Gjest Ninakanin Skrevet 16. november 2004 #21 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg tror diskusjonen her egentlig dreier seg om hva vi definerer som "å stole på". For å si det slik: Jeg hadde ikke stolt på en hund med aggressive tendenser, en hund jeg ikke kjenner, en redd hund eller en hund uten dempende signaler. Jeg stoler derimot på min egen hund. Men samtidig vet jeg at alle hunder i hele verden vil bite om situasjonen presser dem til det. Så det hele dreier seg egentlig om hva vi mener med å stole på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 16. november 2004 #22 Del Skrevet 16. november 2004 "Hvis en hund dreper eller skader mennesker alvorlig' date=' må lovverket betrakte dette som et drap eller legemsbeskadigelse med særdeles farlig redskap. Det er klart at man må vurdere hver situasjon spesielt og vurdere hendelsen i ly av uhell, uaktsomhet eller om det er med overlegg. [b']Vi hundeeiere må innse at hunden faktisk er et rovdyr." Av Ben Werner (Hundeinstruktør for Redningshunder og Lavinehunder) Denne fyren er ikke riktig navla, dessverre. Søk i Google på navnet hans, så finner man dette kjapt ut. Han har hengt inne på no.alt.hunder og forpestet tilværelsen til alle som frekventerer den gruppa, meg selv inkludert. Det finnes dessuten ikke snev av fornuft i det han lirer av seg, og alle som velger å fullstendig overse det han skriver, gjør lurt i det. Han har forresten hatt det han selv kategoriserer som farlige hunder, uten å erkjenne det selv. Han anmelder folk i hytt og pinevær, og oppfordrer naboer til folk med nå forbudte raser å anmelde hundeeieren til politiet, selv om hundeeier ikke har gjort noe ulovlig, eller hunden heller, for den saks skyld. Når det gjelder denne personen her, imponerer det meg ikke det minste at han undertegner skriverier med hva han er instruktør i. Leyla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 16. november 2004 #23 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg skriver under på Leylas innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullhår Skrevet 16. november 2004 Forfatter #24 Del Skrevet 16. november 2004 Aldri hørt om fyren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 16. november 2004 #25 Del Skrevet 16. november 2004 Aldri hørt om fyren... men du var du som siterte han.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå