg er svært redd for å gjøre noe som kan eskalere konfliktnivået, samtidig er min opplevelse at det ikke er nøye hva jeg gjør lenger, far og hans nye samboer forsøker på alle mulige måter å finne noe å ta meg på - når det egentlig ikke er noe å ta meg på. Jeg har mer eller mindre siden 2015 avlagt vilkårlige tisseprøver for å motbevise påstander om rus fra min side. Far påstod under rettssaken(e) at jeg var psykisk utstabil og uegnet som omsorgsbase for våre barn. Alt dette er motbevist i utredning hvor jeg også måtte ta en test på godt over 500 spørsmål og flere møter med sakkyndig som hadde sin metode for å få frem eventuelle personlighetsavvik hos meg. Ingenting kunne de finne der heller, annet enn at jeg lider av ¨flink pike syndromet¨ som absolutt ikke er ett avvik. Jeg er redd for å anmelde far og stemor for barnevernsmeldingene fordi jeg av tidligere erfaringer anmeldte far for vold, hvor han også hadde to andre voldsanmeldelser på seg, ble henlagt. Alle tre. Jeg føler jeg stanger hodet mot veggen og står fast, ingen instanser sier at nå er det nok. Samtidig forsøker jeg å holde balansen i hvordan mestre livskriser som hele tiden dukker opp. Det blir un korte pauser med ro + stygge sms fra far før det oppstår noe nytt fra deres kant. Jeg ser egentlig ingen annen utvei enn å stevne inn for retten for full omsorg nå og flytte herfra. I meldingen som stemor nå har meldt inn er det tydelig at barna ikke får fred når de er der, jeg er bekymret for hvordan dette vil virke inn på barna over tid (barnehagealder nå, fremdeles små). Anonymkode: 85a23...aa2
jabx Skrevet 30. august 2016 #11 Skrevet 30. august 2016 (endret) Hør med politiet. Det kan være det kan falle under strl § 266, hensynsløs atferd. Be om besøksforbud/kontaktforbud. Endret 30. august 2016 av jabx 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #12 Skrevet 30. august 2016 1 minutt siden, jabx skrev: Hør med politiet. Det kan være det kan falle under strl § 266, hensynsløs atferd. Be om besøksforbud/kontaktforbud. Tusen takk, dette setter jeg virkelig pris på. Er slike ting jeg lurer på, hvilke paragrafer det eventuelt kan falle inn under. Jeg blir målløs av meldingen på to sider som er levert inn, den går på så grov omsorgssvikt at maktesløsheten kjennes enorm. Om dette også er informasjon de sprer rundt seg så betyr det også at andre går rundt og tror at jeg doper barna mine på medisiner og overlater de alene. Jeg har vært sykemeldt mer eller mindre av og på de 20 månedene. Jeg har rett og slett ikke kapasitet eller helse til mer av dette. Og jeg er så bekymret for mine barn, for hva de blir foret med når de har samvær hos far og stemor. Anonymkode: 85a23...aa2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #13 Skrevet 30. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk, dette setter jeg virkelig pris på. Er slike ting jeg lurer på, hvilke paragrafer det eventuelt kan falle inn under. Jeg blir målløs av meldingen på to sider som er levert inn, den går på så grov omsorgssvikt at maktesløsheten kjennes enorm. Om dette også er informasjon de sprer rundt seg så betyr det også at andre går rundt og tror at jeg doper barna mine på medisiner og overlater de alene. Jeg har vært sykemeldt mer eller mindre av og på de 20 månedene. Jeg har rett og slett ikke kapasitet eller helse til mer av dette. Og jeg er så bekymret for mine barn, for hva de blir foret med når de har samvær hos far og stemor. Anonymkode: 85a23...aa2 Men det er jo derfor vi anbefaler deg å ta kontakt med krisesenteret! De kan slike ting. Anonymkode: 694e1...134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå