AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #1 Del Skrevet 29. august 2016 Inspirert av en annen tråd kom jeg til å tenke på hva er normalt å prate om hos: Tannlegen Fotpleier Velværesenter Kiropraktor Fysioterapeut Frisør Massør ++ Hvilke temaer syns du er fine og er det noen du har fått god kontakt med av dine behandlere? Jeg har god tone med min frisør kjenner til mann og barn. Hatt hun i 3 år og det går ofte i familie snakk Anonymkode: 61580...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhorning Skrevet 29. august 2016 #2 Del Skrevet 29. august 2016 Snakker ofte om skole med frisøren, fordi de alltid spør hva jeg gjør med livet og slikt. Ellers liker jeg best å være stille. Er svært sjeldent at jeg synes samtalene med frisøren er spennende eller veldig givende. Ikke at de bare er irriterende, men vet ikke helt hva jeg skal si og liker best at de konsentrerer seg om håret på en måte. Tannlegen er det ganske vanskelig å snakke med, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EpleDrue Skrevet 29. august 2016 #3 Del Skrevet 29. august 2016 Tannlegen: Ja, ****** Hvordan var ferien din? Jeg: qrftttrq.. bbrsist.. rqqrtst.. brtst Tannlegen: Høres ut som en fin ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #4 Del Skrevet 30. august 2016 Åh, HATER intenst frisører osv som skal småprate. Hva jeg gjorde i ferien driter de jo egentlig langt i!! Også en grunn til at jeg ikke liker å gå til samme folka hver gang, jeg husker jo ingenting av det de forteller meg, og klamt med den falske interessen deres. (Unntaket er så klart på småsteder der man faktisk kjenner hverandre på ordentlig...) Hos frisøren vil jeg snakke om håret mitt, hvordan det skal klippes og behandles. Kan godt utveksle litt om fint vær, eller valgkampen, men ikke be meg fortelle om livet mitt, liksom! Takk til dem som gjør jobben sin og ellers holder kjeft Anonymkode: f8a34...ea6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 30. august 2016 #5 Del Skrevet 30. august 2016 Etter de obligatoriske spørsmålene om hvorvidt jeg studerer eller jobber blir det lite småprat om de ikke er veldig pågående. Jeg foretrekker stillhet, eller at vi diskuterer hvorfor jeg er der og hva de kan hjelpe meg med. Jeg kan stille faglige spørsmål som er mer eller mindre relevant, men jeg er helt uinteressert i å vite noe om livet eller meningene til behandler om andre ting, eller legge ut om mitt eget liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #6 Del Skrevet 30. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, HATER intenst frisører osv som skal småprate. Hva jeg gjorde i ferien driter de jo egentlig langt i!! Også en grunn til at jeg ikke liker å gå til samme folka hver gang, jeg husker jo ingenting av det de forteller meg, og klamt med den falske interessen deres. (Unntaket er så klart på småsteder der man faktisk kjenner hverandre på ordentlig...) Hos frisøren vil jeg snakke om håret mitt, hvordan det skal klippes og behandles. Kan godt utveksle litt om fint vær, eller valgkampen, men ikke be meg fortelle om livet mitt, liksom! Takk til dem som gjør jobben sin og ellers holder kjeft Anonymkode: f8a34...ea6 Men det er jo jobben vår som frisør å prate med kunden da 🤔 kan jo si at ikke alt interesserer meg. Og det er kjipt for meg som frisør å måtte finne på noe å prate om for jeg vet selv hvor teite de spørsmålene er..Men får jo klager om man er helt stille også. Har prøvd begge deler. Anonymkode: 12261...746 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #7 Del Skrevet 30. august 2016 Ingenting, om jeg er heldig Anonymkode: 84755...c0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juanita Skrevet 30. august 2016 #8 Del Skrevet 30. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo jobben vår som frisør å prate med kunden da 🤔 kan jo si at ikke alt interesserer meg. Og det er kjipt for meg som frisør å måtte finne på noe å prate om for jeg vet selv hvor teite de spørsmålene er..Men får jo klager om man er helt stille også. Har prøvd begge deler. Anonymkode: 12261...746 Det er ikke jobben din å prate med meg om ferie og tull. Det er jobben din å klippe håret mitt og evt snakke om ting som handler om det. Du må forstå at de som klager over snakking er NOEN ANDRE enn de som klager over manglende snakking. Derfor kan du føle deg litt fram for å finne ut hva kunden ønsker. Jeg svarer litt kort på spørsmål for å avverge en lang samtale, men ikke alle tar hintet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juanita Skrevet 30. august 2016 #9 Del Skrevet 30. august 2016 Kan tilføye at jeg skjønner dere får opplæring i og instrukser om å snakke hyggelig, så det er jo ikke den enkelte frisør sin feil. Tror noen"presses" til å skravle med kundene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #10 Del Skrevet 30. august 2016 Jeg hater å klippe håret siden det er så mange frisører som skal snakke. Tar aldri time igjen hos noen som må snakke hele tiden. Da finner jeg noen andre. Syns det er deiligst å være hos frisøren og slappe av (og ikke snakke...). Da jeg var gravid var det helt umulig å ikke snakke tydeligvis. Da fikk jeg høre om alt, fødslene deres,svangerskapet, amming, forhold til faren og besteforeldre. Hvordan barnet var nå, om de hadde tenkt til å få flere barn osv osv.. Gjerne litt om slekten også. Og litt psykiske problemer til venninne deres eller lignende. Egentlig det meste. Anonymkode: 48b57...910 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 30. august 2016 #11 Del Skrevet 30. august 2016 Når jeg er hos frisør, fysio osv. så liker jeg helst at det er stille. Da får jeg slappe av og tenke på alt og ingenting, helt i fred. Det deiligste jeg vet er å ta kur med massasje hos frisøren, da kunne jeg fint sovnet Å prate med ukjente synes jeg ikke er så gøy. Men etter jeg fikk barn så vrir jeg praten inn på det, for det er enkelt å snakke om uten å bli for privat og personlig. Eventuelt snakker vi om behandlingen, erfaringer med det osv. Når det er sagt så synes jeg de jeg går til er flinke å ta hensyn, hvis jeg svarer kort uten å utbrodere så skjønner de at jeg ikke vil prate, og lar meg være i fred. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 30. august 2016 #12 Del Skrevet 30. august 2016 Jeg har i 6 år gått til en irakisk frisør som ikke prater norsk - nettopp av den grunn. Så det skorter på de store samtalene der heldigvis - min erfaring med norske frisører er at de ikke greier klappe igjen nebbet sitt og det virker nesten som jeg er til tredjegrads forhør. Når jeg går hos tannlegen har jeg sagt at jeg ikke er noe særlig interessert i prat med mindre det handler om det faglige så samtalene der går bare på tannhelsen min (som er bra). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #13 Del Skrevet 2. september 2016 Den 29. august 2016 at 22.52, EpleDrue skrev: Tannlegen: Ja, ****** Hvordan var ferien din? Jeg: qrftttrq.. bbrsist.. rqqrtst.. brtst Tannlegen: Høres ut som en fin ferie. Er tannlegen tilfeldigvis svigerfaren din? Anonymkode: 14b46...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2016 #14 Del Skrevet 2. september 2016 Tannlegen - tenner, null hull, aldri noe annet, har gått til samme i 10 år. Fotpleier - aldri vært hos Velværesenter - aldri vært hos Kiropraktor - aldri vært hos Fysioterapeut - aldri vært hos Frisør - svarer på det de spør om, blir det spørsmål utover "hvordan vil du ha håret" så svarer jeg høflig, men drar et annet sted neste gang Massør - aldri vært hos Anonymkode: 9eac6...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HappyTear Skrevet 2. september 2016 #15 Del Skrevet 2. september 2016 De beste frisørene er det som skjønner om man er interessert i å prate eller ikke =) I dag kunne jeg heldigvis prate om håret hele timen hos frisøren, og da elsker jeg å prate med noen som kan det de snakker om. Var hos en kiropraktor på behandling i går, og da foretrekker jeg egentlig at det ikke blir så mye prat. Men kommer an på personen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EpleDrue Skrevet 2. september 2016 #16 Del Skrevet 2. september 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er tannlegen tilfeldigvis svigerfaren din? Anonymkode: 14b46...611 I wish, han har en pen datter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #17 Del Skrevet 4. september 2016 Litt morsomt spørsmål. Var til legen snakket om bil og dekk. Dro til frisøren snakket om gynekologen. Dro på verksted snakket om gaveshopping. :D Anonymkode: 2abf9...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #18 Del Skrevet 4. september 2016 Den 30. august 2016 at 9.21, AnonymBruker skrev: Men det er jo jobben vår som frisør å prate med kunden da 🤔 kan jo si at ikke alt interesserer meg. Og det er kjipt for meg som frisør å måtte finne på noe å prate om for jeg vet selv hvor teite de spørsmålene er..Men får jo klager om man er helt stille også. Har prøvd begge deler. Anonymkode: 12261...746 Da er du nok rett og slett ikke særlig god til å lese mennesker. Det er da ikke en del av jobben deres å prate visvas med kundene. Det er en del av jobben deres å sørge for at kundene har det bra. Alle kunder er forskjellige, og å tvinge frem en samtale med noen som foretrekker stillhet er ikke optimalt. I stedet for å sette seg på bakbeina kan du heller ta det vedkommende du siterer innover deg og tenke litt på hvordan ulike kunder ønsker å bli møtt på ulikt vis. Anonymkode: 55929...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå