AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Hallo! Jeg er veldig interessert i å endelig begynne å øvelseskjøre litt snart, men det begynner å bli 10 år siden jeg fullførte trafikalt grunnkurs og jeg aner ikke hvor "diplomet" (eller hva jeg skal kalle det) er hen. For det er vel fortsatt sånn at man må ha det med seg når man øvelseskjører? Uansett, jeg bare lurte på om man kan få en ny kopi av det fra ett eller annet sted? Er det sånn som er registrert hos statens vegvesen eller noe sånt? Sikkert et dumt spørsmål, men. Håper noen vet Anonymkode: 5e197...af9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 Et øyeblikk siden, Fru Uperfekt skrev: Du må ta kurset opp igjen Nei, seriøst? Anonymkode: 5e197...af9
Fru Uperfekt Skrevet 29. august 2016 #4 Skrevet 29. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, seriøst? Anonymkode: 5e197...af9 Ja Trodde du at det var evigvarende?
Gjest BabyBlue Skrevet 29. august 2016 #5 Skrevet 29. august 2016 Jeg trodde ikke at et komplett trafikalt grunnkurs med mørkekjøring kunne gå ut?
Supernova17 Skrevet 29. august 2016 #6 Skrevet 29. august 2016 2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Ja Trodde du at det var evigvarende? Nei, dessverre. Men hvor gammel er du? Er du over 25, trenger du mørkedemo og førstehjelp.
Supernova17 Skrevet 29. august 2016 #7 Skrevet 29. august 2016 Et øyeblikk siden, coffeegirl83 skrev: Nei, dessverre. Men hvor gammel er du? Er du over 25, trenger du mørkedemo og førstehjelp. Mente ikke å svare deg :D
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #8 Skrevet 29. august 2016 Du finner beviset på dine sider på vegvesen.no Da kan du bare logge inn og vise frem beviset om du blir bedt om det. Du kan også ta kontakt med en traffikkstasjon om du vil ha det i papirversjon. Står om det her http://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/veien-til-førerkortet/personbil-b/trafikalt-grunnkurs Anonymkode: 30489...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #9 Skrevet 29. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo! Jeg er veldig interessert i å endelig begynne å øvelseskjøre litt snart, men det begynner å bli 10 år siden jeg fullførte trafikalt grunnkurs og jeg aner ikke hvor "diplomet" (eller hva jeg skal kalle det) er hen. For det er vel fortsatt sånn at man må ha det med seg når man øvelseskjører? Uansett, jeg bare lurte på om man kan få en ny kopi av det fra ett eller annet sted? Er det sånn som er registrert hos statens vegvesen eller noe sånt? Sikkert et dumt spørsmål, men. Håper noen vet Anonymkode: 5e197...af9 Du kan ikke øvelsekjøre uten den "lappen". Nå er du vel over 25 år? Da trenger du ikke ta kurset på nytt. Kontakt statens Vegvesen eller trafikkskolen du tok kurset på. Om du må ta mørkekjøringen på nytt, er jeg usikker på. Anonymkode: fa710...391 1
Fru Uperfekt Skrevet 29. august 2016 #10 Skrevet 29. august 2016 11 minutter siden, BabyBlue skrev: Jeg trodde ikke at et komplett trafikalt grunnkurs med mørkekjøring kunne gå ut? Jo de gjør det. Er trafikklærenes lobby som er flinke.
Fru Uperfekt Skrevet 29. august 2016 #11 Skrevet 29. august 2016 11 minutter siden, coffeegirl83 skrev: Mente ikke å svare deg :D Skjønte den :-) 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #12 Skrevet 29. august 2016 Tusen takk! Jeg har mørkekjøring og førstehjelp og sånn, men sjekket statens vegvesen og det lå ikke inne der. Så jeg må prøve å huske hvilken trafikkskole jeg tok det ved. Uansett, jeg kan tydeligvis øvelseskjøre uten, så da er det ikke særlig stress ennå Takk for svar hvertfall! Anonymkode: 5e197...af9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #13 Skrevet 29. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Jeg har mørkekjøring og førstehjelp og sånn, men sjekket statens vegvesen og det lå ikke inne der. Så jeg må prøve å huske hvilken trafikkskole jeg tok det ved. Uansett, jeg kan tydeligvis øvelseskjøre uten, så da er det ikke særlig stress ennå Takk for svar hvertfall! Anonymkode: 5e197...af9 Du sjekket der det står ditt førerkort? Anonymkode: 30489...3dc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #14 Skrevet 29. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du sjekket der det står ditt førerkort? Anonymkode: 30489...3dc Jepp, det står at jeg ikke har noen registrerte førerkort. Men jeg husker jo at jeg fikk sånn bekreftelse, så det må jo evt være at den bare ikke har blitt registrert eller noe sånt. Det var jo ikke så vanlig å legge inn sånne ting digitalt for 10 år siden. Ikke såvidt jeg vet hvertfall, hehe. Anonymkode: 5e197...af9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #15 Skrevet 29. august 2016 9 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Jo de gjør det. Er trafikklærenes lobby som er flinke. Jeg har hørt at når en er over 25 år så trenger man egentlig ikke grunnkurs? Jeg har hørt både dette, og det du skriver. Selv tok jeg grunnkurs for snart 5 år siden, og er over 25. Skal begynne på lappen innen 1 år. Hva er egentlig korrekt?? Grunnkurs vil jeg virkelig ikke ta igjen, altså... Anonymkode: d5586...0de
Fru Uperfekt Skrevet 29. august 2016 #16 Skrevet 29. august 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at når en er over 25 år så trenger man egentlig ikke grunnkurs? Jeg har hørt både dette, og det du skriver. Selv tok jeg grunnkurs for snart 5 år siden, og er over 25. Skal begynne på lappen innen 1 år. Hva er egentlig korrekt?? Grunnkurs vil jeg virkelig ikke ta igjen, altså... Anonymkode: d5586...0de Ring vegvesenet så vil de kunne svare deg
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #17 Skrevet 29. august 2016 28 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Jo de gjør det. Er trafikklærenes lobby som er flinke. Så rart vegvesenet sier det ikke går ut da Anonymkode: 1e884...fee
Fru Uperfekt Skrevet 29. august 2016 #18 Skrevet 29. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så rart vegvesenet sier det ikke går ut da Anonymkode: 1e884...fee Er ikke det jeg har fått beskjed om på vegvesenet avd Bergen
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #19 Skrevet 30. august 2016 10 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Er ikke det jeg har fått beskjed om på vegvesenet avd Bergen Det er detydelig Internett sier. Eneste er at di har frist på deg til å få mørkekjøring. Men om TS har tatt tfgk for 10 år siden trenger hun det ikke lenger da hun må være 25 nå Anonymkode: 1e884...fee
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #20 Skrevet 30. august 2016 Spørs om de husket å sjekke historikken i systemet, legger seg gjerne der hvis det er lenge siden det er tatt. Reglene er at opplæring tatt før 1.1.05 ikke er gyldig lengre. Men hvis du er over 25 år så trenger du ikke beviset når du øvelseskjører. Ingen som må ta trafikalt grunnkurs to ganger, Anonymkode: b3c1b...414
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå