Gå til innhold

Grå hår tilbake 2 uker etter frisørfarging - klage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg farget håret på frisørsalong for 2 uker siden, for å dekke over grå hår. Frisøren sa at han ikke brukte permanent hårfarge, men minicolor, for ikke å slite for mye på håret. Nå er imidlertid alle de grå hårene synlige igjen. Fargen sitter fortsatt i på det håret som ikke er grått. Frisøren ba meg om å komme tilbake innen 6-8 uker, for da ville det være behov for å ta etterveksten.

Må en forvente at hårfargen vaskes ut så fort, eller kan jeg gå og be om å få en sterkere farge?

Anonymkode: 5ae45...c1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg tok minicolor så fikk jeg beskjed om at det er veldig varierende hvor lenge en slik midlertidig farge sitter i håret. Det var normalt med 2-8 uker, kommer an på teksturen i håret og hvor lett håret tar til seg farge. Vet derfor ikke om det er noen vits å klage, men jeg synes jo han burde informert om det :)

Anonymkode: 9f551...be0

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg tok minicolor så fikk jeg beskjed om at det er veldig varierende hvor lenge en slik midlertidig farge sitter i håret. Det var normalt med 2-8 uker, kommer an på teksturen i håret og hvor lett håret tar til seg farge. Vet derfor ikke om det er noen vits å klage, men jeg synes jo han burde informert om det :)

Anonymkode: 9f551...be0

Og her har minicolor sittet i siden jul 2015. Veldig stort sprik, da!

Anonymkode: 2b57b...08d

Skrevet

Synes du burde ta turen innom og forhøre deg med frisøren ang hva han synes om resultatet. Synes det er et merkverdig valg å ta minicolor på deg om han var klar over at dette kunne farge de grå dårlig og det at det var de grå du hadde fokus på å få farget. 

• Liker 3
Skrevet

Så merkelig at han valgte å bruke minicolor? Jeg har iallefall lært at det ALLTID skal brukes permanent, tett pigmentert farge på grått hår..

Anonymkode: 0a3ef...f25

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om det er vanskelig å si på forhånd, hvor bra håret tar til seg minicolor? Eller kommer det kanskje an på hvor erfaren frisør er? Men ja, virker som minicolor er et stort sjansespill, og det er svært varierende hvor godt det sitter i håret. Jeg har sånn porøs hår hvor minicolor sitter forevig, flere frisører har gjort den tabben, da jeg fikk hårfarge som var mørkere og viset seg å være permanent, enn forventet.

Anonymkode: afb76...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...