Million Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Dumt spørsmål. Men jeg har altså aldri fryst ned og tatt opp igjen hamburgerbrød. Men nå har jeg en nesten full pose som det bare er tatt to hamburgerbrød av, og skulle gjerne fått brukt resten også senere. Har tenkt å fryse de, men blir de egentlig noe gode når de tas opp igjen og er tinte? Skal de evt tine inne i pose, så de ikke blir tørre da? Orker ikke fryse de om det blir som å sitte og spise tørr flis....:)
Nuttery Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 Hiv de i frysen, ta opp dagen du skal ha de (noen timer før), las tine i posen. Funker veldig kjekt, blir ikke tørre. 1
applestories Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 Mye av pølsebrød og hamburgerbrød som kjøpes på butikken har vært fryst, bør vel egentlig ikke fryse de igjen da. Har de holdbarhetsdato på en påklistrert "prislapp" har de nok vært fryst.
Million Skrevet 29. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2016 27 minutter siden, applestories skrev: Mye av pølsebrød og hamburgerbrød som kjøpes på butikken har vært fryst, bør vel egentlig ikke fryse de igjen da. Har de holdbarhetsdato på en påklistrert "prislapp" har de nok vært fryst. Det har du rett i. De har nok vært fryst en gang før, det pleier vel de fleste sånne. Nå slang jeg dem i fryseren i stad, så da får de bare ligge der. Får ta det som et eksperiment Er de spiselige når de tines igjen eller ikke? Det finner jeg ut. Det er helt sikkert ikke noe helsefarlig ved å spise tørrvarer som brød som har vært fryst to ganger. Normalt anbefales jo aldri å fryse ting to ganger, som kjøtt og fisk og slikt, men det er vel ikke så farlig med tørrvarer som dette hamburgerbrødet. Det verste som kan skje er at kvaliteten forringes, og det er jeg jo obs på nå.
applestories Skrevet 29. august 2016 #5 Skrevet 29. august 2016 Et øyeblikk siden, Million skrev: Det har du rett i. De har nok vært fryst en gang før, det pleier vel de fleste sånne. Nå slang jeg dem i fryseren i stad, så da får de bare ligge der. Får ta det som et eksperiment Er de spiselige når de tines igjen eller ikke? Det finner jeg ut. Det er helt sikkert ikke noe helsefarlig ved å spise tørrvarer som brød som har vært fryst to ganger. Normalt anbefales jo aldri å fryse ting to ganger, som kjøtt og fisk og slikt, men det er vel ikke så farlig med tørrvarer som dette hamburgerbrødet. Det verste som kan skje er at kvaliteten forringes, og det er jeg jo obs på nå. Neida, farlig er det ikke. Hamburgerbrød og pølsebrød har en tendens til å "flasse" litt om de blir liggende lenge. Du kan jo sjekke om det også skjer når de har blitt tint en gang før også
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #6 Skrevet 29. august 2016 3 minutter siden, Million skrev: Det har du rett i. De har nok vært fryst en gang før, det pleier vel de fleste sånne. Nå slang jeg dem i fryseren i stad, så da får de bare ligge der. Får ta det som et eksperiment Er de spiselige når de tines igjen eller ikke? Det finner jeg ut. Det er helt sikkert ikke noe helsefarlig ved å spise tørrvarer som brød som har vært fryst to ganger. Normalt anbefales jo aldri å fryse ting to ganger, som kjøtt og fisk og slikt, men det er vel ikke så farlig med tørrvarer som dette hamburgerbrødet. Det verste som kan skje er at kvaliteten forringes, og det er jeg jo obs på nå. Når bensinstasjonen jeg jobbet på skulle holde stengt i noen uker, fikk vi med de tinte hamburgerbrødene hjem og jeg puttet det i fryseren. Tok opp og tinte ved behov, og de smakte akkurat som vanlig. Vil tro at det går bra med dine også. Anonymkode: bbe00...85e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #7 Skrevet 29. august 2016 Vi putter alltid brødene i fryseren. Tar de opp rett før vi steker burgerne og tiner de i stekeovnen på ca 100 grader. Anonymkode: cda86...ca6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #8 Skrevet 29. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi putter alltid brødene i fryseren. Tar de opp rett før vi steker burgerne og tiner de i stekeovnen på ca 100 grader. Anonymkode: cda86...ca6 Det fungerer foresten kjempefint. Anonymkode: cda86...ca6
Million Skrevet 30. august 2016 Forfatter #9 Skrevet 30. august 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi putter alltid brødene i fryseren. Tar de opp rett før vi steker burgerne og tiner de i stekeovnen på ca 100 grader. Anonymkode: cda86...ca6 Takk for tipset
Gjest Kaffekrus Skrevet 30. august 2016 #10 Skrevet 30. august 2016 Hvis du ikke tiner på mer enn ca. 100 grader, kan du faktisk fint beholde posen på - da blir ikke brødene tørre
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #11 Skrevet 30. august 2016 Et øyeblikk siden, Kaffekrus skrev: Hvis du ikke tiner på mer enn ca. 100 grader, kan du faktisk fint beholde posen på - da blir ikke brødene tørre Det blir de jo ikke uansett Anonymkode: cda86...ca6
Gjest Kaffekrus Skrevet 30. august 2016 #12 Skrevet 30. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir de jo ikke uansett Anonymkode: cda86...ca6 Jeg synes de kan bli det, derav rådet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå