Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal lage fullmakt for utestående sosionom slik at hun kan diskutere min sak med Psykolog.

Sosionom trenger også at fullmakten gjelder mot Nav for å diskutere min sak.

Hvilken type fullmakt skal jeg få laget ,og holder det med enkel fullmakt?

Hvordan ivaretar jeg sikkerheten iforhold til Fullmakt/Enkel Fullmakt?

Hvordan går jeg fram?

Finnes det maler ,evt hvor?

Mange spørsmål ,men vil gjøre dette riktig.

Sitter pris på svar

Anonymkode: 40e23...f06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke lage en universalfullmakt men en spesifikt mot det den skal brukes til. 

Jeg *ditt navn og fødselsnummer 11 sifre* gir herved psykolog/sosionom  xxxxx fullmakt til å ....... i forbindelse med min sak. 

Og signer med ditt navn. Verre trenger du ikke gjøre det. 

Vet ikke hvor vanskelig det er å få tilgang til fullmaktene under, det kan du se på. 

http://www.signform.no/juridisk?view=forms&id=63

Anonymkode: 6f2f1...5ff

• Liker 2
Skrevet

Hei,

Takker så mye for svar.

Mener det ikke frekt ,men eksempelteksten din er ikke juridisk gyldig iforhold til Nav eller Spesialhelsetjenesten.

Det må inneholde personnummer også blandtannet.

Jeg kan helt klart forfatte dette selv. Men vil jo gjerne se litt seriøse eksempler og synes det er litt rart at det ikke er så mange der ute. ref kjøp av telefon : http://www.juridiskabc.no/avtalerett/fullmakt/

I slike saker som denne i forhold til Nav er det veldig viktig at alt er korrekt og i henhold til alle mulige lover (personvernloven osv)

Sist jeg ikke trengte å gjøre det verre enn det var ,endte jeg opp med en saksbehandlingsfeil og 7 månders klage/vente-tid uten vedtak.

Stedet du linker til har jeg vært å sett på.Der har de forksjellige fullmakter man kan logge seg inn å laste ned. Dessverre ikke noen eksempel på Enkel fullmakt som jeg så etter. (mulig jeg har oversett det, men hvertfall prøvd å finne det der.)

Det jeg ser etter er en "Enkel Fullmakt" som også ivaretar mine egne interesser. Tenker da spesifikt på tid ,og hva som diskuteres.

Altså en slags tidsbegrenset enkel fullmakt.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Takker så mye for svar.

Mener det ikke frekt ,men eksempelteksten din er ikke juridisk gyldig iforhold til Nav eller Spesialhelsetjenesten.

Jeg kan helt klart forfatte dette selv. Men vil jo gjerne se litt seriøse eksempler og synes det er litt rart at det ikke er så mange der ute. ref kjøp av telefon : http://www.juridiskabc.no/avtalerett/fullmakt/

I slike saker som denne i forhold til Nav er det veldig viktig at alt er korrekt og i henhold til alle mulige lover (personvernloven osv)

Sist jeg ikke trengte å gjøre det verre enn det var ,endte jeg opp med en saksbehandlingsfeil og 7 månders klage/vente-tid uten vedtak.

Stedet du linker til har jeg vært å sett på.Der har de forksjellige fullmakter man kan logge seg inn å laste ned. Dessverre ikke noen eksempel på Enkel fullmakt som jeg så etter. (mulig jeg har oversett det, men hvertfall prøvd å finne det der.)

Det jeg ser etter er en "Enkel Fullmakt" som også ivaretar mine egne interesser. Tenker da spesifikt på tid ,og hva som diskuteres.

Tydelig du ikke vet hvem du svarer. Denne typen fullmakter er fullt ut juridisk bindende og brukes av advokater. 

Forøvrig har jeg aldri hørt om at psykologer eller sosionomer skal ha skriftlige fullmakter for den typen tilfeller du lister opp over. 

Anonymkode: 6f2f1...5ff

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Takker så mye for svar.

Fødslesnummer 11 siffer er personnummer.

Fullmakten du har fått forespeilet av den andre AB er helt korrekt.

Anonymkode: 1039b...709

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...