AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Hei, jeg er en jente på 20 år. Helt siden tenårene har jeg vært mye aktiv med fotball, svømming og nå trening på studio. Jeg har alltid hatt litt komplekser for magen min, for sammenlignet med alle mine venninner har magen min alltid vært "stor". Deres er helt flate med lite fett. Dette er selv om vi har trent like mye. Jeg er per nå 162cm høy og veier 55kg. Før har jeg veid nede i 45kg da jeg fikk et problem med mat(dette er i orden nå). Uansett hvor lite jeg har veid har magen min hatt mye fett. Jeg har veldig små pupper, ikke store lår eller rumpe og generelt lite fett ellers på kroppen. Jeg vil nå ned til 50kg da jeg trives best der, og er villig til å endre kosthold\trening osv, men det virker ikke å nytte fordi magen min forblir stor! Trener allerede styrke 4 ganger i uka + 1 intervalltrening. Kan det være en grunn til at jeg har såpass mye fett på magen? Er det noen matvarer jeg burde kutte? En vanlig dag for meg er: 1 bolle havregrøt med peanøttsmør\eple og kanel. 1 eple. 2 brødskiver med egg. +\- middag, eks ris med kylling. Anonymkode: 20559...3e5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 Stress og hormoner gjør at man lett kan få fettdepo på magen. Og for mye karbohydrater. Anonymkode: 2c685...337 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 men jeg føler meg ikke stresset, jobber gjennomsnitt 12t hver dag men det er ikke veldig stressende. Hvis hormoner påvirker, hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: 20559...3e5
applestories Skrevet 29. august 2016 #4 Skrevet 29. august 2016 Har det akkurat på samme måte som deg, for meg startet det da jeg kom i puberteten - de andre jentene fikk former, jeg fikk bare mage. Rund mage, rundt ansikt, tynn ellers. Håper du finner en løsning!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #5 Skrevet 29. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: men jeg føler meg ikke stresset, jobber gjennomsnitt 12t hver dag men det er ikke veldig stressende. Hvis hormoner påvirker, hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: 20559...3e5 Spise mindre karbohydrater vil sannsynligvis hjelpe. Det er en grunn til at det heter ølmage og ikke vinmage eller whiskey-mage. Anonymkode: 0314b...6a2 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #6 Skrevet 29. august 2016 Det kan jo dessverre bare skyldes gener også vel? Vet om flere som har tjukk overkropp(ikke at du nødvendigvis er det) og tynn underkropp, eller omvendt. Dette har jo å gjøre med hvor man letteste legger på seg. Anonymkode: 418b3...680 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #7 Skrevet 29. august 2016 sikker på at det er fett og ikke bare oppblåst mage da? Prøve unngå gjær, sukker og gluten en periode og se om det hjelper?? Mange som sliter med ubalanse i tarmen får "foodbaby-mage" Anonymkode: 01836...876 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #8 Skrevet 29. august 2016 Det kan jo være at du bare synes det ser slik ut. En sak er jo å se på andre sin kropp, mens sin egen ser man jo fra en annen vinkel. Da er det lite sammenliknbart. 1 time siden, AnonymBruker skrev: En vanlig dag for meg er: 1 bolle havregrøt med peanøttsmør\eple og kanel. 1 eple. 2 brødskiver med egg. +\- middag, eks ris med kylling Dette virker også i grunnen lite med tanke på aktivitetsnivået ditt. Det kan være at kroppen din produserer mye stresshormon pga dette. Prøv å spise litt mere fett og proteiner. F.eks til middagen tar du litt mere saus og en kylling mere, men kanskje noe mindre ris. Pøs på med salat Anonymkode: 2e119...fb8 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #9 Skrevet 29. august 2016 Husk å se magen din i et helfigurspeil, slik som du ville sett andres mager! Når man ser sin egen mage ovenfra og ned ser den mye større ut! Ellers har jeg ingen gode råd, annet enn at stort sett alt et viktigere her i livet enn en flat mage.. Har ingen flat mage selv, men er fornøyd likevel Anonymkode: 69897...1af 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #10 Skrevet 29. august 2016 TS Tusen takk for alle svar! Joda, det er klart det kan være at jeg er ekstra fokusert på det selv. Men merker det godt når jeg er med andre jenter i min omgangskrets. Jeg er generelt tynnere enn de, men magen er mer "fettete" og stram. Og i forholdt til hvor mye jeg har pleid å trent, og fortsatt trener, så syns jeg selv det er så frustrerende at fettet på magen aldri går bort.. Ble jo regnet som undervektig en periode, og da var det fortsatt mye å ta i i mageregionen. Kan nevnes at jeg har utsatt meg selv for mye press de siste årene med alt for mye ansvar og oppdrag innenfor både skole, jobb og musikk. Dette kan ha hatt noe med saken å gjøre, men man skulle tro at nå som jeg tar det mer med ro at fettet kanskje hadde fordelt seg mer gjevnt. Kan jo prøve å kutte ned på karbohydrater, gluten og gjær, men hva skal jeg spise da? Og hvor lenge må jeg holde på før jeg vet om det fungerer? Er det mulig at jeg har en slags intoleranse for gluten, eller er dette usannsynlig? Pleier ikke å ha mye magetrøbbel.. Hadde vært greit nok om jeg hadde hatt former, men er rett som en strek med større mage akkurat sånn som deg applestories! bra vi er flere! Anonymkode: 20559...3e5
Puny Skrevet 30. august 2016 #11 Skrevet 30. august 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: TS Tusen takk for alle svar! Joda, det er klart det kan være at jeg er ekstra fokusert på det selv. Men merker det godt når jeg er med andre jenter i min omgangskrets. Jeg er generelt tynnere enn de, men magen er mer "fettete" og stram. Og i forholdt til hvor mye jeg har pleid å trent, og fortsatt trener, så syns jeg selv det er så frustrerende at fettet på magen aldri går bort.. Ble jo regnet som undervektig en periode, og da var det fortsatt mye å ta i i mageregionen. Kan nevnes at jeg har utsatt meg selv for mye press de siste årene med alt for mye ansvar og oppdrag innenfor både skole, jobb og musikk. Dette kan ha hatt noe med saken å gjøre, men man skulle tro at nå som jeg tar det mer med ro at fettet kanskje hadde fordelt seg mer gjevnt. Kan jo prøve å kutte ned på karbohydrater, gluten og gjær, men hva skal jeg spise da? Og hvor lenge må jeg holde på før jeg vet om det fungerer? Er det mulig at jeg har en slags intoleranse for gluten, eller er dette usannsynlig? Pleier ikke å ha mye magetrøbbel.. Hadde vært greit nok om jeg hadde hatt former, men er rett som en strek med større mage akkurat sånn som deg applestories! bra vi er flere! Anonymkode: 20559...3e5 Fettete eller stram? Er den fettete så er det mye underhudsfett og man har reelt mye fett på magen, eller er den stram og "buler ut" (food baby)? Ser liksom ikke for meg hvordan du kan ha masse fett på magen med din vekt høyde, og diett. Sikker på at du ikke bare er oppblåst/har et litt fordreid selvbilde?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #12 Skrevet 1. september 2016 Den 30.8.2016 at 17.54, Puny skrev: Fettete eller stram? Er den fettete så er det mye underhudsfett og man har reelt mye fett på magen, eller er den stram og "buler ut" (food baby)? Ser liksom ikke for meg hvordan du kan ha masse fett på magen med din vekt høyde, og diett. Sikker på at du ikke bare er oppblåst/har et litt fordreid selvbilde? Den er fettete, gikk litt fort i svingene. Den disser hvis jeg går eller løper, den er løs på en måte, selv om det ikke er snakk om veldig mye fett.. ser bedre ut på morgenen, kan jo være at jeg blir oppblåst. Hadde mye magetrøbbel før men har liksom ikke merket så mye av det i det siste, hadde kolikk og en melkeintoleranse som jeg vokste av meg. Anonymkode: 20559...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå