Gå til innhold

Bekreftelse på trafikalt grunnkurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! Jeg er veldig interessert i å endelig begynne å øvelseskjøre litt snart, men det begynner å bli 10 år siden jeg fullførte trafikalt grunnkurs og jeg aner ikke hvor "diplomet" (eller hva jeg skal kalle det) er hen. For det er vel fortsatt sånn at man må ha det med seg når man øvelseskjører? Uansett, jeg bare lurte på om man kan få en ny kopi av det fra ett eller annet sted? Er det sånn som er registrert hos statens vegvesen eller noe sånt? Sikkert et dumt spørsmål, men. Håper noen vet :) 

Anonymkode: 5e197...af9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta kurset opp igjen

Skrevet
Et øyeblikk siden, Fru Uperfekt skrev:

Du må ta kurset opp igjen

Nei, seriøst? :ohmy:

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, seriøst? :ohmy:

Ja

Trodde du at det var evigvarende?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg trodde ikke at et komplett trafikalt grunnkurs med mørkekjøring kunne gå ut? 

Skrevet
2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja

Trodde du at det var evigvarende?

Nei, dessverre. Men hvor gammel er du? Er du over 25, trenger du mørkedemo og førstehjelp.

Skrevet
Et øyeblikk siden, coffeegirl83 skrev:

Nei, dessverre. Men hvor gammel er du? Er du over 25, trenger du mørkedemo og førstehjelp.

Mente ikke å svare deg :D

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo! Jeg er veldig interessert i å endelig begynne å øvelseskjøre litt snart, men det begynner å bli 10 år siden jeg fullførte trafikalt grunnkurs og jeg aner ikke hvor "diplomet" (eller hva jeg skal kalle det) er hen. For det er vel fortsatt sånn at man må ha det med seg når man øvelseskjører? Uansett, jeg bare lurte på om man kan få en ny kopi av det fra ett eller annet sted? Er det sånn som er registrert hos statens vegvesen eller noe sånt? Sikkert et dumt spørsmål, men. Håper noen vet :) 

Du kan ikke øvelsekjøre uten den "lappen". Nå er du vel over 25 år? Da trenger du ikke ta kurset på nytt. Kontakt statens Vegvesen eller trafikkskolen du tok kurset på. Om du må ta mørkekjøringen på nytt, er jeg usikker på. 

Anonymkode: fa710...391

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, BabyBlue skrev:

Jeg trodde ikke at et komplett trafikalt grunnkurs med mørkekjøring kunne gå ut? 

Jo de gjør det.

Er trafikklærenes lobby som er flinke.

Skrevet
11 minutter siden, coffeegirl83 skrev:

Mente ikke å svare deg :D

Skjønte den :-)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk! Jeg har mørkekjøring og førstehjelp og sånn, men sjekket statens vegvesen og det lå ikke inne der. Så jeg må prøve å huske hvilken trafikkskole jeg tok det ved. Uansett, jeg kan tydeligvis øvelseskjøre uten, så da er det ikke særlig stress ennå :) 

Takk for svar hvertfall! 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Jeg har mørkekjøring og førstehjelp og sånn, men sjekket statens vegvesen og det lå ikke inne der. Så jeg må prøve å huske hvilken trafikkskole jeg tok det ved. Uansett, jeg kan tydeligvis øvelseskjøre uten, så da er det ikke særlig stress ennå :) 

Takk for svar hvertfall! 

Du sjekket der det står ditt førerkort? 

Anonymkode: 30489...3dc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sjekket der det står ditt førerkort? 

Anonymkode: 30489...3dc

Jepp, det står at jeg ikke har noen registrerte førerkort. Men jeg husker jo at jeg fikk sånn bekreftelse, så det må jo evt være at den bare ikke har blitt registrert eller noe sånt. Det var jo ikke så vanlig å legge inn sånne ting digitalt for 10 år siden. Ikke såvidt jeg vet hvertfall, hehe.

Skrevet
9 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jo de gjør det.

Jeg har hørt at når en er over 25 år så trenger man egentlig ikke grunnkurs? Jeg har hørt både dette, og det du skriver. Selv tok jeg grunnkurs for snart 5 år siden, og er over 25. Skal begynne på lappen innen 1 år. Hva er egentlig korrekt?? Grunnkurs vil jeg virkelig ikke ta igjen, altså...

Anonymkode: d5586...0de

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at når en er over 25 år så trenger man egentlig ikke grunnkurs? Jeg har hørt både dette, og det du skriver. Selv tok jeg grunnkurs for snart 5 år siden, og er over 25. Skal begynne på lappen innen 1 år. Hva er egentlig korrekt?? Grunnkurs vil jeg virkelig ikke ta igjen, altså...

Anonymkode: d5586...0de

Ring vegvesenet så vil de kunne svare deg

Skrevet
28 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jo de gjør det.

Så rart vegvesenet sier det ikke går ut da

Anonymkode: 1e884...fee

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så rart vegvesenet sier det ikke går ut da

Er ikke det jeg har fått beskjed om på vegvesenet avd Bergen

Skrevet
10 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Er ikke det jeg har fått beskjed om på vegvesenet avd Bergen

Det er detydelig Internett sier. Eneste er at di har frist på deg til å få mørkekjøring. Men om TS har tatt tfgk for 10 år siden trenger hun det ikke lenger da hun må være 25 nå

Skrevet

Spørs om de husket å sjekke historikken i systemet, legger seg gjerne der hvis det er lenge siden det er tatt. 

Reglene er at opplæring tatt før 1.1.05 ikke er gyldig lengre. Men hvis du er over 25 år så trenger du ikke beviset når du øvelseskjører. 

Ingen som må ta trafikalt grunnkurs to ganger, 

Anonymkode: b3c1b...414

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...